املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

بررسی بازار اجاره‌بها در مناطق مختلف پایتخت

بازار اجاره‌بها در مناطق 4 و 5 پایتخت به عنوان مناطق مصرفی که میانگین قیمت متوسطی دارد با اقبال مستاجران روبه‌رو شده است؛ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، وضعیت بازار اجاره‌بها نشان می‌دهد اگر چه رونق بازار اجاره تحت تاثیر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که موجران را به جز موارد استثنا، موظف به تمدید قرارداد کرده، بسیار کمرنگ شده است، اما با این حال یک گروه از مستاجران جابه‌جایی را انتخاب کرده‌اند و اکنون ناگزیر به جست‌وجو در بازار اجاره‌بها هستند.
در میان دو منطقه 4 و 5 هم تقاضای خرید مسکن و هم تقاضای اجاره بالا است. منطقه 4 از مزیت قیمتی نسبی برخوردار است و میانگین اجاره‌بها در آن قدری مناسب‌تر است.

به این ترتیب یافتن آپارتمان‌های اجاره‌ای که بهای رهن کامل آن‌ها پس از تبدیل اجاره ماهانه به مبلغ ودیعه از طریق فرمول «هر 30 هزار تومان اجاره معادل یک میلیون تومان ودیعه» مترمربعی چهار میلیون تومان باشد، در منطقه 4 و محدوده شرقی تهران ساده‌تر است.

بیشترین نرخ اجاره‌بها در کدام مناطق است؟
در مناطق غربی تهران، دمای بازار اجاره‌بها داغ‌تر است. به این معنا که عمده بهای پیشنهادی رهن کامل یا رهن و اجاره معادل مترمربعی بالای 5 میلیون تومان است و قیمت‌های کمتر از این اغلب متعلق به ابنیه قدیمی‌تر بدون امکانات ضروری مثل پارکینگ و آسانسور است.

واسطه‌های ملکی می‌گویند با وجود رکود در بازار مسکن، موجران متاثر از نرخ تورم بنا دارند، اجاره‌های سال جدید را افزایش دهند و این وضعیت سبب شده مستاجران منطقه 4 به مناطق همجوار مثل 7 و 8 که قدری ارزان‌تر هستند، نقل مکان کنند.

مستاجران مناطق 5 و 22 نیز به منطقه 21 واقع در جنوب‌غربی تهران بروند تا بتوانند آپارتمانی متناسب با بودجه خود برای اجاره به مدت یک سال آینده پیدا کنند.

چندی پیش مرکز آمار ایران اعلام کرد که در فصل بهار ۱۴۰۰، شاخص قیمت اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری نسبت به فصل قبل ۷.۷ درصد افزایش داشته است.

مطالعه بیشتر: در همین رابطه می‌توانید مطلب «تاوان سنگین دخالت در بازار اجاره!» را در سایت ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، ملک در پایتخت، اجاره بها دلتا،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۰:۴۶ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)