املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

آيا قيمت مسكن در مهرماه بالا مي‌رود؟

يك كارشناس بازار مسكن گفت: من اعتقادي به اين تحليل كه قيمت‌ مسكن در مهر ماه بالا مي‌رود، ندارم. بلكه بايد ببينيم تورم و وضعيت اقتصادي مردم چه تغييري خواهد كرد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، آيت الهي، كارشناس حوزه مسكن در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي از گراني قيمت‌ مسكن در مهرماه خبر مي‌دهند، گفت: بازار مسكن بخشي از اقتصاد كشور است و فرار و فرود آن مرتبط با شرايط كلان اقتصادي است. وقتي شرايط اقتصادي و جريان نقدينگي جريان طبيعي داشته باشد، شاهد رونق بازار مسكن و افزايش خريد و فروش خواهيم بود و اگر شرايط تورمي باشد، بخش بازار مسكن نيز با افزايش نرخ‌ها مواجه خواهد بود.

اين كارشناس اقتصادي با تاكيد بر تاثير بازار مسكن از استقرار دولت جديد گفت: با توجه به اينكه دولت در حال مستقر شدن است، اينكه برنامه‌ها و سياستگذاري‌هاي دولت جديد تاثير خود را در اقتصاد نشان دهند، مسئله‌اي زمان‌بر است.

 

او مي‌گويد: اينطور نيست كه از همان ابتدا معجزه‌اي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي به ويژه قيمت‌ مسكن رخ دهد و بهبود اوضاع اقتصادي نياز به زمان دارد. از اين رو بازار مسكن نيز با تاثير از اقتصادكلان بعد از چند ماه تغييراتي را نشان خواهد داد.

آيت الهي با بيان اينكه تاثير حضور دولت جديد را بايد در ۳ ماهه چهارم سال انتظار داشته باشيم، گفت: در اين زمان است كه مي‌توانيم آثار تصميمات و تغييرات قابل مشاهده را در بازار مسكن ببينيم.

اين كارشناس حوزه مسكن بيان كرد: قاعدتاً بخش خصوصي متناسب با تورم مسكن سعي در تعيين قيمت‌ها و مهار آن دارد. گاهي اوقات سعي مي‌كنند در قيمت مسكن انعطاف‌هايي صورت دهند. البته من اعتقاد ندارم كه دولت در بخش مسكن گشايش‌ ايجاد كند. تاكنون نيز دولت هر چه دخالت كرده، اثرگذار نبوده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «چرا روند ساخت مسكن ملي كند شد؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۳:۵۱ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

شمارش معكوس پرداخت ماليات املاك اجاري

براي ارائه اظهارنامه مالياتي تا پايان 31 مرداد‌ماه به اشخاص حقوقي و صاحبان املاك اجاري مهلت داده شد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» با گسترش پيك پنجم شيوع ويروس كرونا، مهلت ارائه اظهارنامه مالياتي اشخاص حقوقي و صاحبان درآمد املاك اجاري كه طبق قانون تا پايان 31 تيرماه سال جاري بود، به مدت يك ماه تمديد شد.

محمد مسيحي معاون درآمدهاي مالياتي سازمان امور مالياتي كشور گفت: براساس مصوبه ياد شده، كليه مهلت رسيدگي سنوات قبل كه انقضاي آن‌ها از تاريخ 31 تير ماه لغايت 31 مرداد ماه به مدت يك ماه تمديد مي‌شود.

وي در ادامه افزود: برخورداري از هر نوع تسهيلات و معافيت‌هاي مالياتي، منوط به تسليم اظهارنامه مالياتي در موعد مقرر قانوني است.

براساس اين گزارش، فعالان اقتصادي به منظور بهره‌مندي از مشوق‌هاي قانوني نرخ صفر و يا هر نوع تسهيلات ديگر بايد اظهارنامه مالياتي خود را تا روز 31 مرداد‌ماه سال جاري به صورت الكترونيكي از طريق درگاه ملي ماليات به آدرس www.intamedia.ir ارسال و ماليات خود را پرداخت كنند.

مسيحي در پايان خاطر نشان كرد كه تاكنون حدود 75 درصد از اشخاص حقوقي نيز اظهارنامه‌هاي خود را ارائه داده‌اند.

پيشنهاد مطالعه: اگر قصد پرداخت ماليات را داريد، مطلب «جزييات جديد محاسبه ماليات مسكن» را مطالعه نماييد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۲:۴۰ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

چرا روند ساخت مسكن ملي كند شد؟

رئيس انجمن سازندگان مسكن تهران گفت: در برخي از شهرها شاهد آن هستيم كه استقبال چنداني براي ساخت ساختمان در طرح ملي مسكن از سوي بخش خصوصي نشده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، شهاب سعادت نژاد درباره آخرين وضعيت ساخت مسكن ملي گفت: هزينه‌هاي ساخت‌وساز يك واحدهاي مسكوني استاندارد هم اكنون در تهران و شهر‌هاي بزرگ به مبلغي بالاي متري ۷ ميليون تومان رسيده است.

او ادامه داد: عدد اعلامي ۲ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان براي ساخت واحدهاي مسكن ملي توسط وزارت راه و شهرسازي با توجه به افزايش قيمت مصالح ساختماني و دستمزد‌ها با هيچ تعديلي قابل جبران نيست در نتيجه در برخي از شهرها شاهد آن هستيم كه استقبال چنداني براي ساخت ساختمان در طرح ملي از سوي بخش خصوصي نشده است.

اين مقام مسئول گفت: انبوه‌سازان تابع برنامه‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازي هستند، اما بايد ساخت مسكن در شهر‌ها مطابق قانونريال توسط افراد و شركت‌هاي داراي صلاحيت ساخته شود.

 

وي با بيان اينكه كار ساخت‌وساز خانه توسط افراد و شركت‌هاي داراي صلاحيت علاوه بر بالا بردن عمر و كيفيت ساختمان‌ها مي‌تواند از جان و مال خريداران ساختمان‌ها نيز محافظت كند افزود: با ورود افراد داراي صلاحيت شاهد كاهش تخريب‌ها و حوادث ساختماني خواهيم بود.

نبايد اجازه ساخت خانه‌هاي بي كيفيت را داد
سعادت نژاد با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي با همكاري وزارت كشور نبايد اجازه دهند، خانه‌هاي با كيفيت پايين و ناايمن توسط افراد غير متخصص ساخته شود، گفت: در صورتي كه حمايت‌هاي لازم از بخش خصوصي انجام شود و موانع سر راه توليد مصالح و ساختار شركت‌ها و افراد داراي صلاحيت، برداشته شود، شاهد افزايش ساخت‌و‌ساز با كيفيت خواهيم بود.

او در انتها تاكيد كرد: در صورتي كه صدور مجوزهاي لازم و تحويل زمين به سرعت به سازندگان و انبوه‌سازان داده شود، اين بخش مي‌تواند كمك بزرگي در تامين مسكن با كيفيت و استاندارد كند.

مطالعه بيشتر: مطلب «پروژه جديد مسكن را استارت نزنيد!» در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۵۸ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

قيمت آپارتمان 50 متري در تهران چند؟

متوسط قيمت آپارتمان با متراژ 50 متر در شهر تهران حدود يك و نيم ميليارد تومان است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» و با توجه به آپارتمان‌هاي آگهي شده در سايت ملكي دلتا، ميانگين قيمت مسكن در تهران 30 ميليون و 44 هزار تومان در هر مترمربع است كه قيمت آپارتمان با متراژ 50 متر در شهر تهران در حدود يك و نيم ميليارد تومان است.

بسته به منطقه‌هاي مختلف قيمت‌ها متفاوت مي‌باشد مثلا در منطقه يك تهران يك آپارتمان 50 متري حدود 3 ميليارد و 100 ميليون تومان ارزش دارد اما در منطقه 18 قيمت واحدي با همين متراژ به طور ميانگين 672 ميليون تومان است.

ناهمگون بودن مسكن سبب شده است كه قيمت خانه‌ها در يك منطقه، يك محله و حتي يك كوچه باهم مغايرت داشته باشد.

اگر سري به سايت‌هاي املاك بزنيد مشاهده خواهيد كرد كه در تيرماه 1400 قيمت آپارتمان 50 متري در منطقه 4 يك ميليارد و 536 ميليون تومان آگهي شده است كه در روز 30 مرداد ماه سال جاري در محله تهرانپارس شرقي در منطقه 4 يك آپارتمان 51 متري با 19 سال ساخت حدود يك ميليارد و 90 ميليون تومان قيمت گذاري شده است.

در تير ماه 1400 منطقه 10 تهران جزو مناطق پرتقاضا در بازار مسكن شهر تهران بود كه با توجه به ميانگين قيمت با متري 20 ميليون تومان يك آپارتمان 50 متري را با يك ميليارد تومان مي‌توان خريداري كرد.

با اين شرايط در صورتي كه قصد خريد آپارتمان با متراژ 50 متر و كمتر از 5 سال ساخت را داريد در مناطق 15 تا 20 مي‌توانيد با نقدينگي يك ميليارد تومان آن را خريداري نماييد.

با كمي جستجو خواهيد توانست در محله مسعوديه يك آپارتمان با همين متراژ و 4 سال ساخت با بودجه 948 ميليون تومان مالك آن شويد.

پيشنهاد خريد: اگر نقدينگي شما بيشتر از يك ميليارد تومان است و به دنبال محله‌اي خوب هستيد، خريد آپارتمان در بخارست انتخاب مناسبي است.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۱۳ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

۶۲ هزار زن سرپرست خانوار، صاحب مسكن مي‌شوند

مشاور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ۶۲ هزار زن سرپرست خانوار ثبت‌نام‌ شده در طرح اقدام ملي مسكن، از مزاياي بسته حمايتي مصوبه ستاد ملي زن و خانواده بهره‌مند مي‌شوند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، عبدالرسول حامدي مشاور فرهنگي وزارت تعاون در رابطه با تعداد ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح اقدام ملي مسكن توضيح داد: حدود ۴۷ هزار و ۶۹۳ زن سرپرست خانوار در دهك‌هاي يك تا شش مشمول دريافت تسهيلات شده‌اند.

او افزود: همچنين تعداد پنج هزار و ۴۶۴ كارگر زن سرپرست خانوار هستند.

مشاور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينكه وزارت تعاون با وزارت راه و شهرسازي در سال ۹۸ تفاهم‌نامه براي تامين مسكن كارگران و ساير گروه‌هاي هدف امضا كرده است، گفت: يكي از اين گروه‌ها، زنان سرپرست خانوار هستند كه براي اين قشر آسيب‌پذير تامين مسكن حمايتي را در نظر گرفته‌ايم.

او ادامه داد: هدف‌گذاري و اولويت ما در اين طرح براي دهك‌هاي يكم تا ششم است، پرداخت تسهيلات ۲۰۰ ميليون توماني ساخت و فروش اقساطي براي هر واحد مسكوني با نرخ سود چهاردرصد براي زنان سرپرست خانوار دهك‌هاي يك تا سه و نرخ سود ۹ درصد براي زنان سرپرست خانوار دهك‌هاي چهار تا شش است.

 

جزئيات تسهيلات طرح اقدام ملي مسكن
اين مقام مسئول با بيان اينكه در اين طرح سهم آورده نقدي زنان سرپرست خانوار ۳۰ ميليون تومان در هنگام تحويل واحد مسكوني است، گفت: در اين بسته حمايتي تلاش شده است با كاهش سهم آورده متقاضيان و پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت و حذف عوارض صدور پروانه ساختماني و هزينه انشعابات موضوع تامين مسكن براي زنان سرپرست خانوار تسهيل شود.

وي بيان كرد: سهم آورده نقدي زنان سرپرست خانوار واجد شرايط طرح اقدام ملي مسكن براي مالكيت يك واحد مسكوني ۸۰ متري، تنها ۳۰ ميليون تومان و هنگام تحويل واحد مسكوني خواهد بود و مابقي هزينه آن در قالب تسهيلات ارزان‌قيمت و كمك‌هاي بلاعوض دولت و دستگاه‌هاي حمايتي تامين مي‌شود.

حامدي خاطرنشان كرد: زنان سرپرست خانوار از پرداخت هزينه انشعاب‌ها، پروانه ساختماني، عوارض و ساير موارد معاف هستند.

او با بيان اينكه در اين بسته برآورد قيمت تمام‌شده يك واحد مسكوني ۸۰ متري براي زنان سرپرست خانوار با احتساب بهاي زمين ۳۹۷ ميليون تومان است، گفت: پروژه‌هاي طرح اقدام ملي مسكن در اغلب مناطق مختلف كشور از سوي وزارت راه و شهرسازي با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط در حال اجرا هستند.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت ساخت طرح مسكن ملي چقدر تمام مي‌شود؟» را در مجله ملكي دلتا مطالعه كنيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۰:۱۳ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

بازگشت بدبيني به فضاي بازار مسكن

شناسايي سه تفاوت عمده بازار تابستاني املاك در مقايسه با بهار امسال، دلسرد شدن سازنده‌ها و شوك تازه به مسكن خبر از توقف خوش‌بيني به بازار مسكن مي‌دهد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» فعالان ساختماني در تازه‌ترين نظرسنجي به تشريح شرايط بازار ساخت و ساز در چند پارامتر مهم از جمله وضعيت بازار مسكن در تير‌ماه و همچنين انتظارات خود از آينده كوتاه مدت اين بازار پرداخته‌اند.

در گزارش مربوط به شاخص مديران خريد ساختمان كه با عنوان گزارش شامخ ساختمان به صورت ماهانه منتشر مي‌شود، انتظارات فعالان ساختماني در ارتباط با آينده كوتاه مدت بازار مسكن و ساخت‌و‌ساز روند نزولي داشته است.

براساس همين گزارش عدد مربوط به اين شاخص نسبت به خرداد ماه – يك ماه قبل – كاهش يافته است.

از جمله ركودي كه شاهد آن هستيم كاهش سفارش براي ساخت مسكن از سوي مالكان زمين در بهار 1400 بود.

عدد شاخص مربوط به پارامتر ميزان سفارش جديد مشتريان كه به معناي ميزان درخواست مالكان زمين براي تخريب و نوسازي مسكن يا ميزان عرضه زمين براي ساخت مسكن است كه در نخستين ماه از تابستان امسال به 46 كاهش يافته است.

در صورتي كه عدد شاخص كمتر از 50 باشد نشان دهنده بدتر شدن شرايط عرضه زمين براي ساخت مسكن از سوي سازنده‌ها است.

تاثير هزينه خريد مصالح ساختماني در وضعيت بازار مسكن
شاخص مربوط به قيمت خريد مواد اوليه يا لوازم مورد ياز كه در واقع همان شاخص هزينه تامين مصالح و تجهيزات ساختماني است در تابستان امسال به 63/89 رسيد كه اين ميزان در خرداد ماه برابر با 44/79 بود.

اين رقم حاكي از آن است كه هزينه خريد مصالح ساختماني در مقايسه با بهار به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است.

اين در حالي است كه در سال‌هاي قبل همواره تورم مسكن از تورم مصالح ساختماني بيشتر بوده است. طبق گزارش شامخ ساختمان در تيرماه نشان مي‌دهد، چالشي كه به لحاظ تورم مصالحي ساختماني براي سازنده‌ها و فعالان بازار ساخت و ساز در تير‌ماه ايجاد شده است، بزرگترين چالش آن‌ها از ابتداي امسال تاكنون است.

پيشنهاد مطالعه: اگر به دنبال اخبار قيمت آپارتمان هستيد، مطلب «ساخت مسكن ارزان قيمت، شدني نيست» بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۳۰ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

خريد آپارتمان در لويزان چقدر سرمايه مي‌خواهد؟

قرار است در اين گزارش يكي از محله‌هاي منطقه 4 تهران را براي خريد خانه به شما معرفي كنيم، پس تا انتها با مجله ملكي دلتا همراه باشيد.

محله‌اي كه قرار است در اين گزارش به شما معرفي كنيم «محله لويزان يا همان شيان» است. اين محله آرام و جذاب را بيشتر مردم به سرسبزي و خيابان‌هاي خلوت آن مي‌شناسند.

در طول ساليان اخير ساخت‌وسازهاي بسياري در اين محله انجام شده، اما همچنان بيشتر بافت خانه‌هاي اين محله قديمي است؛ اما اگر همين روال در ساخت و ساز پيش گرفته شود شايد تا 10 سال ديگر بافت اين محله به طور كلي تغيير كند و ديگر از واحدهاي قديمي در اين محله خبري نباشد.

اين محله اغلب نيازهاي شهرنشيني از جمله مراكز تفريحي، درماني، آموزشي، رفاهي، مراكز خريد و … را داراست؛ اما اگر قصد خريد آپارتمان در لويزان را داريد بايد بدانيد كه متوسط قيمت مسكن در اين محله بالا است.

 

بررسي قيمت مسكن
شما اگر به دنبال واحدهاي نوساز هستيد، بايد بين 70 تا 80 ميليون تومان براي هر متر مربع نقدينگي داشته باشيد؛ البته اين قيمت ذكر شده به صورت ميانگين است و بسته به متراژ، متريال به كار رفته، موقعيت جغرافيايي، نظر فروشنده و … مي‌تواند كمتر و يا بيشتر باشد.

براي مثال يك واحد مسكوني 182 متري، نوساز، سه خوابه، طبقه پنجم، با امكانات (آسانسور- انباري – پاركينگ) متري 76 ميليون تومان قيمت گذاري شده است؛ از همين رو شما براي خريد اين خانه بايد 13 ميليارد و 650 ميليون تومان سرمايه داشته باشيد.

اگر به دنبال خريد آپارتمان در لويزان هستيد لازم است كه بدانيد شما با نقدينگي كمتر هم مي‌توانيد در اين محله اقدام به خريد خانه كنيد؛ در حال حاضر واحدهاي مسكوني با سن بناي بالاي 15 سال با نقدينگي بين 40 تا 50 ميليون تومان براي هر متر مربع، قابل خريداري است.

در حال حاضر يك واحد مسكوني 182 متري، سه خوابه، 16 سال ساخت، طبقه ششم، با امكانات (انباري – آسانسور- پاركينگ) متري 46 ميليون تومان در سايت ملكي دلتا آگهي شده است. شما براي خريد اين خانه بايد بالاي 8 ميليارد و 300 ميليون تومان سرمايه داشته باشيد.

مطالعه بيشتر: مطلب «چگونه سن يك ساختمان را تشخيص دهيم؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۸:۴۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

شرايط قانوني پشيماني در قرارداد

با رعايت شرايط قانوني امكان پشيماني در قرارداد به معناي نوعي اختيار فسخ با پرداخت خسارت مقطوع به طرف مقابل قرارداد وجود دارد.

اگر تصور مي كنيد كه در هر شرايطي حق پشيماني در قرارداد را داريد بهتر است مطلب امروز «مجله ملكي دلتا» را تا آخر بخوانيد.

بيشتر افرادي كه پاي امضاي قرارداد مي‌روند به غلط تصور مي‌كنند كه حق پشيماني در تمام قرادادها را دارند و در هر زمان كه اراده كنند، مي‌توانند آن را اعمال كنند.

حق و شرط پشيماني در قرارداد، مربوط به زماني است كه يكي از طرفين قرارداد، از معامله انجام شده منصرف و پشيمان شود و براي فسخ آن اقدام كند.

براي پشيماني شرايط و جزييات مربوط به اين شرط بايستي مشخص شود.

شرايط قانوني براي پشيماني در قرارداد
طرفين قرارداد بايستي بدانند كه شرط پشيماني به صورت پيش فرض در قرداد وجود ندارد و بايد به صورت مكتوب و توافق شده در قرارداد ذكر شود.

هر كدام از طرفين قرارداد بايد در جريان باشند براي پشيماني در قرارداد مهلت تعيين كنند (به عنوان مثال تا 48 ساعت بعد از عقد قرارداد) و در قرارداد مربوطه درج شود.

علاوه بر زمان بايستي مبلغي به عنوان ضرر و زيان تعيين گردد و در قرارداد مذكور درج گردد.

نحوه اجراي شرط پشيماني به چه صورت است؟
اطلاع به طرف مقابل براي پشيماني از قرارداد
اقدام به موقع در زمان تعيين شده در قرارداد
اقدام از طريق مراجع قانوني
در نظر داشته باشيد كه تنها در صورتي فرد قادر به فسخ يا دريافت ضرر و زيان خواهد بود كه در زمان تعيين شده در قرارداد اقدام كند و به اطلاع طرف مقابل و يا مشاور املاك برساند.

 

خسارت مربوط به فسخ قرارداد
خسارت مربوط به فسخ قرارداد با توجه به بندها و توافقات درج شده در آن قابل دريافت است.

فسخ قرارداد توسط فروشنده: فروشنده بايستي علاوه بر مبالغ دريافتي جهت فروش ملك، مبلغ تعيين شده به عنوان ضرر و زيان را نيز پرداخت كند.

فسخ قرارداد توسط خريدار: فروشنده بايستي هزينه مربوط به ضرر و زيان را از مبالغ دريافت شده كسر كند و مافي التفاوت را به خريدار تحويل دهد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «آيا ملك قولنامه اي قابل توقيف است؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۴۸ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

شرايط قانوني پشيماني در قرارداد

با رعايت شرايط قانوني امكان پشيماني در قرارداد به معناي نوعي اختيار فسخ با پرداخت خسارت مقطوع به طرف مقابل قرارداد وجود دارد.

اگر تصور مي كنيد كه در هر شرايطي حق پشيماني در قرارداد را داريد بهتر است مطلب امروز «مجله ملكي دلتا» را تا آخر بخوانيد.

بيشتر افرادي كه پاي امضاي قرارداد مي‌روند به غلط تصور مي‌كنند كه حق پشيماني در تمام قرادادها را دارند و در هر زمان كه اراده كنند، مي‌توانند آن را اعمال كنند.

حق و شرط پشيماني در قرارداد، مربوط به زماني است كه يكي از طرفين قرارداد، از معامله انجام شده منصرف و پشيمان شود و براي فسخ آن اقدام كند.

براي پشيماني شرايط و جزييات مربوط به اين شرط بايستي مشخص شود.

شرايط قانوني براي پشيماني در قرارداد
طرفين قرارداد بايستي بدانند كه شرط پشيماني به صورت پيش فرض در قرداد وجود ندارد و بايد به صورت مكتوب و توافق شده در قرارداد ذكر شود.

هر كدام از طرفين قرارداد بايد در جريان باشند براي پشيماني در قرارداد مهلت تعيين كنند (به عنوان مثال تا 48 ساعت بعد از عقد قرارداد) و در قرارداد مربوطه درج شود.

علاوه بر زمان بايستي مبلغي به عنوان ضرر و زيان تعيين گردد و در قرارداد مذكور درج گردد.

نحوه اجراي شرط پشيماني به چه صورت است؟
اطلاع به طرف مقابل براي پشيماني از قرارداد
اقدام به موقع در زمان تعيين شده در قرارداد
اقدام از طريق مراجع قانوني
در نظر داشته باشيد كه تنها در صورتي فرد قادر به فسخ يا دريافت ضرر و زيان خواهد بود كه در زمان تعيين شده در قرارداد اقدام كند و به اطلاع طرف مقابل و يا مشاور املاك برساند.

 

خسارت مربوط به فسخ قرارداد
خسارت مربوط به فسخ قرارداد با توجه به بندها و توافقات درج شده در آن قابل دريافت است.

فسخ قرارداد توسط فروشنده: فروشنده بايستي علاوه بر مبالغ دريافتي جهت فروش ملك، مبلغ تعيين شده به عنوان ضرر و زيان را نيز پرداخت كند.

فسخ قرارداد توسط خريدار: فروشنده بايستي هزينه مربوط به ضرر و زيان را از مبالغ دريافت شده كسر كند و مافي التفاوت را به خريدار تحويل دهد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «آيا ملك قولنامه اي قابل توقيف است؟» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۷:۴۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

اهميت تنظيم اجاره‌نامه در دفاتر اسناد‌رسمي

قانون و حاكميت كشور زماني از اسناد اجاره‌نامه حمايت مي‌كند كه سند در دفاتر اسناد‌رسمي تنظيم شده باشد.

براي پيشگيري از مشكلات عديده‌اي كه در تنظيم سند پيش خواهد آمد «مجله ملكي دلتا» اهميت تنظيم اجاره‌نامه در دفاتر اسناد‌رسمي را شرح خواهد داد.

زماني كه يكي از طرفين قرارداد اجاره اقدام به انعقاد قرارداد اجاره مي‌كند علاوه بر قراردادي كه به صورت عادي يا در يكي از دفاتر املاك تنظيم مي‌شود، بهتر است با حضور در يكي از دفاتر اسناد‌رسمي نسبت به انعقاد قرارداد اجاره رسمي اقدام نمايد.

امتياز تنظيم اجاره‌نامه در دفتر اسناد‌رسمي
با تنظيم اجاره‌نامه در دفاتر رسمي شما به قرارداد خود اعتبار و پشتيباني قانوني از جمله غيرقابل ترديد و انكار بودن را مي‌بخشيد.

سند رسمي اجاره نامه همانند ديگر اسناد‌رسمي قابليت اجرا از طريق اداره اجاره اسناد‌رسمي را دارد. براي حل اختلاف بين مستاجر و موجر همانند مطالبات قرارداد اجاره و تخليه مستاجر طبق قانون، بيش تر نمود پيدا مي‌كند.

 

درخواست تحليه ملك از طريق اجراي اسناد‌رسمي
موجر و مستاجر مي‌توانند علاوه بر تنظيم اجاره‌نامه عادي يا بدون آن با حضور در يكي از دفاتر اسناد‌رسمي اجاره‌نامه خود را به صورت رسمي تنظيم نمايند.

با پايان زمان قرارداد و در زمان درخواست تخليه ملك در صورت عدم همكاري مستاجر مي‌توان با شرايط قانوني پيش بيني شده در قرارداد در همان دفتر اسناد‌رسمي حضور پيدا كرد و نسبت به درخواست تخليه مستاجر اقدام نمود.

دفترخانه مذكور نيز ملزم است با دريافت هزينه‌اي، درخواست مكتوب موجر را به همراه اجاره‌نامه و ساير مدارك لازم به اداره اجراي ثبت اسناد‌رسمي محل اجرا بفرستد.

براي پيگيري قانوني از سوي موجر بايستي ابتدا با دريافت نوبت الكترونيكي در موعد مقرر در اداره حاضر شود و پس از آن مراحل تخليه مستاجر از طريق قانوني را پيگيري نمايد.

اداره اجراي اسناد‌رسمي ظرف مدت مشخص به مستاجر اخطار و مهلت داده و سپس نسبت به تخليه ملك اقدام مي‌نمايد.

چنانچه مستاجر نسبت به تخليه ملك امتناع كند مامورين ذي‌صلاح با دستور اين اداره نسبت به تخليه مستاجر وارد عمل شده و ملك را به صورت قانوني به موجر تحويل خواهند داد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيشتر با نكات حقوقي مطلب «نكات حقوقي مهم در معاملات املاك» را بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد آپارتمان جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۶:۵۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)