املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

نصف درآمد مردم صرف اجاره‌بها مي‌شود

اجاره‌نشين‌ها كه حدود ۲۵ درصد جمعيت خانوار‌هاي كشور را تشكيل مي‌دهند، براي پرداخت اجاره واحد مسكوني بايد حداقل نصف درآمد خود را خرج كنند.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، گزارش تكان دهنده وزارت راه از سهم اجاره بهاي يك واحد مسكوني از درآمد خانوار نشان مي‌دهد كه در تهران و كلان شهر‌ها ۶۴ درصد از درآمد مردم براي اجاره خانه مصرف مي‌شود.

برآورد‌هاي وزارت راه و شهرسازي نشان مي‌دهد كه در سال ۹۹، سهم متوسط اجاره‌بهاي يك واحد مسكوني ۷۵ متري از درآمد خانوار‌هاي شهري، در تهران و كلانشهر‌ها ۶۴ درصد، در مراكز استان‌ها و شهر‌هاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت ۵۹ درصد و در شهر‌هاي زير ۲۰۰ هزار نفر جمعيت ۴۹ درصد بوده است.

اين گزارش نشان مي‌دهد كه سال گذشته متوسط درآمد ماهيانه خانوار در تهران و كلانشهر‌ها هشت ميليون و ۱۴۹ هزار تومان، در مراكز استان‌ها و شهر‌هاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت، پنج ميليون و ۳۲۶ هزار تومان و در شهر‌هاي زير ۲۰۰ هزار نفر جمعيت، چهار ميليون و ۷۹۳ هزار تومان بوده است.

با اين حال، متوسط اجاره ماهيانه يك واحد مسكوني ۷۵ متري در تهران و كلانشهر‌ها به پنج ميليون و ۲۵۰ هزار تومان، در مراكز استان‌ها و شهر‌هاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت به سه ميليون و ۱۵۰ هزار تومان و در شهر‌هاي زير ۲۰۰ هزار نفر جمعيت به دو ميليون و ۳۶۲ هزار تومان رسيده است.

 

اين حجم از هزينه براي مسكن در شرايطي است كه افت توليد مسكن طي سال‌هاي گذشته و رسيدن آمار ساخت مسكن به كمتر از ۴۰۰ هزار واحد در سال و همچنين غفلت از مواجهه با سوداگري در بخش مسكن، موجب شد تا در عمل بازار مسكن پس از جهش ارز بيشترين رشد قيمت را تجربه كند.

اين افزايش علاوه بر قيمت مسكن در اجاره‌بها نيز خود را نشان داده است و به نظر مي‌رسد يكي از اولويت‌هاي اصلي دولت رئيسي مواجهه با چالش موجود در بخش مسكن باشد.

خبر تلخ اجاره‌نشيني
اجاره‌نشين‌ها كه حدود ۲۵ درصد جمعيت خانوار‌هاي كشور را تشكيل مي‌دهند، براي پرداخت اجاره واحد مسكوني بايد حداقل نصف و حداكثر دو سوم درآمد خود را خرج كنند.

روز گذشته اعلام شد براساس برآورد‌هاي وزارت راه و شهرسازي در سال ۹۹، سهم متوسط اجاره بهاي يك واحد مسكوني ۷۵ متري از درآمد خانوار‌هاي شهري، در تهران و كلان شهر‌ها ۶۴ درصد، در مراكز استان‌ها و شهر‌هاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت ۵۹ درصد و در شهر‌هاي زير ۲۰۰ هزار نفر ۴۹ درصد بوده است.

اين آمار نشان مي‌دهد كه مسكن به يك معضل سنگين تبديل شده است. به گونه‌اي كه اجاره‌بها در تهران و شهر‌هاي بزرگ سهم اندكي براي خوراك، بهداشت، آموزش و ساير هزينه‌ها باقي مي‌گذارد. واضح است كه عامل اصلي تورم است و عوامل تورم‌ زا نقش اصلي را در جهش قيمت‌ها در همه بخش‌ها از جمله مسكن ايفا كرده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «بررسي بازار اجاره در حومه تهران» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، درآمد مردم، اجاره بها،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۴:۲۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

وام مسكن ملي يا دو دهه بدهكاري!

رضا مهدوي، كارشناس و فعال بازار مسكن مي‌گويد: آيا خانه‌دار شدن به هر قيمتي ارزشمند است؟ بازپرداخت وام مسكن ملي براي مردم بسيار سنگين است.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، باوجود افزايش مبلغ وام طرح مسكن ملي، هنوز هم بسياري از كارشناسان مسكن اين طرح را چندان مفيد ندانسته و معتقدند كه اين طرح بازار مسكن را چندان متحول نمي‌كند زيرا دلايل اصلي التهاب بازار مسكن همچنان پابرجا است. عده‌اي نيز با انتقاد از بازپرداخت سنگين اين تسهيلات بر اين باورند كه فرد متقاضي در صورت تأييد و طي كردن مراحل پيچيده براي دريافت وام، سال‌هاي زيادي را درگير بازپرداخت خواهد بود.

رضا مهدوي، كارشناس و فعال بازار مسكن با انتقاد نسبت به ارائه چنين وامي براي افراد بدون مسكن مي‌گويد: شخصي كه قادر به پرداخت اين اقساط باشد ترجيحاً با شرايط ديگر هم امكان خانه‌دار شدن خواهد داشت.

وي با بيان اينكه وامي كه نام تسهيلات دولتي بر روي آن است نبايد باز پرداخت با سود ۱۸ درصد داشته باشد، اضافه مي‌كند: متقاضيان چنين مسكن‌هايي تا چه ميزان درآمد چنداني دارند كه امكان پرداخت اقساط سنگين را تا ۲۰ سال داشته باشند.

 

آيا صاحب‌خانه شدن به هر قيمتي ارزشمند است؟
اين كارشناس اظهار مي‌كند: به نظر، صاحب‌خانه شدن تا اين حد ارزشمند نيست كه يك فرد خود را براي دو دهه بدهكار كند، قطعاً براي بسياري از متقاضيان فراهم سازي همين مبلغ اوليه هم دشوار است بنابراين چگونه اين شخص بتواند، سال‌هاي پي در پي از پس پرداخت اقساط برآيد.

مهدوي ادامه مي‌دهد: افرادي كه گيرنده وام ۱۰۰ ميليوني بوده با سود ۱۸ درصد بايد حدود چهار ميليون تومان اقساط ماهانه پرداخت كنند كه با احتساب طول ۱۲ سال، براي يك واحد برابر حدود ۹۵۰ است، اما وام ۲۵۰ ميليون توماني هم كه قرار است ۵۰ تا ۶۰ درصد از هزينه مسكن را تأمين كند بازپرداخت ۲۰ ساله‌اي دارد كه جمعاً پس‌ازاين مدت، فرد، تقريباً يك ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان پرداخت كرده است.

اين فعال تأكيد مي‌كند: بهتر است متقاضيان وام طرح مسكن ملي، قبل از هر اقدامي به اين اعداد توجه داشته و اينكه آيا مي‌توانند در طول چندين سال از عهده پرداخت اين اقساط برآيند يا خير؟

پيشنهاد مطالعه: مطلب لزوم افزايش وام مسكن ملي تا 200 ميليون تومان را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، وام مسكن ملي، بدهكاري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۲:۳۰ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

كاهش قيمت مسكن در راه است؟

يك كارشناس بازار سرمايه گفت: قيمت مسكن با بازارهاي همچون سكه، دلار، ارز و ... بالا مي‌رود، اما كاهش قيمت‌هاي بازارهاي موازي تاثيري در كاهش قيمت مسكن ندارد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، متاسفانه سال‌هاست كه بازار مسكن به يك بازار سرمايه‌اي در كشور تبديل شده است و مردم همچنان توانايي خريد مسكن را ندارند.

شيوع كرونا در كشور و تحريم‌‌ها نيز اين ركود را بيش از پيش تشديد كرده است و اكنون در آستانه روي كار آمدن دولت جديد، براي همه اين سوال پيش آمده كه در ماه‌هاي آتي وضعيت اين بازار تغيير مي‌كند يا خير؟

حسن فلكي كارشناس بازار سرمايه در اين رابطه مي‌گويد: امسال بسياري از مردم مجبور شدند ملك‌هايشان را با قيمت بالاتري تمديد كنند.

فلكي ادامه داد: وضعيت خريد و فروش مسكن نيز حدود ۱ درصد افزايش پيدا كرده ولي نمي‌توان گفت كه افزايش چشمگيري رخ داده است. به نظر بنده مردم و سرمايه‌گذاران براي خريد و فروش منتظر تصميم دولت جديد هستند.


وي در ادامه صحبت‌هاي خود اظهار داشت: ورود مصالح ساختماني به بورس براي انبوه‌سازان بسيار تاثيرگذار است و مي‌توانند نسبت به عرضه و تقاضا خريد خودشان را انجام دهند. ولي تاثير زيادي روي قيمت مسكن نخواهد گذاشت.
فلكي تاكيد كرد: ورود مسكن به بورس نيز كار بسيار اشتباهي است و در هيچ كشوري تا به حال اين اتفاق نيفتاده است و عملا باعث تلقين و تاييد اين نگاه مي‌شود كه مسكن كالايي سرمايه‌اي است.
نقش دولت در كاهش قيمت مسكن
اين كارشناس بازار مسكن خاطرنشان كرد: دولت آينده اگر قصد انجام فعاليت در بازار مسكن را داشته باشد، بايد تعهدات پروژه مسكن مهر و پروژه ملي مسكن را عملي كند. حالا اگر خودش هم بخواهد تعهدي بدهد در سال اول و دوم قطعا تاثيري در قيمت مسكن نخواهد گذاشت؛ چرا كه حداقل ساخت يك پروژه دو سال زمان مي‌برد.

فلكي در پايان گفت: متاسفانه قيمت مسكن با بازارهاي موازي مثل سكه و دلار بالا مي‌رود. ولي به علت چسبندگي قيمت‌ها با كاهش نرخ بازارهاي موازي قيمت مسكن كم نمي‌شود. قيمت مسكن در صورت ركود بازار و احتياج به نقدينگي برخي از سازنده‌ها، مي‌تواند چند درصد كاهش داشته باشد».

مطالعه بيشتر: مطلب «بررسي قيمت مسكن طي 18 سال گذشته» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، بازار سكه و ارز، بورس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۰:۵۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

دلتا؛ مكاني قابل اطمينان براي ثبت آگهي ملكي

اخيراً موضوعي تحت عنوان «نفوذ فايل‌هاي فيك به بازار آنلاين معاملات ملك» در رسانه‌ها و جرايد مختلف منتشر شده است.



در اين خبر عنوان شده است كه نفوذ فايل‌هاي فيك به استارت‌آپ‌هاي ملكي با ايجاد مشكل در تشخيص فايل واقعي از فايل‌هاي دروغين، منجر به بروز پارازيت ملكي در بازار آنلاين عرضه آپارتمان شده است.

در بخش ديگري از اين خبر آمده است: برخي عرضه‌كننده‌ها و واسطه‌هاي ملكي يا استارت‌آپ‌هاي ملكي كه اقدام به انتشار فايل فيك با هدف جذب مشتري براي عرضه فايل‌هاي رسوب شده، بي‌كيفيت، ضعيف و گران‌تر از عرف بازار كرده‌اند، متهم اصلي و رديف اول هستند.

اما هم‌اكنون زمان آن رسيده كه استارت‌آپ‌هاي ملكي و مديران آن‌ها نيز وارد عمل شده و براي جلوگيري از ادامه شيوع فايل‌هاي فيك چاره‌انديشي كرده و اقدامات موردنياز را انجام دهند.

تشريح نحوه درج آگهي ملكي در سايت دلتا
در همين رابطه گفت‌وگويي با مهندس مهدي حسني، مدير محصول سايت ملكي دلتا به عنوان اولين سايت ملكي ايران و مرجع تخصصي ثبت آگهي‌هاي رهن، اجاره، خريد و فروش ملك انجام داديم كه در ادامه آن را مي‌خوانيد.

مهندس حسني با بيان اينكه به‌طور كلي صحت‌سنجي اطلاعات فايل‌هاي ملكي كار سختي است، اما شركت دلتا در راستاي حفظ اعتبار برند خود همواره روي اين مسئله دقت و تمركز خاصي داشته است، گفت: شركت دلتا قبل از شروع همكاري با آژانس‌هاي املاك اقدام به صحت و اعتبارسنجي آن‌ها مي‌كند. همين مسئله باعث شده است كه سايت ملكي دلتا تنها با آژانس‌هاي املاك معتبر و داراي جواز كسب، همكاري كند.

مهندس حسني با تأكيد بر اين مسئله كه كاربران عادي به صورت پيش فرض تنها امكان درج سه آگهي ملكي در ماه، روي سايت دلتا دارند، بيان كرد: درصد فايل‌هايي كه از اين طريق روي سايت دلتا درج مي‌شود، درصد بسيار كمي از كل فايل‌ها را به خود اختصاص مي‌دهد.

 

آگهي‌هاي ملكي در سايت دلتا داراي هويت هستند
مدير محصول سايت ملكي دلتا با بيان اين مسئله كه كاربران و مالكان به صورت پيش فرض تنها امكان درج سه آگهي ملكي در ماه را دارند، تاكيد داشت: بيش از 80 درصد آگهي‌هايي كه در سايت دلتا نمايش داده مي‌شود از طريق آژانس‌هاي املاك و مشاوران آژانس‌ها مي‌باشد و هر آگهي ملكي در سايت دلتا داراي هويت است.

وي توضيح داد: هر آگهي ملكي كه مشاوران آژانس‌هاي ملكي از طريق پنل اختصاصي خود ثبت مي‌كنند علاوه بر نام، تلفن و شماره مشاور، تلفن و لوگوي آژانس مربوطه در سايت دلتا نمايش داده مي‌شود و از آن جا كه آژانس‌هاي معتبري كه با ما همكاري مي‌كنند به دنبال حفظ اعتبار خود هستند، قطعا اجازه نمي‌دهند هر فايلي توسط مشاوران آنها در سايت ملكي دلتا ثبت شود.

مهندس حسني اضافه كرد: براي مثال اگر تيم ما متوجه ثبت عكس و قيمت غيرمتعارف و مغايرت در اطلاعات ثبت شده شوند، با شخص ثبت كننده تماس گرفته و موضوع را پيگيري مي‌كنند.

او با بيان اينكه حتي اين امكان براي كاربران دلتا در نظر گرفته شده است كه اگر متوجه مشكلي در اطلاعات درج شده شوند، بتوانند از طريق سايت اقدام به «گزارش اشكال در آگهي» كنند و با ما در ارتباط باشند، گفت: موضوعاتي كه توسط كاربران به ما اعلام مي‌شود در كوتاه‌ترين زمان، توسط تيم ارزيابي دلتا بررسي و پيگيري مي‌شود. اگر اطلاعات درج شده صحيح نبود فايل مربوطه از سايت حذف خواهد شد.

فيلتر آگهي‌هاي ملكي توسط تيم ارزيابي دلتا
مدير محصول سايت ملكي دلتا با بيان اينكه ما سيستم‌هاي ارزيابي داريم كه اعتبار مشاوران املاك را بررسي مي‌كند، توضيح داد: در همين راستا اگر درصد خطاها و اشتباهات مشاوري زياد باشد به وي تذكر داده مي‌شود، اما اگر تذكرات داده شده مثمر ثمر نبود و خطاها مجدد تكرار شد، سايت دلتا اقدام به بستن دسترسي وي خواهد كرد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: درج دقيق و صحيح اطلاعات براي دلتا بسيار مهم و حائز اهميت است چرا كه اين شركت يك برند معتبر در حوزه املاك است و براي رضايت‌مندي كاربران و حفظ اعتبار برند خود در اين زمينه اقدامات موثر و قابل توجهي انجام داده است.


برچسب: املاك دلتا، استارت آپ هاي ملكي، آگهي ملكي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۷:۵۸ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

بررسي قيمت خريد خانه در نياوران

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، براي خريد خانه در نياوران، ابتدا معرفي كلي از محله و امكانات آن خواهيم داشت و در ادامه به جدول قيمتي اين محله مي‌پردازيم.

محله نياوران در منطقه 1 تهران واقع شده است. اين محله به دليل قرار گرفتن در شمالي‌ترين نقطه شهر تهران، بسيار خوش آب‌وهوا است.

بافت نياوران، تركيبي از خانه‌هاي ويلايي لوكس، برج‌ها و پنت هوس‌هاي مدرن است كه اين ويژگي محله نياوران را نسبت به ساير محله‌هاي شهر تهران متمايز كرده است. اين محله به دليل امكانات رفاهي سطح بالايي كه دارد، زندگي را براي ساكنان خود بسيار ايده‌آل كرده است.

مراكز مهم محله نياوران
نياوران از شرق به محله آجودانيه، از غرب به جماران و از جنوب به حصاربوعلي منتهي مي‌شود.

مجتمع و مراكز تجاري زيادي در اين محل احداث شده اند، مجتمع نارون، مجتمع روشا و مجتمع كيميا از جمله مراكز خريد معروفيست كه در اين منطقه واقع شده اند.

نياوران داراي دو بيمارستان معروف به اسم بيمارستان تخصصي شهيد باهنر و بيمارستان نورافشار است.

 

دسترسي به حمل و نقل عمومي
اين منطقه داراي ايستگاه مترو نيست، اما به وسيله بي‌آر‌تي و يا تاكسي‌هاي منطقه به راحتي مي‌توان به ايستگاه مترو تجريش كه نزديكترين ايستگاه مترو به اين محله است، دسترسي داشت.

بررسي قيمت‌ مسكن در محله نياوران
براي خريد خانه در نياوران به عنوان محله‌اي مرفه‌نشين به بودجه زيادي نياز است. در حال حاضر براي خريد خانه نوساز در اين منطقه براي هر متر مربع بين 80 تا 110 ميليون تومان و براي خانه 10 تا 15 سال ساخت براي هر متر مربع بين 60 تا 80 ميليون تومان نقدينگي لازم است.

البته اين قيمت‌هايي كه ذكر شده نسبي و ميانگين است. چرا كه قيمت هر واحد مسكوني متناسب با موقعيت جغرافيايي، دسترسي، متريال به كار رفته در ساخت، نظر فروشنده، سال ساخت و … متغير است.

شما در جدول زير تنها برخي از فايل‌هاي فروش در نياوران را مشاهده مي‌كنيد؛ اما با مراجعه به سايت ملكي دلتا مي‌توانيد فايل‌هاي بيشتر و متنوع‌تري را مشاهده كنيد.

نام محله
متراژ
سن بنا
طبقه
امكانات
قيمت كل
نياوران
90
15
2
پاركينگ – انباري – آسانسور
6,200,000,000 تومان
نياوران
190
نوساز
3
پاركينگ – انباري – آسانسور
32,300,000,000 تومان
نياوران
250
5
4
پاركينگ – انباري – آسانسور
21,590,000,000 تومان
نياوران
308
15
4
پاركينگ – انباري – آسانسور
23,100,000,000 تومان
نياوران
117
2
5
پاركينگ – انباري – آسانسور
7,600,000,000 تومان
نياوران
145
نوساز
3
پاركينگ – انباري – آسانسور
12,500,000,000 تومان
نياوران
200
15
10
فول امكانات
17,000,000,000 تومان
نياوران
126
9
1
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,500,000,000 تومان
نياوران
118
نوساز
1
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,000,000,000 تومان
نياوران
90
15
2
پاركينگ – انباري – آسانسور
6,300,000,000 تومان
نياوران
121
5
2
پاركينگ – انباري – آسانسور
9,600,000,000 تومان
نياوران
130
نوساز
4
پاركينگ – انباري – آسانسور
13,440,000,000 تومان
نياوران
176
1
1
پاركينگ – انباري – آسانسور
22,000,000,000 تومان
مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خانه‌هاي 200 متري در منطقه يك» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا،خرسد خانه در نياوران، قيمت خانه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۰:۲۳ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

نكات قانوني اجاره‌ بهاي عقب افتاده

قرارداد اجاره يكي از عقودي است كه كاربرد زيادي براي افراد جامعه دارد، براي افرادي كه ممكن است هزينه خريد مسكن را نداشته باشند يا به هر علتي تمايل به اجاره مسكن و غيره داشته باشند، اين قرارداد مناسب است.


به گزارش «مجله ملكي دلتا»، قانون‌گذار در قوانين مختلف از جمله قانون روابط موجر و مستاجر و قانون مدني به تنظيم روابط بين موجر و مستاجر پرداخته است و شرايط قرارداد اجاره را تشريح است.
اجاره‌ بهاي عقب‌ افتاده
منظور از اجور معوقه همان مطالبه اجاره بهاي عقب افتاده يا پرداخت نشده است. در واقع مجموع مبالغ اجاره‌بهايي است كه از سوي مستاجر در زمان انتفاع وي از ملك و تصرف ملك توسط او، پرداخت نشده است.

مطابق ماده ۲۱۹ قانون مدني: عقودي كه بر طبق قانون واقع شده باشد بين طرفين و قائم مقام آن‌ها لازم الاتباع است مگر اينكه به رضاي طرفين اقاله يا به علت قانوني فسخ شود.

نحوه مطالبه اجور معوقه
براي مطالبه اجور معوقه طبق ماده ۴۹۰ قانون مدني:

در استفاده عين مستاجره، مستأجر بايد به‌نحو متعارف رفتار كرده و تعدي يا تفريط نكند.
عين مستاجره را براي همان مصرفي كه در قرارداد مقرر شده و در صورت عدم تعيين، بايد طبق اوضاع و احوال استفاده نمايد.
اجاره‌بها را در مواعدي كه بين طرفين مقرر است پرداخت كند و در صورت عدم تعيين موعد، نقدا بايد بپردازد.

نكاتي در مورد مطالبه اجور معوقه
 ميزان اجور معوقه در قرارداد اجاره‌نامه با نام اجرت‌المسمي تعيين مي‌شود.
در صورتي‌كه تصرف مستاجر بر ملك بيش از زمان مقرر در اجاره‌نامه و بدون اجازه صاحب خانه ادامه يابد، او مي‌تواند به مطالبه اجاره‌ بهاي مدت زمان انتفاع از ملك، در مهلتي كه قرارداد پايان‌يافته نيز بپردازد.
نحوه مطالبه اجور معوقه
صاحب خانه مي‌تواند به‌ موجب دادخواست، الزام مستاجر به پرداخت اجاره هاي عقب افتاده را درخواست كند.

اگر جمع اجور معوقه تا بيست ميليون تومان ( دويست ميليون ريال ) باشد، مرجع صالح به رسيدگي اين دعوي، شوراي حل اختلاف محل وقوع ملك است.
اگر اجور معوقه مورد مطالبه موجر بيش از بيست ميليون تومان ( بيش از دويست ميليون ريال ) باشد، در صلاحيت دادگاه محل وقوع ملك است.
نكات كاربردي
بر فرض قسط‌بندي مال‌الاجاره تا وقتي موعد پرداخت آن نرسيده مستاجر لازم نيست اقساط را پرداخت كند.
به محض انعقاد اجاره‌نامه مستاجر ملزم به پرداخت اجاره بها است، خواه از ملك استيجاري استفاده كرده يا نكرده باشد.
در صورت تلف شدن يا غيرقابل‌ استفاده بودن ملك، مستاجر لازم نيست اجاره‌ بها براي مدت باقي مانده اجاره را پرداخت كند.
سوالي كه مطرح مي‌شود اين است كه آيا صاحب خانه بجز اجاره هاي عقب افتاده، شارژ ساختمان يا هزينه انشعابات مثل آب، برق و … را نيز مي‌تواند مطالبه كند يا خير ؟
پاسخ مثبت است. موجر مي‌تواند هم زمان با دادخواست مطالبه اجور معوقه، هزينه‌هاي مذكور و ساير هزينه‌هايي كه بر ذمه مستاجر بوده و از پرداخت آن خودداري كرده است را مطالبه نمايد.

مطالعه بيشتر: مطلب «قرارداد اجاره‌اي كه شما را صاحبخانه مي‌كند» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد


برچسب: املاك دلتا، اجاره بها، بازار سكه و ارز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۷:۲۱ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

تعيين خسارت قرارداد ملكي چگونه است؟

اگر تاكنون در زمان انعقاد قراردادهاي ملكي در جلسه حضور داشته‌ايد، حتما متوجه شده‌ايد كه در اين نوع قراردادها مبلغي به عنوان خسارت قرارداد در نظر گرفته مي‌شود.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، تعيين خسارت قرارداد ملكي در واقع يك محكم كاري به حساب مي‌آيد كه خيال هر يك از طرفين را در برابر اقدامات طرف ديگر معامله راحت مي‌كند. در اين مطلب به تعيين خسارت قرارداد ملكي مي‌پردازيم.
تعيين خسارت قرارداد ملكي
هدف اصلي از تعيين خسارت قرارداد اين است كه طرفين به تعهدات خود پايبند شوند. متاسفانه بسياري از افراد به اين مسئله توجه جدي ندارند و تنها در زماني كه با طرف ديگر معامله به مشكل بر‌مي‌خورند، توجهشان به اين مطلب جلب مي‌شود.

زيرا در معاملات ملكي، بيشتر توجه طرفين به قيمت ملك است و چندان توجهي به قيمت خسارت قرارداد تعيين شده ندارند. كمبود وقت، بي‌توجهي و ناآشنايي به اصول و مقررات تنظيم قراردادها از موارد اصلي بروز مشكلات در پرداخت خسارت‌ها بشمار مي‌روند.

 

چطور مي‌توان در تعيين خسارت قرارداد، منصفانه رفتار كرد؟
براي تعيين خسارت‌هاي روزانه بايد ۴ صفر را از قيمت كل ثمن معامله كسر كنيم و مبلغي كه باقي مي‌ماند را به عنوان خسارت روزانه اعلام نماييم. به عنوان مثال اگر ملكي كه قصد معامله آن را داريم ارزشي ۴۰۰ ميليون توماني داشته باشد، براي تعيين خسارت روزانه آن بايد ۴ صفر اين قيمت را حذف كنيم.

بدين ترتيب مبلغ باقي مانده ۴۰ هزارتومان خواهد شد كه اين مبلغ همان قيمت خسارت بابت هر روز خواهد بود.

براي تعيين خسارت‌هاي ثابت، روال كار كمي متفاوت خواهد بود. براي تعيين مبلغ اين نوع از خسارت نيز بايد ده درصد از مبلغ كل قيمت معامله را در نظر گرفت.

به عنوان مثال براي تعيين خسارت ثابت همان خانه ۴۰۰ ميليون توماني، بايد ۱۰ درصد از مبلغ كل را محاسبه كرد.

۱۰ درصد ارزش كل خانه، ۴۰ ميليون تومان خواهد بود كه اين مبلغ به عنوان خسارت ثابت در نظر گرفته مي‌شود.

خسارت ثابت و مزايا و معايب آن
در خسارت ثابت، اگر طرفين معامله حتي يك روز هم در انجام تعهدات خود غفلت و كوتاهي كنند، موظف به پرداخت جريمه‌اي سنگين خواهند شد.

خسارت روز شمار و مزايا و معايب آن
مهم‌ترين عيب خسارت روز شمار اين است كه اگر ميزان خسارتي كه براي اين كار در نظر گرفته مي‌شود نسبت به مبلغ كل ناچيز باشد، هيچ تاثير مثبتي به منظور پايبندي به قرارداد در هر يك از طرفين معامله ايجاد نخواهد كرد و براي آنها الزامي براي انجام تعهداتشان به وجود نمي‌آورد.

پيشنهاد مطالعه : براي آشنايي بيشتر با نكات حقوقي در اين زمينه، «نكات مهم درخواست تخليه فوري ملك» را مطالعه كنيد.


برچسب: خسارت قرارداد ملكي، املاك دلتا، ملك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۶:۰۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

روزگار ناخوش «مشاوران املاك» در ايام كرونا

رييس اتحاديه مشاوران املاك از دستورالعمل‌هاي ستاد كرونا مبني بر تعطيلي و بازگشايي مكرر دفاتر املاك انتقاد كرد.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، مصطفي قلي خسروي در اين رابطه گفت: در شرايطي كه معاملات در ركود شديد به سر مي‌برد، تعطيلات كرونايي وضعيت معيشتي مشاوران املاك را بدتر كرده است.

وي در ادامه افزود: بسياري از همكاران ما به رانندگي تاكسي‌هاي اينترنتي، ميوه‌فروشي و حتي دستفروشي رو آورده‌اند.

خسروي اظهار كرد: از حدود ۱۰ روز قبل براي چندمين بار در سال جاري دفاتر مشاور املاك به دستور ستاد ملي كرونا تعطيل شدند و امروز مجددا اين تعطيلات را تا يكشنبه تمديد كرده‌اند.

وي افزود: سال گذشته هم اين وضعيت را داشتيم. افراد شاغل در صنف ما با توجه به استفاده از تلفن و فناوري‌هاي جديد، كمترين ارتباط حضوري با متعاملين را دارند؛ در حالي كه مشاغل ديگر كه فضاي كار آن‌ها بسيار شلوغ‌تر از دفاتر املاك است تعطيل نشده‌اند.

وي افزود: اين موضوع شديدا در وضعيت معيشتي مشاوران املاك تاثير مي‌گذارد. حدود ۹۰ درصد همكاران ما طي يك سال اخير راننده تاكسي‌هاي اينترنتي شده يا وارد مشاغل كاذب شده‌اند.

رونق اقتصادي در گرو بازار مسكن است
رييس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه ما مولد مالياتي و مولد اقتصادي هستيم و به كنترل قيمت‌ها در بازار مسكن كمك مي‌كنيم گفت: وقتي دفاتر املاك بسته باشند، هر كس هر قيمتي دلش مي‌خواهد براي خانه خودش تعيين و در سايت‌ها درج مي‌كند.

او افزود: در حالي كه اكثر همكاران ما در خصوص قيمت‌هاي كارشناسي و واقعي به فروشندگان، مشاوره مي‌دهند و به ارزاني كمك مي‌كنند. از طرف ديگر رونق اقتصاد به رونق بازار مسكن بستگي دارد؛ چرا كه ۱۷۲ شغل كليدي به صنعت ساختمان وابسته است.

خسروي تاكيد كرد: از ستاد كرونا انتظار داريم با توجه به ارتباط كم مشاوران املاك با مراجعه‌كنندگان ما را جزو صنوف گروه‌هاي شغلي يك قرار دهد؛ چرا كه صنف مشاوران املاك در حال نابودي است و بايد فكري براي اين وضعيت كرد.

مطالعه بيشتر: مطلب «مقصر تخلف مشاوران املاك، دولت است» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، مشاور املاك، كرونا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۶:۳۸ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

قيمت خانه‌هاي 200 متري در منطقه يك

اگر به دنبال خريد آپارتمان در منطقه يك تهران هستيد، ما قيمت و شرايط برخي از خانه‌هاي 200 متري در اين منطقه را بررسي خواهيم كرد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اگر قرار است براي خريد آپارتمان به سراغ منطقه يك تهران برويد، حتماً بايد بودجه زيادي داشته باشيد؛ چرا كه همه مي‌دانيم اين منطقه جاي سكونت افراد مرفه جامعه است و حتي هر كسي توانايي اجاره‌نشيني در اين منطقه را ندارد.

در حال حاضر قيمت مسكن در اين منطقه براي آپارتمان‌هاي پنج تا 10 سال، بين 70 تا 100 ميليون تومان است. اما اگر قصد خريد آپارتمان نوساز را در اين منطقه داريد، بايد براي هر متر مربع بين 120 تا 150 ميليون تومان نقدينگي داشته باشيد.

يك واحد مسكوني 200 متري نوساز در منطقه يك كه داراي امكاناتي همچون سونا، استخر، جكوزي، لابي من، پاركينگ، آسانسور و … باشد؛ حدود 150 ميليون تومان براي هر متر، قيمت‌گذاري شده است.

 

البته اين قيمت‌هايي كه ذكر شده نسبي و ميانگين است. چرا كه قيمت هر واحد مسكوني متناسب با موقعيت جغرافيايي، دسترسي، متريال به كار رفته در ساخت، نظر فروشنده، سال ساخت و … متغير است.

شما در جدول زير تنها برخي از فايل‌هاي فروش در منطقه يك تهران را مشاهده مي‌كنيد؛ اما با مراجعه به سايت ملكي دلتا مي‌توانيد فايل‌هاي بيشتر و متنوع‌تري را مشاهده كنيد.

جدول قيمت آپارتمان در منطقه يك
نام محله
متراژ
سن بنا
طبقه
امكانات
قيت كل (تومان)
ولنجك
200 متر
نوساز
نهم
فول امكانات
30,000,000,000
آجودانيه
200 متر
5 سال ساخت
چهارم
پاركينگ – انباري – آسانسور
18,500,000,000
حكمت
200 متر
17 سال ساخت
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور – سرايدار
11,600,000,000
اقدسيه
200 متر
يك سال ساخت
ششم
پاركينگ – انباري – آسانسور – سرايدار- لابي
15,000,000,000
زعفرانيه
200 متر
نوساز
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
24,000,000,000
محموديه
200 متر
يك سال ساخت
چهارم
پاركينگ – انباري – آسانسور
22,000,000,000
قيطريه
200 متر
20 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
14,000,000,000
فرشته
200 متر
نوساز
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
28,000,000,000
دربند
200 متر
15 سال ساخت
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
9,800,000,000
نياوران
200 متر
5 سال ساخت
سوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
19,000,000,000
الهيه
200 متر
15 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
16,000,000,000
كامرانيه
200 متر
6 سال ساخت
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
18,000,000,000
مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خانه‌هاي نوساز در منطقه 7 » را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، قيمت خانه، خريد خانه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۴:۲۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

شرايط براي مستاجرها سخت تر از هميشه شد!

افزايش فايل‌هاي فيك مسكن و بهانه‌گيري مالكان متخلف براي تخليه واحدها، شرايط مستاجرها را از هميشه سخت‌تر كرده است.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، چند وقتي ميشود كه خبر شيوع فايل‌هاي فيك در بازار آنلاين معاملات ملك، به گوش ميرسد و اين اتفاق شرايط مستاجرها و خريداران را بسيار سخت كرده است. مستاجران و خريداران واحد خود را اينترنتي انتخاب ميكنند و بعد از مراجعه براي بازديد واحد، واحدي به مراتب پايين تر از سطح واحد منتخب خود را دريافت ميكنند. واسطه ها از اين طريق تلاش دارند تا مشتري‌ها را به بنگاه كشانده و فايل‌هاي كهنه خود را به آنها عرضه كنند. براي مطالعه بيشتر در اين مورد مقاله نفوذ فايل فيك به استارت‌آپ‌هاي مسكن را مطالعه كنيد.

اين موضوع در شرايط فعلي به‌خصوص براي مستاجران دردسرساز شده است. در شرايط فعلي كه عمده موجرها تمايل به تمديد قراردادهاي سال قبل ندارند و براي آنكه بتوانند واحد خود را با اجاره‌بهاي بالاتري به مستاجر جديد عرضه كنند اقدام به تخليه ملك اجاره‌اي و جابه‌جايي اجباري مستاجر مي‌كنند، فايل‌هاي فيك بازار اجاره نيز افزايش‌يافته است.

هم‌اكنون ميزان حضور مستاجرها در بازار تحت‌الشعاع فشار برخي از موجران براي تخليه و عرضه واحد به مستاجر جديد افزايش‌يافته است و اين شرايط مستاجرها را بسيار سخت كرده است.

 

بهانه‌گيري مالكان از مستاجران براي تخليه
ستاد ملي مقابله با كرونا در حالي تصويب و اعلام كرده است كه موجران حق افزايش اجاره‌بهاي مسكن تا سقف ۲۵ درصد در شهر تهران، ۲۰ درصد در ساير كلان‌شهرها و ۱۵ درصد در شهرهاي ديگر را ندارند كه بسياري از موجران براي دور زدن اين قانون اقدام به بهانه‌گيري از مستأجر براي تخليه واحد و عرضه آن به مستاجر جديد با درصد بيشتري افزايش اجاره‌بها مي‌كنند. در چنين شرايطي اين روزها در بازار ملك، بسياري از مستاجران با انبوهي از فايل‌هاي فيك اجاره مسكن مواجه مي‌شوند كه در ابتدا عرضه‌كننده مشخصات فايل را با تصاوير فيك در استارت‌آپ‌هاي ملكي منتشر مي‌كند و سپس در زمان مراجعه متقاضي براي بازديد، به وي اعلام مي‌كند اين فايل در ساعات يا روز قبل اجاره رفته است.

سپس از وي درخواست مي‌كند تا براي بازديد فايل‌هايي با شرايط مشابه مراجعه كند. درحالي‌كه اين فايل‌ها از هيچ لحاظ مشابهتي با فايل منتشرشده در سامانه‌هاي مجازي عرضه مسكن ندارند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب صدور حكم تخليه براي مستاجران! را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، مستاجر، تخليه ملك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۹:۳۸ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)