املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

ازدواج از شما، مسکن از ما

براساس آمار، ساخت سالانه یک میلیون مسکن نیاز ویژه بازار مسکن تلقی می‌شود و تحقق این مسئله می‌تواند زمینه ساماندهی بازار را مهیا سازد.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، یکی از وعده‌های ارائه شده از سوی رئیس جمهور منتخب، ساخت سالانه 1 میلیون مسکونی و مجموعه 4 میلیون مسکن در 4 سال است.

این وعده با جمله معروف «جوانان عزیز، ازدواج از شما، مسکن از ما» بیان شد و هم اکنون به عنوان مطالبه توسط مردم مطرح می‌شود.

به طور حتم تحقق بخشیدن به این وعده نیازمند بررسی جزئیات زیاد است که در قالب پرونده ویژه‌ای تحت عنوان «یک میلیون سرپناه» مورد بررسی قرار گرفته و شرایط عملیاتی شدن این وعده بزرگ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

براساس واقعیت‌های بازار مسکن، برآورد میزان واقعی نیاز کشور به تولید مسکن از اهمیت خاصی برخوردار است. نیاز به تولید مسکن را می‌توان ناشی از 4 دسته عامل دانست که شامل جبران کمبود مسکن در برابر تعداد خانوار موجود در کشور است.

مطابق با سرشماری سال 95 در حالی که تعداد خانوارهای کشور 24 میلیون و 196 هزار خانوار گزارش شده، تعداد واحدهای مسکونی دارای سکنه کشور 22 میلیون و 825 هزار واحد بوده است.

براساس همین گزارشات برای اینکه هر خانوار یک واحد مسکونی برای سکونت داشته باشد، بازار مسکن کشور با کمبود یک میلیون و 371 هزار واحد مسکونی مواجه است.

میزان ازدواج ممکن در بین سال‌های 1395 تا 1405 معادل 12 میلیون ازدواج است که هر یک نیاز به یک واحد مسکونی دارد. بنابراین میزان نیاز واقعی کشور تولید 1.5 میلیون واحد در سال است و ادامه روند فعلی بدون ایجاد جهش در ساخت مسکن نمی‌تواند مشکلی از مشکلات بازار مسکن کشور حل کند.

برهمین اساس بی توجهی به تسهیلات ساخت سالانه 1 میلیون مسکن می‌تواند تداوم وضع موجود را رقم زده و خسارات جبران ناپذیری به معشیت مردم وارد کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مقایسه خرید آپارتمان در اکباتان و فرحزاد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، خرید آپارتمان در تهران، ساخت و ساز،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۰۴ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)