املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

چرا ساختمان‌های با عمر بالای ۴۰ سال تخریب نمی‌شوند؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در تهران ساختمان‌های بلندمرتبه با عمر بالای ۴۰ سال داریم و هیچگاه ندیدیم سازمان مدیریت بحران تاریخ انقضای این ساختمان‌ها را اعلام و درخواست تخریب کند.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حجت الاسلام محمد آقامیری در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، حدود ۱۱۰۵ زمین‎لرزه به بزرگی ۵/۲ ریشتر داشتیم که تقریبا ۹۹ زمین لرزه در سال می‎شود.

او در ادامه عنوان کرد: اگر به عقب‎تر باز گردیم، از سال ۷۴۳ میلادی تا ۲۰۱۸، ۱۵ زمین‎ لرزه به بزرگی ۶ ریشتر در شعاع ۱۵۰ کیلومتری تهران داشتیم و آخرین زمین ‎لرزه ۶ ریشتری در سال ۲۰۰۴ نزدیک تهران رخ داد و باید تقریبا در سال ۲۰۹۰ منتظر زمین لرزه ۶ ریشتری باشم.

آقامیری اضفه کرد: اما از سال ۷۴۳ میلادی تا ۲۰۱۸، ۸ زمین ‏لرزه به بزرگی ۵/۷ ریشتر به بالا داشتیم که اگر تقسیم کنیم، دوره بازگشت آن ۱۵۹ سال می‎شود و آخرین زمین لرزه ۵/۷ ریشتری در سال ۱۸۳۰ بوده به فاصله صد کیلومتری فیروزکوه و دماوند. از ۱۸۳۰ تا ۲۰۲۰ می‎شود ۱۹۰ سال که یعنی ۳۰ سال هم در وقت اضافه هستیم.

 

زنگ خطر ساختمان‌ های قدیمی
سید محمد آقامیری خواستار تعیین تکلیف ساختمان های سن دار در تهران شد و گفت:در تهران ساختمان‎های بلندمرتبه با سال ساخت بسیار بالا داریم و هیچگاه ندیدیم سازمان مدیریت بحران تاریخ انقضای این ساختمان‌ های قدیمی را اعلام کند. با توجه به اینکه استاندارد‌های زمین‎لرزه از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی تا حالا پنج بار تغییر کرده است.

حجت الاسلام آقامیری ادامه داد: در حال حاضر در خیابان‎های انقلاب و شریعتی ساختمان‎های بالای ۴۰ سال با چشم هم مشخص هستند و باید منتظر یک زمین لرزه بالا ۵/۷ ریشتر باشیم.

رضا کرمی محمدی مدیرکل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در پاسخ آقامیری گفت: بله کاملا درست می‎فرمایید و علاوه‎ بر این، ۵۰ درصد بیمارستان‎های ما بالای ۶۰ سال سن دارند و اعلام می‎کنم که این‎ها باید نوسازی شوند. اما مشکل اینجاست که برای این کار‌ها بودجه نیست.

مطالعه بیشتر: مطلب «عرضه خانه‌هایی با قیمت، متری 3 میلیون تومان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، خرید آپارتمان در تهران، خرید خانه نوساز،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۳:۰۲ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)