املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

همه سيمان كشور در دامان بورس كالا!

سرانجام و با وجود كش و قوس‌هاي فراوان درمورد اينكه همه بورس توليدي در كشور در بورس كالا عرضه شود يا خير، روز گذشته وزرات صمت در ابلاغيه‌اي به روساي سازمان صمت ۳۱ استان اعلام كرد كه خريد و فروش سيمان خارج از بورس كالا ممنوع است؛ ابلاغيه‌اي كه به نظر مي‌رسد مهر ختامي است بر هرج و مرج بازار سيمان.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از خبرگزاري ايسنا، هنوز پاي سيمان درست و حسابي به بورس كالا باز نشده بود كه بحران قطعي‌هاي مكرر برق دامن كشور را گرفت و باز هم اولويت مصرف خانگي بر صنعت باعث شد برق رساني به صنايع از جمله صنعت سيمان با محدوديت مواجه شود. اتفاقي كه باعث شد قيمت هر پاكت سيمان از ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان به بيش از ۷۰ هزار تومان برسد و حتي زمزمه‌هاي پاكتي ۱۰۰ هزار توماني شدن اين كالاي استراتژيك نيز به گوش مي‌رسيد.

در اين بين، برخي انگشت اتهام خود را به طرف بورس كالا گرفتند و عرضه سيمان در بورس را دليل گراني سيمان مطرح كردند.

اين درحالي بود كه بورسي‌ها بر اين باور بودند كه عرضه يك كالا در بورس نه تنها باعث افزايش قيمت آن نمي‌شود، بلكه از آنجايي كه عرضه و تقاضا قيمت را تعيين مي‌كند، باعث شفافيت معاملات و در نتيجه تعيين نرخ سيمان خواهد شد. البته اين موضوع نيز حائز اهميت بود كه عرضه سيمان در بورس كالا نصفه و نيمه سيمان است. بدين صورت كه مقداري سيمان وارد بورس و مقداري ديگر  مستقيما به فروش مي‌رسد. اين موضوع باعث مي‌شود تا كف بازار از نرخ‌هاي بورس تاثير بگيرد و اختلال قيمتي به وجود بيايد.

در هر صورت چندي، پيش مدير عمليات بازار بورس كالا از انجام تمهيدات لازم براي عرضه كل سيمان توليدي كشور در اين بازار خبر داد.

عباس يعقوبي اعلام كرد كه عرضه محصولات سيمان كل كشور در بورس كالا در كارگروه تنظيم بازار مطرح شده است و  همچنان در جلسات كارشناسي بورس كالا بر اين موضوع تاكيد شده كه همه عرضه‌ها از بستر اين بازار انجام شود. يعني همه شركت‌ها موظف شوند كه همه سيمان توليدي خود را از طريق بورس كالا عرضه كنند.

وي همچنين اعلام كرد كه ۵۶ شركت از ۷۸ شركت سيمان در بورس كالا پذيرش شده‌اند.

اين درحالي است كه سازمان استاندارد كشور با ارزيابي كيفيت بتن‌هاي ساخته شده در سه ماه گذشته، با ارسال نامه‌اي خطاب به وزير صنعت، معدن و تجارت مخالفت خود را با توزيع سيمان در بورس اعلام كرده بود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «سنگ‌اندازي بانك‌ مركزي پيش‌پاي متقاضيان وام مسكن!» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۷:۱۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

خيابان انقلاب؛ خيابان بورس كتاب

خيابان انقلاب يكي از خيابان‌هاي معروف و پرتردد شهر تهران است كه به نوعي پاتوق دانشجويان شده است.

تعدد دانشگاه‌ها و ساير مراكز آموزشي در خيابان انقلاب تهران باعث شده كه بعنوان يك خيابان فرهنگي در ذهن همه بماند. معرفي خيابان انقلاب از زبان «مجله ملكي دلتا» شما را راغب خواهد كرد كه به فكر خريد آپارتمان در اين خيابان باشيد.

معرفي خيابان انقلاب
قسمت شمالي خيابان مربوط به شهرداري منطقه 6 و قسمت جنوبي آن مربوط به شهرداري منطقه 11 است. وجود دانشگاه تهران و فروشگاه‌هاي كتاب سبب شده است كه انقلاب يكي از خيابان‌هاي معروف تهران شود.

ميدان انقلاب بيشتر از اسم خيابان انقلاب بر سرزبان‌ها افتاده است. اما متاسفانه نماي كنوني اين ميدان به دليل نيمه‌كاره ماندن حجم گنبدي ميانه آن، ظاهري نامطلوب را گرفته است.

ساختمان‌هاي اين مسير تركيبي از بافت قديمي و نوساز هستند كه انتخاب خريد آپارتمان در انقلاب را براي هر شخصي با هر سليقه‌اي امكان‌پذير كرده است.

راه‌هاي دسترسي به خيابان انقلاب
به جرات مي‌توان گفت كه پاتوق بيشتر دانشجويان شهر تهران، اين خيابان است. در اكثر مواقع بسياري از دانشجويان و دانش آموزان براي پيدا كردن كتاب‌هاي ناياب خود را به انقلاب مي‌رسانند.

دو طرفه بودن خيابان انقلاب يكي از امتيازات اين خيابان شده است كه رفت و آمد را سرعت بخشيده است. البته از اين نكته غافل نشويد كه داراي طرح زوج و فرد و طرح ترافيك است.

وجود مترو، اتوبوس تندرو BRT، تاكسي ها شما را براي رفتن به مقصد مورد نظر منتظر نمي‌گذارد. سهولت دسترسي به وسايل نقليه عمومي در خيابان انقلاب، قيمت آپارتمان را افزايش داده است.

 

مكان‌هاي ديدني خيابان انقلاب
قرار نيست هميشه براي ديدن جاذبه‌هاي يك مسير حتما بناهاي تاريخي و جاذبه‌هاي طبيعي وجود داشته باشد. يك مسير عادي اما ديدني مي‌تواند شما را راغب به پياده‌روي در آن مسير كند.

بناي استوانه اي تئاتر شهر در تقاطع خيابان وليعصر و خيابان انقلاب يك تفرجگاه جذاب براي شما خواهد بود. شايد كمي عجيب باشد اما ديدن بانك ملي با شاهكار معماري كه در آن بكار رفته است، باز مي‌تواند نظر شما را جلب خود كند.

سينما بهمن، راستاي كتابفروشي‌ها، كافه ها و لوازم التحريري‌ها از ديگر مكان‌هاي معروف خيابان انقلاب است كه باعث خواهد شد شما در مسير پياده‌روي خود توقف داشته باشيد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «معرفي طولاني‌ترين خيابان خاورميانه» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۵:۲۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

كاهش ۷ درصدي نرخ بيكاري با رونق ساخت‌و‌ساز

فشار سنگين تحميل شده به مردم به دليل نا‌به‌ساماني بازار مسكن سبب شد تا يكي از وعده‌هاي پر تكرار انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري حول مسئله مسكن تعريف شود.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، ساخت ۱ ميليون واحد مسكوني در سال مي‌تواند براي ۱.۹ ميليون نفر اشتغال ايجاد كرده و زمينه سقوط آزاد نرخ بيكاري از ۹.۸ درصد به ۲.۵ درصد را فراهم نمايد.

رئيس جمهور منتخب مردم نيز محور وعده‌هاي خود را بر مسئله مسكن بنا نهاده و دولت وعده ساخت سالانه ۱ ميليون مسكن و مجموعا ۴ ميليون مسكن در ۴ سال را ارائه داد. اين وعده كه با جمله معروف «جوانان عزيز، ازدواج از شما، مسكن از ما» مطرح شد، يكي از مهمترين مطالبات روز مردم است كه در صورت تحقق، زمينه ساماندهي بازار مسكن را تسهيل مي‌كند و اميد زيادي را به جامعه تزريق خواهد كرد.

بر اساس آمار بدست آمده از تعداد واحد مسكوني بر اساس پروانه‌هاي ساختماني صادر شده توسط شهرداري‌هاي كشور، در سال ۱۳۸۹ ميزان واحدهاي مسكوني ساخته شده از ۸۲۴ هزار مسكن فراتر رفت. اين در حالي است كه آمار ساخت مسكن در سال‌هاي اخير به كمتر از ۳۵۰ هزار واحد مسكوني در سال كاهش پيدا كرده و همين امر خبر از كاهش ۵۷ درصدي ساخت و ساز در كشور مي‌دهد.

اما وعده ساخت ۱ ميليون واحد مسكوني با مساحت زيربناي ۱۰۰ ميليون متر مربع زمينه ايجاد اشتغال نزديك به 2 ميليون نفري را مهيا خواهد كرد.

 

ساخت و ساز مسكن چه تعداد شغل ايجاد مي‌شود؟
به عبارت ديگر در حالي كه ۲ ميليون و ۵۰۵ هزار نفر معادل ۹.۸ درصد از جمعيت فعال بالاي ۱۵ سال كشور، در زمره بيكاران رده‌بندي مي‌شوند، مطابق آمار مذكور در صورت اجرايي شدن ساخت حداقل ۱ ميليون واحد مسكوني ۱۰۰ متري در كشور آمار افراد بيكار از ۲ ميليون و ۵۰۵ هزار نفر به ۶۳۰ هزار نفر رسيده و نرخ بيكاري نيز از ۹.۸ درصد به ۲.۵ درصد كاهش پيدا خواهد كرد، از همين رو نقش ساخت و ساز مسكن در كاهش نرخ بيكاري غيرقابل انكار است.

كاهش نرخ بيكاري در كنار صاحب‌خانه شدن اقشار كم‌درآمد مي‌تواند نقش بزرگي در معيشت خانواده‌هاي كشور ايفا كرده و ظرفيت بزرگي براي توانمندي اقتصادي مردم مهيا كند.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت رهن در برخي مناطق تهران ميلياردي شد!» در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۶:۱۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

برنامه‌هاي دولت رئيسي براي خروج از بحران بازار مسكن

دولت رئيسي اعلام كرده است قصد دارد چند برنامه مهم را براي خروج از بحران فعلي در بازار ملك انجام دهد. مهم‌ترين برنامه دولت رئيسي در بخش مسكن به ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكوني براي چهار سال پياپي مربوط مي‌شود. دولت جديد اعلام كرده قصد دارد از طريق اجراي اين برنامه عرضه مورد نياز در بازار را تامين كند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از دنياي اقتصاد، افزايش تحركات سرمايه‌اي و سفته‌بازي در مناطق جنوب شهر تهران در حالي يكي از عوامل موثر در افزايش سرعت رشد قيمت در اين مناطق بوده است كه تغيير سياست‌هاي مسكن در دولت جديد مي‌تواند روندهاي بازار و رفتارهاي متقاضيان آن را تحت تاثير قرار دهد. در حالي كه به فرض ادامه شرايط فعلي در ماه‌هاي پيش‌رو، پيش‌بيني مي‌شود فاصله تورم مسكن در مناطق شمال و جنوب شهر تهران سر به سر شود اما هر گونه تغيير غيرمنتظره در روند بازار ناشي از سياست‌هاي اخذ شده يا تغيير در مسير ساير بازارها مي‌تواند اين روند را نيز تحت تاثير قرار دهد، آن را به تاخير بيندازد يا به‌طور كلي منجر به تغيير جهت آن شود.

تغيير دولت و انتخاب تيم اقتصادي جديد، آينده تازه‌اي را پيش روي بازار ملك قرار داده است كه شناخت و درك درست از مشخصات آن مي‌تواند طيف فعال بازار مسكن را در تصميم‌گيري درست‌تر در ارتباط با نحوه عمل در اين بازار راهنمايي كند. تيم جديد در حالي به عرصه سياستگذاري بازار مسكن ورود خواهد كرد كه هم‌اكنون اين بازار شرايط فوق‌العاده حساسي را به لحاظ عمق زياد ركود و خروج بازار از دسترس سمت تقاضاي مصرفي به ويژه خانه‌اولي‌ها پشت سر مي‌گذارد.

شرايط حساس كنوني در حالي در برنامه‌هاي ارائه شده از سوي دولت جديد مورد تشريح و بازگويي قرار گرفته است كه در عين حال دولت رئيسي اعلام كرده است قصد دارد چند برنامه مهم را براي خروج از بحران فعلي در بازار ملك انجام دهد. مهم‌ترين برنامه دولت رئيسي در بخش مسكن به ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكوني براي چهار سال پياپي مربوط مي‌شود. دولت جديد اعلام كرده قصد دارد از طريق اجراي اين برنامه عرضه مورد نياز در بازار را تامين كند. همچنين تصميمات ديگري در ارتباط با سمت عرضه، تقاضا و حتي واسطه‌هاي بازار مسكن در برنامه‌هاي اعلام‌‌شده تشريح شده است.

اطلاع فعالان ساختماني و علاقه‌مندان بازار املاك مسكوني از كم وكيف اين برنامه‌ها مي‌تواند فعالان بازار اعم از گروه خريدار، فروشنده، سازنده، مالكان زمين و واسطه‌هاي بازار معاملات مسكن و همچنين فضاي كارشناسي بازار مسكن را در تحليل دقيق‌تر از آنچه در چهار سال پيش‌رو در مسير بازار مسكن قرار دارد، كمك‌رساني كند. تصميمات و سياست‌هاي جديد به قدري از اهميت برخوردارند كه مي‌توانند جهت كلي بازار را در چهار سال آينده تعيين كنند.

مطالعه بيشتر: مطلب «مراحل ثبت نام براي طرح مسكن ملي» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۵:۳۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

آيا هر روز 2740 واحد مسكوني ساخته مي شود؟

براي تحقق 4 ميليون واحد مسكوني بايد روزانه دو هزار و 740 واحد خانه به متقاضيان تحويل داده شود.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»:  در حالي كه دولت و مجلس روي ساخت يك ميليون واحد در سال اتفاق نظر دارند، هزينه طرح ملي مسكن با احتساب چهار ميليون واحد، در كمترين مقدار به بودجه 1680 هزار ميليارد تومان بودجه نياز است.

كميسيون عمران مجلس از سال گذشته طرح ملي مسكن را با نام «طرح جهش مسكن» عنوان كرده‌اند و آن را عملي مي‌دانند. از سوي ديگر شوراي نگهبان اين طرح را تصويب كرده به نحوي كه رئيس كميسيون عمران اعلام كرد: وزارت راه و شهرسازي به عنوان مجري و نماينده ملت موظف است برنامه‌هاي خود را براي اجراي اين قانون هر چه سريعتر به كميسيون عمران ارائه كند.

براي تحقق يافتن طرح دولت رييسي بايستي روزانه دو هزار و 740 واحد مسكن را به متقاضيان تحويل دهند. با در نظر گرفتن قيمت فولاد و سيمان در فروردين ماه اگر براي هر خانوار يك واحد 70 متري ساخته شود، نياز به هزينه 420 ميليون تومان است كه در مجموع براي ساخت يك ميليون واحد در سال به بودجه 420 هزار ميليارد توماني نياز است.

بدون در نظر گرفتن مشاعات هزينه طرح ملي مسكن حدود 1680 هزار ميليارد توماني است. به گفته احمد خرم، متوسط قيمت ساخت مسكن در فروردين امسال نسبت به سال گذشته 38 درصد افزايش يافته است.

طرح مسكن ملي در مهر 98 كليد زده شد اما تعداد محدودي از اين واحدها به صاحبانشان رسيده است و به نقل از بنياد مسكن فقط شش درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «خانه دار شدن تبديل به يك رويا شده است» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۴:۴۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

عرضه خانه‌هايي با قيمت، كمتر از متري 3 ميليون تومان

اسماعيل حسين زهي با اشاره به اينكه راهبري طرح ساخت يك ميليون مسكن با شخص رييس‌جمهوري است، گفت: قيمت مسكن ساخته شده در اين طرح، ۲ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان پيش‌بيني شده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، حسين زهي نماينده مردم خاش در مجلس در خصوص چرايي تصويب طرح جهش توليد مسكن در مجلس گفت: مجلس يازدهم در شرايطي كار خود را آغاز كرد كه كشور با مشكلات وسيعي در بخش مسكن روبه‌رو بود و دولت مستقر نه در حوزه مسكن و نه در بخش راه عملكرد مناسبي نداشت.

وي با اشاره به اينكه بعد از بحث و تبادل نظرهاي گسترده با فعالان حوزه مسكن، بانك‌هاي عامل، مهندسان و كارشناسان، مجلس طرح جهش و توليد مسكن با هدف ساخت يك ميليون واحد مسكوني در سال را تدارك ديد، گفت: البته بعد از ارائه طرح، انتقادات و پيشنهاداتي از جمله ضرورت مشاركت بخش خصوصي در فرآيند ساخت‌وسازها مطرح شد و نمايندگان تلاش كردند با برطرف كردن مشكلات، طرحي را با بيشترين ضمانت اجرايي ارائه كنند.

نايب رييس كميسيون عمران مجلس با اشاره به نحوه تامين ساخت يك ميليون واحد مسكوني در سال گفت: با توجه به اين واقعيت كه يكي از گزاره‌هاي اصلي در بحث مسكن، تامين زمين است در اين طرح پيش‌بيني شده تا دستگاه‌هايي كه به هر نحوي با مازاد زمين روبه رو هستند، ظرف مدت ۳ ماه، اسناد زمين‌هاي خود را به نام وزارت راه و شهرسازي منتقل كنند.

 

او افزود: در واقع در اين طرح پيش‌بيني شده كه مجموعه زمين‌هايي كه در محدوده قانوني قرار دارند، براي طرح جهش توليد مسكن به كار گرفته شوند تا از طريق تخصيص زمين رايگان براي دهك‌هاي محروم، روند خانه‌دار شدن اين اقشار آغاز شود. از سوي ديگر وزارت صمت هم موظف شده تا در زمينه تامين مصالح ساختماني همكاري‌هاي لازم با اين طرح را داشته باشد.

تشكيل صندوق ملي مسكن
حسين زهي با اشاره به نحوه تامين مالي طرح گفت: موضوع مهم بعد در حوزه ساخت مسكن استفاده از تسهيلات بانكي مناسب است كه بر اساس قانون، بانك‌ها بايد ۲۰ درصد منابع كلي خود را در راستاي اجراي اين طرح تخصيص دهند.

او گفت: در اين راستا تشكيل صندوق ملي مسكن در اين قانون پيش‌بيني شده تا بتواند منابع مورد نظر را تامين كند. اين صندوق هيات امنايي با رياست وزير راه و شهرسازي خواهد داشت تا منابع مالي متعدد ذيل اين قانون را به كار بگيرد.

مطالعه بيشتر: مطلب «كوچ مستاجران به جنوب شرق تهران» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۳:۵۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

چرا ساختمان‌هاي با عمر بالاي ۴۰ سال تخريب نمي‌شوند؟

عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران گفت: در تهران ساختمان‌هاي بلندمرتبه با عمر بالاي ۴۰ سال داريم و هيچگاه نديديم سازمان مديريت بحران تاريخ انقضاي اين ساختمان‌ها را اعلام و درخواست تخريب كند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، حجت الاسلام محمد آقاميري در هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران، گفت: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، حدود ۱۱۰۵ زمين‎لرزه به بزرگي ۵/۲ ريشتر داشتيم كه تقريبا ۹۹ زمين لرزه در سال مي‎شود.

او در ادامه عنوان كرد: اگر به عقب‎تر باز گرديم، از سال ۷۴۳ ميلادي تا ۲۰۱۸، ۱۵ زمين‎ لرزه به بزرگي ۶ ريشتر در شعاع ۱۵۰ كيلومتري تهران داشتيم و آخرين زمين ‎لرزه ۶ ريشتري در سال ۲۰۰۴ نزديك تهران رخ داد و بايد تقريبا در سال ۲۰۹۰ منتظر زمين لرزه ۶ ريشتري باشم.

آقاميري اضفه كرد: اما از سال ۷۴۳ ميلادي تا ۲۰۱۸، ۸ زمين ‏لرزه به بزرگي ۵/۷ ريشتر به بالا داشتيم كه اگر تقسيم كنيم، دوره بازگشت آن ۱۵۹ سال مي‎شود و آخرين زمين لرزه ۵/۷ ريشتري در سال ۱۸۳۰ بوده به فاصله صد كيلومتري فيروزكوه و دماوند. از ۱۸۳۰ تا ۲۰۲۰ مي‎شود ۱۹۰ سال كه يعني ۳۰ سال هم در وقت اضافه هستيم.

 

زنگ خطر ساختمان‌ هاي قديمي
سيد محمد آقاميري خواستار تعيين تكليف ساختمان هاي سن دار در تهران شد و گفت:در تهران ساختمان‎هاي بلندمرتبه با سال ساخت بسيار بالا داريم و هيچگاه نديديم سازمان مديريت بحران تاريخ انقضاي اين ساختمان‌ هاي قديمي را اعلام كند. با توجه به اينكه استاندارد‌هاي زمين‎لرزه از زمان تاسيس سازمان نظام مهندسي تا حالا پنج بار تغيير كرده است.

حجت الاسلام آقاميري ادامه داد: در حال حاضر در خيابان‎هاي انقلاب و شريعتي ساختمان‎هاي بالاي ۴۰ سال با چشم هم مشخص هستند و بايد منتظر يك زمين لرزه بالا ۵/۷ ريشتر باشيم.

رضا كرمي محمدي مديركل سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران نيز در پاسخ آقاميري گفت: بله كاملا درست مي‎فرماييد و علاوه‎ بر اين، ۵۰ درصد بيمارستان‎هاي ما بالاي ۶۰ سال سن دارند و اعلام مي‎كنم كه اين‎ها بايد نوسازي شوند. اما مشكل اينجاست كه براي اين كار‌ها بودجه نيست.

مطالعه بيشتر: مطلب «عرضه خانه‌هايي با قيمت، متري 3 ميليون تومان» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۳:۰۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

ترميم گسل تورم مسكن؛ اولين مقصد رالي مسكن تهران

رالي تورم مسكن در تهران به ايستگاه اول رسيد. كارنامه ۵۳ ماهه رشد قيمت آپارتمان در مناطق ۲۲گانه نشان مي‌دهد در فاصله «فاز صفر جهش قيمت» تا مرداد امسال - شروع رونق معاملات در ابتداي ۹۶ تاكنون- ميانگين قيمت املاك شهر ۷برابر شد؛ درحالي‌كه ارتفاع رشد قيمت در پنج منطقه شمالي، بيش از اين بوده است. تورم ملكي شمال تهران در عصر اول جهش كه تا تير۹۸ رقم خورد از جنوب خيلي بيشتر بود. اما با تغيير سرعت رشد در عصر دوم، هم‌اكنون مرحله اول ترميم اين گسل انجام گرفته است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از دنياي اقتصاد، پايان مرداد ماه امسال، تورم مسكن در مناطق جنوب تهران (مناطق 9 تا 20) با ميانگين تورم مسكن شهر تهران، تقريبا سر به سر شد. اين در حالي است كه از ابتداي عصر اول جهش قيمت مسكن يعني از ابتداي سال 96 (دوره پيش‌رونق) تورم مسكن در مناطق جنوب تهران همواره از ميانگين تورم مسكن تهران و همچنين تورم مسكن در مناطق شمالي (مناطق 1 تا 5) عقب‌تر بود.

از ابتداي سال 96 كه دوره پيش‌رونق در بازار معاملات مسكن شهر تهران آغاز شد تا تيرماه 98 همواره سرعت رشد قيمت مسكن در شمال تهران بيشتر از مناطق جنوب پايتخت بود. اما از تير ماه 98 كه تورم ماهانه مسكن دچار سكته شد و از 6 درصد خرداد به يك درصد رسيد و سپس در مرداد و شهريور منفي شد، عصر دوم جهش قيمت مسكن آغاز شد.

در عصر دوم جهش قيمت مسكن، گذشته از اينكه در ميانگين تورم ماهانه مسكن شهر تهران تغييراتي ايجاد شد، رفتار و جنس متقاضيان خريد و فروش در بازار نيز تغيير كرد. در عصر دوم جهش قيمت و بعد از سكته تورمي بازار ملك در تيرماه 98، سرعت رشد قيمت مسكن در جنوب تهران در مقايسه با تورم مسكن اين مناطق در عصر اول جهش، افزايش يافت. به گونه‌اي كه مي‌توان گفت در اين زمان رالي مناطق جنوبي با مناطق شمالي بر سر تورم مسكن آغاز شد.

يكي از مهم‌ترين مشخصات بازار معاملات واحدهاي مسكوني در عصر دوم جهش قيمت مسكن كه منجر به شروع رالي تورم مسكن بين مناطق جنوب و شمال تهران شد، افزايش تعداد سفته‌بازها در بازار مسكن به خصوص در مناطق جنوبي بود. افزايش حضور سفته‌بازها در اين مناطق يكي از مهم‌ترين عوامل افزايش سرعت رشد قيمت مسكن در جنوب تهران بود. حضور سفته‌بازها در عصر دوم جهش قيمت مسكن تا نيمه 99 به ميزان محسوسي افزايش يافت. اگر چه در عصر اول جهش قيمت مسكن به دليل سرعت بالاي تورم مسكن در مناطق شمال تهران، فاصله متعارف قيمت بين مناطق شمال و جنوب شهر تهران تبديل به گسل قيمتي شد اما در عصر دوم جهش كه همچنان نيز ادامه دارد، سرعت رشد قيمت در مناطق جنوبي افزايش يافته است.

در بهار امسال قيمت مسكن در شهر تهران به ميزان محسوسي افت كرد. در دو ماه ابتدايي سال جاري ميانگين قيمت مسكن شهر تهران در مقايسه با اسفندماه سال گذشته، 5 درصد ريزش كرد

در سكانس اول كه از ابتداي سال 96 تا انتهاي سال 99 است ميانگين تورم مسكن شهر تهران برابر با 522 درصد يا معادل 2/ 6 برابر است. اين ميزان در مناطق 1 تا 5 (مناطق شمالي) برابر با تورم 570 درصدي يا 7/ 6 برابري و در مناطق 9 تا 20 (مناطق جنوبي) معادل 488 درصد يا 8/ 5 برابر است.

اما در سكانس دوم، شرايط به نحو قابل توجهي تغيير كرده است. از ابتداي سال 96 تا پايان مرداد 1400 در حالي ميانگين تورم مسكن شهر تهران به 606 درصد يا 7 برابر رسيده است كه اين ميزان براي مناطق 1 تا 5 يا مناطق شمالي برابر با 648 درصد يا معادل 5/ 7 برابر است. تورم مناطق جنوبي (9 تا 20) نيز معادل 590 درصد يا 9/ 6 برابر برآورد مي‌شود.

بررسي بازدهي پنج ماهه بازار معاملات مسكن شهر تهران در سال 1400 نشان مي‌دهد از ابتداي امسال تا پايان مرداد ماه قيمت مسكن در كل پايتخت 2 درصد افزايش يافته است. اين ميزان رشد در مناطق 1 تا 5 برابر با  منفي يك در‌صد و در مناطق 9 تا 20 برابر با 7 درصد بوده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «رونق خريد و فروش خانه در پرديس» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۲:۲۷ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

احتكار زمين‌هاي دولتي پايان يافت؟

يك كارشناس اقتصادي گفت: با اجراي قانون جهش توليد در راستاي طرح ساخت يك ميليون واحد مسكوني، احتكار زمين‌هاي دولتي به پايان مي‌رسد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، با پايان يافتن احتكار زمين‌ هاي دولتي و تامين زمين و افزايش سرعت ساخت و ساز، ركود در بخش مسكن كاهش خواهد يافت.

«طرح جهش توليد و تامين مسكن» از چند ماه پيش در مجلس يازدهم با هدف ساماندهي بازار مسكن به تاييد شوراي نگهبان رسيد. به اعتقاد كارشناسان حوزه مسكن، ركود ساخت و ساز يكي از عوامل گراني مسكن در طي سال‌هاي اخير است.

به نقل از ابوالفضل نوروزي كارشناس اقتصادي: جهش توليد قانون خوبي است كه مي‌تواند به وزارت راه و شهرسازي براي توليد يك ميليون واحد مسكوني كمك كند تا بخشي از نياز بازار تامين شود.

نوروزي در ادامه گفت: نكته مثبت در اين قانون كه به درستي گفته شده است، تحويل اراضي متعلق به دولت براي ساخت و ساز و توسعه شهري است كه بايستي در اختيار وزارت راه قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه يكي از مهمترين مولفه‌ها در ساخت مسكن، «زمين» است، گفت: هزينه تامين زمين به طور ميانگين، معادل 50 درصد قيمت مسكن است كه در شهرهاي بزرگ به 70 درصد هم مي‌رسد؛ اما متاسفانه اراضي مورد نظر توسط دستگاه‌هاي دولتي احتكار شده است و اجازه ورود اراضي به ساخت و ساز را نمي‌دهند.

وي افزود: ضمانت اجرايي بر انتقال زمين‌هاي دولتي به وزارت راه و شهرسازي ديده نشده است و براي همين دستگاه‌هاي دولتي زمين‌ها را احتكار كرده و در مواقع بسياري اراضي را خالي نگاه داشته‌اند.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه اراضي دولتي كه بايد به وزارت راه واگذاري شود فقط براي ساخت مسكن نيست، گفت: اميدواريم اين اراضي از نهادهاي دولتي پس گرفته شود و تا حد زيادي مشكل توليد مسكن حل شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «مراحل ثبت نام براي طرح مسكن ملي» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۱:۴۸ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

احداث يك شهرك 700 هكتاري در پرديس

مهدي هدايت: در حال دريافت مجوزهاي قانوني از شوراي عالي معماري و شهرسازي براي احداث يك شهرك 700 هكتاري بين فازهاي 11 و 12 پرديس هستيم.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» و به نقل از مدير عامل شركت عمران شهر جديد پرديس: در روزهاي آينده شاهد افتتاح و آغاز عمليات اجرايي در شهر جديد پرديس خواهيم بود. بهره‌برداري حدود 5 هزار واحد مسكن مهر، تقاطع غيرهمسطح فاز 1 و احتمال كلنگ زني از جمله اين برنامه‌ها است.

هدايت گفت: بدون در نظر گرفتن واحدهايي كه معطل خدمات و انشعابات از سوي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان هستند، با افتتاح 5 هزار واحد مسكوني تعداد كل واحدهاي تكميل شده به 76 هزار واحد خواهد رسيد.

وي درخصوص علت نواقص برخي واحدهاي تحويلي گفت: متاسفانه شاهد سرقت نصبيات از جمله شيرآلات و درب پيش از اسكان خانوارها بوده‌ايم، از اين رو زماني كه مالك مستقر مي‌شود آن را به خودشان تحويل خواهيم داد.

هدايت با بيان اينكه پروژه اقدام ملي پرديس به مرحله اسكلت رسيده است گفت: 13 هزار واحد مسكن ملي براي شهرك جديد پرديس در نظر گرفته شده است كه خوشبختانه از سرعت مناسبي نيز برخوردار است. تمام بلوك‌ها به مرحله اسكلت رسيده و در بعضي موارد اسكلت‌ها تكميل شده است.

او در ادامه افزود: برنامه احداث يك شهرك 700 هكتاري در مرحله اخذ مجوز و مستندات از شوراي عالي معماري و شهرسازي است. اين محدوده بين فازهاي 11 و 12 قرار دارد و پس از دريافت مجوز، فعاليت‌هاي عمراني آغاز مي‌شود.

در سال 1391 عمليات احداث 81 هزار واحد مسكن مهر در شهرك جديد پرديس آغاز شد كه به 83 هزار واحد افزايش يافته است. شهر جديد پرديس داراي 12 فاز است كه طبق آخرين آمار تاكنون حدود 71 هزار واحد تكميل شده است.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «بانك مسكن از فعالان ساخت و ساز حمايت مي‌كند» از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خريد خانه نوساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۱:۱۱ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)