املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

بررسي قيمت خريد خانه در هفت تير

اگر به دنبال خريد خانه در هفت تير هستيد و علاقه‌مند هستيد با اين محله بيشتر آشنا شويد تا انتهاي اين گزارش با ما همراه باشيد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، براي خريد خانه در هفت تير، ابتدا معرفي اجمالي از محله و امكانات آن خواهيم داشت و در ادامه قيمت‌هاي اين محله را بررسي ميكنيم.

ميدان هفت تير يكي از مهم‌ترين ميدان‌هاي شهر تهران است و در منطقه 7 اين شهر واقع شده است. هفت تير از سمت جنوب به خيابان شهيد مفتح و كريمخان زند و از سمت شمال به خيابان‌هاي مفتح و بزرگراه مدرس منتهي مي‌شود.

دسترسي محله هفت تير
اين محله در موقعيت بسيار مناسبي به لحاظ دسترسي قرار دارد چراكه در اين محله ايستگاه مترو، بي‌آر‌تي و همچنين ايستگاه تاكسي قرار دارد. ترافيك سنگيني در اين محله وجود نداشته و رفت و آمد به سادگي براي افراد ممكن است.

بافت محله هفت تير
اين محله تركيبي از ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري است و بافتي قديمي دارد.

امكانات رفاهي محله هفت تير
اين محله مراكز تفريحي چنداني ندارد ولي ميتوان از امكانات مناطق مجاور استفاده كرد كه معروف‌ترين آن پارك هنرمندان در خيابان ايرانشهر است. محله هفت تير به مركز خريد مانتوي زنانه شهرت دارد و همچنين فروشگاه زنجيره‌اي ياس و نيز پاساژ مادر نيز در اين محله قرار دارد.

 

بررسي قيمت خريد خانه در هفت تير تهران
اگر قصد خريد خانه در هفت تير را داريد بايد بدانيد كه چنانچه به دنبال خانه نوساز هستيد، شما حداقل براي هر يك متر مربع بايد بين 50 تا 60 ميليون بودجه كنار بگذاريد.

براي مثال در حال حاضر يك واحد مسكوني نوساز 124 متري كليد نخورده، با امكانات (پاركينگ – آسانسور) متري 52 ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است. پس اگر شما به دنبال چنين خانه‌اي هستيد بايد نزديك به 6 ميليارد و 500 ميليون تومان نقدينگي داشته باشيد.

اما شما با نقدينگي كمتر از اين هم مي‌توانيد اقدام به خريد آپارتمان در هفت تير كنيد. هم‌ اكنون يك واحد 82 متري بدون پاركينگ و آسانسور در طبقه چهارم، متري 36 ميليون تومان در سايت ملكي دلتا آگهي شده است.

در اين محله، امكان خريد خانه بين 25 تا 45 ميليون تومان براي هر متر مربع وجود دارد، اما شما با اين ميزان نقدينگي بايد به سراغ خانه‌هاي با سن بناي بالا و بدون امكانات برويد.

مطالعه بيشتر: مطلب «بررسي قيمت خريد آپارتمان در قلهك» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، هفت تير، حريد آپارتمان در هفت تير،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۳:۲۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

دست دلالان از بازار مسكن قطع مي‌شود

رييس جمهور منتخب با تاكيد بر اينكه بايد دست دلالان از بازار مصالح ساختماني به خصوص فولاد و سيمان قطع شود، گفت: حل مشكلات و موانع ساخت انبوه مسكن بدون قطع كردن دست سوداگران و كنترل قيمت از دست آنها ممكن نيست.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در “نشست ويژه بررسي الزامات ساخت مسكن” با حضور مديران و كارشناسان تراز اول حوزه مسكن، گفت: تهيه مسكن همواره يكي از دغدغه‌هاي جدي مردم بوده و امروز نه تنها خريد مسكن، كه اجاره آن هم در شهرهاي بزرگ و حتي شهرهاي كوچك‌تر به آرزويي دست‌نيافتني براي مردم تبديل شده است.

وي با بيان اينكه گراني مسكن يك مشكل ريشه‌اي در ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي نظير طلاق و حاشيه‌نشيني است، افزود: در مقطعي ساخت مسكن مهر جريان مؤثري در عرصه ساخت مسكن و خانه‌دار شدن اقشار محروم به راه انداخت اما متأسفانه به جاي اصلاح ايرادات طرح مسكن مهر، در دوره اول دولت فعلي، اين طرح رسماً تعطيل شد. البته در دوره بعدي اين نگاه تغيير كرد و تلاش شد مسكن مهر با رفع نقايص تكميل شود.

رئيس جمهور منتخب خاطرنشان كرد: مردم در موضوع ساخت مسكن مهر طرف حساب خود را دولت مي‌دانند و هنگام قضاوت درباره عملكرد دولت در اين زمينه، تفاوتي بين دولت‌هاي يازدهم، دوازدهم و سيزدهم قائل نيستند. لذا دولت بايد به تعهدات پايبند باشد مگر آنكه در موارد استثنا زياني فاحش و جدي متوجه منافع عمومي باشد.

حجت الاسلام رئيسي با تاكيد بر اينكه بخش خصوصي نيز بايد متقابلاً متعهد به كار با كيفيت باشد، اظهار داشت: دولت بايد از يك سو ميدان را براي فعاليت بخش خصوصي در زمينه مسكن و ديگر عرصه‌ها هموار كند و از سويي با هدايت و حمايت از فعاليت‌هاي بخش خصوصي و اعمال نظارت مؤثر از حقوق مردم دفاع كند.

 

طرح اقدام ملي مسكن با قدرت ادامه مي‌يابد
وي با تاكيد بر اينكه بايد الزامات ساخت مسكن از جمله نياز دقيق مناطق مختلف كشور و نيز ظرفيت‌هاي موجود براي رفع اين نياز به طور دقيق احصا شود، اظهار كرد: اقدامات در حال انجام براي ساخت انبوه مسكن از جمله ساخت ۵۳۰ هزار واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي مسكن بايد با قوت ادامه يابند. اقدامات جديد هم بايد با بهره‌گيري از تجارب گذشته و در نظر گرفتن تمام جوانب به شكلي انجام شود كه گامي مؤثر در مسير حل مشكلات مردم باشند.

رئيس جمهور منتخب تصريح كرد: بايد با روحيه جهادي تلاش كنيم زمين براي ساخت حداقل يك ميليون مسكن در سال در محدوده شهرها و روستاها با فوريت و بدون تأخير تأمين شود. اگر در اين زمينه ابهام قانوني هم وجود دارد بايد با توجه به انگيزه بالاي نمايندگان مجلس هر چه سريع‌تر اين ابهامات را برطرف كرد.

بايد دست دلالان از بازار مصالح ساختماني قطع شود
حجت الاسلام رئيسي خاطرنشان كرد: تجربه نشان داده است كه پرداخت تسهيلات مسكن بهتر است در يك بانك تخصصي انجام شود كه هم مردم با چارچوب عملكرد آن بيشتر آشنا هستند و هم امكان كنترل و نظارت دقيق‌تر بر پرداخت اين تسهيلات وجود خواهد داشت.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه براي تعديل هزينه‌ها و تسهيل و تسريع در ايجاد الزامات ساخت مسكن بايد دست دلالان از بازار مصالح ساختماني به خصوص فولاد و سيمان قطع شود، گفت: حل مشكلات و موانع ساخت انبوه مسكن بدون قطع كردن دست سوداگران و كنترل قيمت از دست آنها ممكن نيست. اگر فعاليت‌هاي سوداگرانه در بازار مسكن كنترل نشود شيريني ساخت مسكن براي مردم از بين مي‌رود.

مطالعه بيشتر: مطلب «نرخ تورم مسكن در تيرماه اعلام شد» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: الزامات ساخت مسكن، مسكن مهر، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۱:۱۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

روزهاي خاكستري بازار مسكن

بررسي تعداد و ميانگين قيمت فايل‌هاي فروش مسكن در تيرماه كه در بازار آنلاين عرضه شده است، نشان مي‌دهد تورم پنهان ملك در ماهي كه گذشت تقريبا «صفر» بوده است.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، در ماه انتخابات كه ميزان تورم پنهان ملك اندكي مثبت برآورد شد، اتفاقا آمار رسمي نيز نشان داد ميانگين قيمت قطعي فروش مسكن در اين ماه 3 درصد رشد داشته است.

البته بين ميزان رشد قيمت در تورم پنهان و تورم رسمي بازار ملك قدري اختلاف وجود دارد كه اين موضوع مي‌تواند نشات گرفته از يك علت فني باشد؛ به اين معنا كه اگر همه فايل‌هاي عرضه شده در بازار مسكن طي يك ماه فروخته شود، طبعا تورم پنهان و واقعي ملك مي‌تواند كاملا نزديك به هم يا برابر باشد؛ اما يك احتمال اين است كه اتفاقا فايل‌هايي معامله شده كه قيمت پيشنهادي آنها بالاتر بوده و به همين خاطر آنچه به‌طور رسمي در آمار منعكس شده، حكايت از رشد بيشتر قيمت نسبت به نرخ تورم پنهان كشف شده در فايل‌ها دارد.

بررسي ما نشان مي‌دهد قيمت ميانگين فايل‌هاي فروش مسكن در تير ماه در حالي بدون تغيير بوده كه در اين ماه تعداد فايل‌هاي فروش نسبت به خرداد رشد هفت درصدي داشته است.

اين توقف رشد قيمت در بازار مسكن خود علامتي از اين واقعيت است كه فروشنده‌هاي مسكن به تدريج از شرايط اين بازار در سال 1400 مطلع شده و در حال تنظيم رفتار خود با شرايط جديد هستند.

بررسي تغييرات قيمتي فايل‌هاي ملكي در شهر تهران مي‌تواند علائم روشن‌تري از رفتار خريدار و فروشنده در بازار مسكن ارائه دهد و از اين جهت اين اطلاعات در كنار تحقيقات ميداني، واجد ارزش ارزيابي مي‌شود.

كاهش خريد و فروش مسكن در تيرماه
تحقيقات ميداني نشان مي‌دهد در حال حاضر حجم معاملات مسكن در بنگاه‌هاي ملكي كاهش قابل توجهي داشته و واسطه‌ها عنوان مي‌كنند در تيرماه، خريد و فروش نسبت به خرداد ماه كمتر بوده است.

اين وضعيت خود نقش پيشگيرانه از رشد قيمت مسكن داشته است، طوري كه در دو منطقه مصرفي پرمعامله شهر تهران يعني مناطق 4 و 5، ميانگين قيمت پيشنهادي فروش مسكن در تيرماه 2 درصد كاهش داشته است و بايد ديد در آمار رسمي قيمت ماهانه مسكن كه ظرف روزهاي آينده منتشر خواهد شد، اين تغييرات كاهشي بازتاب داشته است يا نه.

البته داده‌هاي قيمتي تيرماه كه در دسترس قرار گرفته، مربوط به فايل‌هاي كم‌سن است اما داده‌هاي قيمتي خرداد به كل فايل‌هاي فروش در آن ماه تعلق داشته است. بنابراين چه بسا اگر كل ميانگين قيمت كل فايل‌ها با يكديگر مقايسه مي‌شد، حتي تورم پنهان ملك (انتظارات فروشندگان) در تير ماه نيز منفي برآورد مي‌شد.

در تيرماه 130 هزار فايل فروش مسكن از طريق بازار نيازمندي‌هاي آنلاين وارد بازار مسكن شهر تهران شده است كه بررسي اين فايل‌ها نشان مي‌دهد در جنوب شهر تهران تغييرات قيمتي منفي رخ نداده و ميانگين قيمت فروش پيشنهادي مسكن در نيمه جنوبي شهر نسبت به خرداد تغييري نداشته است.

رفتار خاكستري، معامله‌گران در بازار مسكن
در حال حاضر رفتار معامله‌گران بازار مسكن به گونه‌اي است كه مي‌توان رنگ بازار مسكن در هفته‌هاي نخست تابستان را «خاكستري» توصيف كرد. اين رنگ اندكي تيره‌تر از رنگ بازار در دوماه اول امسال است كه قيمت مسكن به‌طور ميانگين ظرف اين مدت 5 درصد كاهش پيدا كرد.

اوضاع بازار مسكن در سال 99 نيز نه شباهتي به بهار امسال و نه شباهتي به تيرماه داشت و رنگ غالب در اين بازار طي سال گذشته «سياه» بود.

مقصود از رنگ سياه اين است كه فروشنده‌ها و خريداران در سال گذشته بدون هيچ ابهامي، يقين داشتند كه افزايش قيمت طي آن سال قطعي بوده و در نتيجه هر ماه با وجود حجم پايين معاملات، قيمت مسير افزايشي را ادامه مي‌داد. در دوماه نخست امسال انتظارات مثبت شد، طوري كه باز هر دو ضلع معاملات مسكن يعني خريداران و فروشنده‌ها اطمينان داشتند كه حباب قيمت قرار است تخليه شود و همين انتظارات كاهشي در قيمت‌هاي قطعي نيز منعكس شد.

مطالعه بيشتر: مطلب «آمار عجيب از ميزان معاملات ملكي در تهران» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: بازار مسكن، فروش مسكن، معاملات مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۸:۵۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

مالكان اصلي خانه هاي خالي معرفي شدند!

وزير راه و شهرسازي گفت: بسياري از مالكان واحدهاي خالي افراد حقوقي هستند كه ماليات اين واحدها ۲ برابر حساب مي‌شود.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه ما براي شناسايي خانه‌هاي خالي دو گزينه را در دستور كار خود قرار داده‌ايم، گفت: گزينه اول آن بود كه مردم از طريق سامانه املاك و اسكان ثبت‌نام كنند و گزينه دوم هم ارسال پيامك به مالك بود كه آن‌ها واحد مسكوني خود را تأييد مي‌كردند.

وزير راه و شهرسازي همچنين با اشاره اينكه تاكنون يك ميليون و ۳۰۰ هزار واحد مسكوني خالي شناسايي شده كه ۶۰ درصد از خانه‌هاي خالي را شامل مي‌شود، افزود: تاكنون ۳ ميليون نفر در سامانه املاك و اسكان ثبت نام كرده اند و ما به زودي پيامك را به صاحبان واحدهاي مسكوني ارسال مي‌كنيم.

اسلامي در ادامه با تاكيد براينكه از روزهاي آينده بايد سازمان امور مالياتي پيامك‌ها و اظهارنامه‌هاي مالياتي را ارسال كند، گفت: بسياري از مالكان واحدهاي خالي افراد حقوقي هستند كه ماليات اين واحدها ۲ برابر حساب مي‌شود.

 

تكليف ماليات بر عايدي سرمايه چه ميشود؟
وزير راه و شهرسازي در ادامه به ماليات بر عايدي سرمايه هم اشاره كرد و افزود: اين طرح خود باعث ايجاد پويا شدن اقتصاد و جلوگيري از واسطه‌گري مي‌شود كه در حال حاضر اين طرح در مجلس قرار دارد و اميدواريم نمايندگان مجلس با تمهيداتي كه به‌كارمي گيرند، اين طرح را هرچه زودتر ارائه كنند.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه تسهيلات مورد بازار مسكن پيش‌از اين ۱۰۰ميليون تومان بود، گفت: با مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار اين تسهيلات را به ۲۵۰ ميليون تومان رسانديم.

مطالعه بيشتر: مطلب «دست دلالان از بازار مسكن قطع مي‌شود» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: مالكان اصلي خانه، وزير راه و شهرسازي، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۶:۲۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

قيمت آپارتمان در محله سيد خندان

اگر به دنبال خريد آپارتمان در سيد خندان هستيد و علاقه‌مند هستيد با اين محله بيشتر آشنا شويد تا انتهاي اين گزارش با ما همراه باشيد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، محله سيدخندان در منطقه 7 پايتخت واقع شده است كه از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه رسالت، از شرق به خيابان شريعتي و از غرب به بزرگراه حقاني منتهي مي‌شود.

اين محله براي سكونت امكانات و دسترسي خوبي دارد، اما يكي از محله‌هاي گران قيمت در منطقه 7 به شمار مي‌رود.

خيابان جلفا مهم‌ترين خيابان سيدخندان است كه برخي اوقات شاهد ترافيك سنگين‌ در آن خواهيد بود. اما شما حتماً نام «پل سيدخندان» در اين محله را شنيده‌ايد؛ شايد برايتان جالب باشيد كه بدانيد اين پل اولين پل تك پايه در ايران است كه پيش از انقلاب توسط پيمان‌كاران فرانسوي ساخته شده بود و پس از انقلاب مهندسان ايراني توانستند با بهره‌گيري از الگوي ساخت آن، پل طبقاتي صدر را نيز به شكل تك‌پايه احداث كنند.

 

بررسي قيمت مسكن در محله سيد خندان
اگر قصد خريد آپارتمان در سيد خندان را داريد بهتر است بدانيد، قيمت مسكن در اين محله متوسط رو به بالا است. اين محله در كنار ساخت‌وسازهاي بسياري كه داشته اما همچنان خانه‌هاي قديمي و كلنگي در اين محله زياد به چشم مي‌خورد.

اگر براي سكونت در اين محله به دنبال يك واحد مسكوني نوساز هستيد، شما حداقل براي هر يك متر مربع بايد بين 43 تا 60 ميليون بودجه كنار بگذاريد.

براي مثال در حال حاضر يك واحد مسكوني نوساز 147 متري كليد نخورده، با امكانات (پاركينگ – آسانسور – انباري – اتاق لباس) متري 60 ميليون 500 هزار تومان قيمت‌گذاري شده است. پس اگر شما به دنبال چنين خانه‌اي هستيد بايد نزديك به 9 ميليارد تومان نقدينگي داشته باشيد.

اما شما با نقدينگي كمتر از اين هم مي‌توانيد اقدام به خريد آپارتمان در سيد خندان كنيد. هم‌ اكنون يك واحد 74 متري بدون پاركينگ در طبقه سوم، متري 39 ميليون تومان در سايت ملكي دلتا آگهي شده است.

در اين محله، امكان خريد خانه بين 27 تا 32 ميليون تومان براي هر متر مربع وجود دارد، اما شما با اين ميزان نقدينگي بايد به سراغ خانه‌هاي با سن بناي بالا و بدون امكانات برويد.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت اجاره در محله سردار جنگل» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، قيمت آپارتمان، سيد خندان،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۲:۵۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

توليد مسكن به تحريم ارتباطي ندارد

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: توليد مسكن در كشور به دست نيروهاي توانمند داخلي انجام مي‌شود، اما مشكلات به وجود آمده در اين حوزه هيچ ارتباطي با تحريم ندارد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، علي نيكزاد در اين رابطه اظهار كرد: توليد مسكن ارتباط مستقيمي با مسائل امنيتي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و حتي رفع بيكاري دارد و شايسته است سالانه يك ميليون مسكن در شهرها و روستاهاي كشور احداث شود تا ما بتوانيم تعادل و توازن را در اين حوزه رعايت كنيم.
وي در ادامه گفت: دولت آينده قصد دارد تا با همفكري صاحب نظران و متخصصان حوزه مسكن به ويژه انبوه‌سازان و پيمانكاران، زمينه تقويت توليد در بخش مسكن را به شكل ارزان قيمت فراهم كند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي به افزايش قيمت سيمان و فولاد اشاره كرد و بيان داشت: ما مخالف اقتصاد آزاد نيستيم و مجلس نمي‌خواهد در اين حوزه دستوري عمل كند. بلكه بهتر است به تناسب توليد ۳۰ ميليون تن فولاد در كشور و ميليون‌ها تن سيمان به خاطر قطعي برق و برخي ديگر از دلال‌بازي‌ها ثبات بدهيم.

  

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: در دولت نهم و دهم با فعال بودن شوراي مسكن، نظارت‌ها در حوزه مسكن بيشتر شده بود. اما با روي كار آمدن دولت يازدهم و دوازدهم شوراي مسكن غيرفعال شده در حالي كه تصميم‌گيري اين شورا بسيار مهم و ارزشمند است.

نيكزاد بيان كرد: قرار است بانك‌ها ۲۰ درصد تسهيلات خود را به حوزه مسكن اختصاص دهند كه اين پرداختي‌ها در سال بيش از ۳۶۰ هزار ميليارد تومان خواهد بود. از اين ظرفيت مي‌توان براي تهيه و توليد مسكن استفاده كرد.

دولت زمين رايگان واگذار كند
وي ادامه داد: پيشنهاد مي‌كنيم تا در دولت آينده با واگذاري زمين رايگان و پرداخت تسهيلات تا سقف ۴۰۰ ميليون تومان با بازپرداخت اين تسهيلات به شكل ۲۰ ساله و پلكاني زمينه توليد يك ميليون مسكن در كشور در طول سال فراهم آورد.

نيكزاد در ادامه سخنان خود اظهار كرد: در كنار ارائه تخفيف از سوي نظام مهندسي و شهرداري در صدور پروانه و كارهاي نظارتي بايد از ظرفيت 6 هزار انبوه‌ساز و پيمانكار مسكن استفاده كنيم تا آنها صاحب كار شوند و مردم نيز مسكن با كيفيت را دريافت كنند.

وي تصريح كرد: بايد نهادهاي حمايتي از جمله كميته امداد و بهزيستي نيز به توليد انبوه مسكن ارزان قيمت روي بياورند تا از ظرفيت خيرين در اين حوزه بيشتر استفاده شود.

نيكزاد در پايان خطرنشان ساخت: آنهايي كه مدعي هستند مسكن در كشور نياز نداريم، سخت در اشتباه هستند، چرا كه توليد مسكن به تناسب نياز كشور از ضرورت است.


برچسب: املاك دلتا، توليد مسكن، تحريم ارتباطي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۰:۳۱ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

سرعت ساخت مسكن به 4 ماه مي‌رسد

معاون مهندسي وزارت دفاع درباره پروژه ملي طرح صنعتي‌سازي ساختمان توضيح داد: ساخت مسكن براي يك پروژه 12 طبقه، حدودا 36 ماه زمان مي‌برد؛ اما در طرح جديد زمان ساخت مسكن به 4 ماه خواهد رسيد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، معاون مهندسي وزارت دفاع با اشاره به افتتاح پروژه ملي طرح صنعتي‌سازي ساختمان گفت: امروز، روز تحريم‌شكني صنعت ساختمان است، يكي از مشكلات ما در صنعت ساختمان، دوام و كيفيت اجراست و دوام ساختمان‌هاي ما متأسفانه 25 تا 30 سال است، در حالي كه دوام ساختمان در دنيا بالاي 100 سال است.

سليماني تصريح كرد: اين طرح را از كشور ديگري نخريده‌ايم بلكه ما چهار يا پنجمين كشوري هستيم كه توانسته‌ايم اين پروژه و فرآيند توليد آن را طراحي كنيم. حتي طراحي ماشين‌آلات را هم خودمان انجام داديم و مرحله ساخت را هم خودمان به انجام رسانديم.

او اضافه كرد: وقتي سرمايه‌گذار ما در اين‌ همه تلاطم قيمت تجهيزات و بازار، 3 سال معطل يك ساختمان مي‌شود با ريسك زيادي مواجه خواهد بود، اما وقتي برگشت سرمايه آن به كمتر از 6 ماه برسد، مي‌تواند در عرض 3 سال حدود 5 تا 6 بار سرمايه در گردش و همين طور ساختمان داشته باشد و اين روند سبب ارزان شدن مسكن خواهد شد.

جايگاه ايران در صنعت ساختماني
معاون وزير دفاع ادامه داد: در زمان حاضر افتخار ما به اين است كه چهار يا پنجمين كشور طراحي‌كننده اين صنعت هستيم و تحريم اين صنعت را شكسته‌ايم و اكنون مي‌توانيم انواع مختلف كارخانه توليدي اين صنعت را در جاي ديگر هم بنا كنيم.

سليماني تصريح كرد: اولين كارخانه‌اي كه به‌ منظور بهره‌برداري از صنعت ساختمان احداث كرده‌ايم، داراي ظرفيت كاري روزانه 6 هزار واحد است كه تا 18 هزار واحد قابل افزايش است.

در حوزه ساخت مسكن خودكفا شده‌ايم
او گفت: به كشوري تبديل شده‌ايم كه در حوزه صنعت ساختمان ديگر نيازي به كشور‌هاي ديگري نداريم. مواد اوليه، طراحي و ساخت ماشين‌هاي ما داخلي است پس اين پروژه تحريم‌پذير نيست. ما قابليت طراحي در هر ظرفيتي براي هر ارگان و شركت و مجموعه‌اي در كشور را داريم.

سليماني افزود: اگر قرار باشد مشكل كمبود مسكن در كشور حل شود راه نجات ما انبوه‌سازي و افزايش دوام ساختمان‌ها است و اين طرح مي‌تواند دغدغه‌هاي ساختماني كشور را رفع كند.

او ادامه داد: از آنجا كه دخالت دست در اين پروژه بسيار كم است و از پيش‌ساختگي بيشتري استفاده مي‌شود بنابراين كيفيت ساخت با همه دستورالعمل‌ها سازگار خواهد بود.

او در پايان درباره ساخت مسكن در ساير مناطق كشور توضيح داد: در مناطق سيل‌خيز هيچ ساختماني نمي‌توانيم بسازيم، اما در مورد استحكام در مقابل زلزله با بهره‌گيري از اين طرح، مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله بالاتر خواهد رفت و اقليم گرم و سرد براي اجراي اين طرح تفاوتي نخواهد داشت.

بيشتر بخوانيد: مطلب «روزهاي خاكستري بازار مسكن» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، سرعت ساخت مسكن، وزارت دفاع،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۸:۱۷ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

اثبات مالكيت ملك چگونه امكان‌پذير است؟

اثبات مالكيت ملك در وضعيتي طرح مي‌شود كه در مورد مالكيت مالي اختلاف باشد. مالكيت حقي است كه به موجب آن شخص مي‌تواند در حدود قوانين، در مالي تصرف كرده و از تمام منافع آن بهره‌مند شود.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، يكي از پيچيده‌ترين دعاوي ملكي كه در مراجع قضايي شاهد آن هستيم دعواي اثبات مالكيت ملك است.
اثبات مالكيت ملك
مستند به ماده ۲۲ و همچنين ماده ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاك، در مورد املاكي كه داراي سند مالكيت هستند دادگاه كسي را مالك مي‌شمارد كه سند اصلي مالكيت به نام او است.

چنان‌چه در مورد ملكي كه در اداره ثبت اسناد و املاك به‌صورت رسمي ثبت نشده است، اختلافي ايجاد شود و شخصي كه آن را خريده يا به نحو ديگري تملك كرده است بخواهد مالكيت خود را بر آن ملك ثابت كند، لازم است دعوايي به خواسته ”اثبات مالكيت” در دادگاه طرح نمايد.

دادگاه در‌ صورتي‌كه با توجه به دلايل و مستندات خواهان از جمله تصرف ملك، مبايعه‌نامه عادي و شهادت شهود، مالكيت خواهان را احراز نمايد حكم به اثبات مالكيت وي صادر مي‌كند.

 

مالكيت ملك با چه دلايلي ثابت مي‌شود؟

براي اثبات مالكيت الزامي به وجود مبايعه‌نامه و قرارداد نيست، زيرا مالكيت ممكن است به اشكال مختلف منتقل شده باشد. به عنوان مثال مالكيت ملك ممكن است به صورت قهري و از طريق ارث به مالك منتقل شده باشد.

زماني كه دعواي اثبات مالكيت ملك مطرح مي‌شود كسي كه مدعي مالكيت ملك است بايد با استفاده از دلايل اثبات، مانند سند، شهادت شهود يا تصرف و … ادعاي خود را اثبات نمايد.

سند مالكيت: مهم‌ترين دليل مالكيت، سند مالكيت است. امروزه املاك و اتومبيل‌ها مطابق قانون در دفاتر اسناد رسمي به ثبت مي‌رسند و به اين ترتيب دولت فقط كسي را كه مال به نام او ثبت شده مالك مي‌شمارد.
شهادت شهود: يكي ديگر از ادله‌اي كه مي‌توان از طريق آن مالكيت را اثبات نمود، استناد به شهادت شهود مي‌باشد. براي مثال مدعي مي‌تواند به‌وسيله شهود ثابت نمايد كه قبلا مال در تصرف او بوده و بعدا متصرف به اجبار يا حيله و تقلب آن را غصب و تصرف نموده است و يا ثابت نمايد كه مال از طرف متصرف به او انتقال داده شده است. البته شاهد بايد داراي شرايط قانوني باشد و شهادت هر كسي مورد پذيرش دادگاه واقع نمي‌شود.
تصرف ملك: طبق ماده ۳۵ قانون مدني: (ملك در تصرف هر شخص باشد وي مالك ملك است مگر خلاف آن ثابت شود.)
مرجع صالح جهت اثبات مالكيت
دعواي اثبات مالكيت بايد در دادگاه محل وقوع ملك (مال غير منقول) مطرح گردد و تمامي مدارك و مستندات به همراه دادخواست تقديمي ارائه شود.

پس از ارجاع پرونده به شعبه، تشكيل جلسه رسيدگي و بررسي مدارك و مستندات مدعي، در صورتي‌كه حقانيت خواهان احراز شود، دادگاه راي بر اثبات مالكيت وي صادر مي‌كند.

مطالعه بيشتر: مطلب «نكات كليدي كه هنگام معاملات ملك بايد بدانيد» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد


برچسب: املاك دلتا، اثبات مالكيت ملك، قوانين مالي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۶:۳۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

بررسي قيمت خريد آپارتمان در قلهك

براي خريد آپارتمان در محله قلهك تهران بايد دست‌كم براي خانه‌هاي نوساز، متري 55 تا 80 ميليون تومان و براي خانه‌هاي 10 سال ساخت به بالا، متري 30 تا 55 ميليون تومان هزينه كنيد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، براي خريد آپارتمان در قلهك، ابتدا معرفي اجمالي از محله و امكانات آن خواهيم داشت و در ادامه قيمت‌هاي اين محله را بررسي ميكنيم.

قلهك يكي از محله‌هاي شهر تهران است كه در منطقه ۳ شهرداري اين شهر واقع شده است. قلهك از شرق به محله دروس (خيابان فكوريان)، از غرب به رودخانه قلهك، از شمال به باغ سفارت بريتانيا و از جنوب با خيابان پورمشكاني و خيابان ظفر (دستگردي) هم مرز مي باشد.

دسترسي محله قلهك
محله قلهك به لحاظ دسترسي وضعيت مناسبي دارد. اگر شما جز آن دسته از افرادي هستيد كه اتومبيل شخصي نداريد، مي‌توانيد از خط يك مترو كه يك ايستگاه در محله قلهك دارد استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد براي رفتن به ساير نقاط تهران از خطوط بي‌آرتي در خيابان‌هاي كلاهدوز و شريعتي بهره ببريد.

امكانات رفاهي قلهك
بوستان ها و مناطق ديدني كه در محله قلهك واقع شده‌اند شامل: بوستان خليج فارس، بوستان محصل، بوستان فرهنگ و پارك موزه آب مي‌باشد و از مراكز تجاري منطقه قلهك نيز مي‌توان مركز خريد سپهر را نام برد.

 

بررسي قيمت خريد آپارتمان در قلهك تهران
اگر قصد خريد آپارتمان در محله قلهك تهران را داريد بايد دست‌كم براي خانه‌هاي نوساز متري 55 تا 80 ميليون تومان و براي خانه‌هاي 10 سال ساخت به بالا متري 30 تا 55 ميليون تومان هزينه كنيد.

البته اين قيمت‌هايي كه ذكرشده نسبي و ميانگين است. چراكه قيمت هر واحد مسكوني متناسب با موقعيت جغرافيايي، دسترسي، متريال به‌كاررفته در ساخت، نظر فروشنده، سال ساخت و … متغير است.

شما در جدول زير تنها برخي از فايل‌هاي خريد آپارتمان در قلهك را مشاهده مي‌كنيد؛ اما با مراجعه به سايت ملكي دلتا مي‌توانيد فايل‌هاي بيشتر و متنوع‌تري را مشاهده كنيد.

نام محله
متراژ
سن بنا
طبقه
امكانات
قيمت كل (تومان)
قلهك
105
7
4
پاركينگ – انباري – آسانسور
5,500,000,000
قلهك
148
15
4
پاركينگ – انباري – آسانسور
6,700,000,000
قلهك
200
نوساز
3
پاركينگ – انباري – آسانسور
13,900,000,000
قلهك
145
2
5
پاركينگ – انباري – آسانسور
9,500,000,000
قلهك
100
4
3
پاركينگ – انباري – آسانسور
5,600,000,000
قلهك
38
21
2

1,720,000,000
قلهك
110
28
همكف
پاركينگ – انباري
6,400,000,000
قلهك
50
2
3
پاركينگ – انباري – آسانسور
2,900,000,000
قلهك
146
نوساز
3
پاركينگ – انباري – آسانسور
11,000,000,000
قلهك
218
16
2
پاركينگ – انباري – آسانسور
13,200,000,000
قلهك
103
1
4
پاركينگ – انباري – آسانسور
5,950,000,000
قلهك
200
3
2
پاركينگ – انباري – آسانسور
13,300,000,000
قلهك
86
2
3
پاركينگ – انباري – آسانسور
5,600,000,000
مطالعه بيشتر: مطلب «بررسي قيمت خريد آپارتمان در اميرآباد تهران» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خانه در قلهك، خريد مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۵:۰۳ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

قيمت مسكن با قطعي برق افزايش يافت!

قطعي برق منجر به تلاطم در بازار سيمان شد و در پي آن سوءاستفاده‌كنندگان نيز با فرصت‌طلبي سعي در افزايش قيمت‌ها مي‌كنند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، پيش‌بيني روند قيمتي مسكن در كشور وابستگي بسياري به متغيرهاي كلاني همچون رشد نقدينگي، نرخ تورم و رشد اقتصادي كشور دارد و بايد گفت اين عوامل بر همه‌ اركان ساخت مسكن مانند مصالح ساختماني و سازه‌هاي فولادي همچون تيرآهن و ميلگرد و سيمان اثرگذار است، اما موضوعي كه اخيرا دليل و بهانه‌اي براي گراني اين مصالح ساختماني شده تنها نرخ تورم نيست، بلكه قطعي برق كارخانجات نيز مزيدي بر علت شده است؛ به گونه‌اي كه از ۲۶ تيرماه امسال كه موضوع قطعي برق كارخانجات قطعي شد، قيمت سيمان روندي صعودي به خود گرفت و هر پاكت ۵۰ كيلويي سيمان از ۴۴ هزار تومان در ابتدا به بيش از ۷۰ هزار تومان و پس از آن به مرز ۱۲۰ هزار تومان رسيد و قيمت ميلگرد نيز از ۱۴ هزار تومان به رقم ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان رسيده است.

از آنجايي كه تورم مصالح ساختماني نيز يكي از مهم‌ترين عناصر تاثيرگذار بر تورم مسكن است، احتمال ايجاد تورم مصالح ساختماني بر قيمت مسكن، دور از ذهن نخواهد بود، اما منشا اين تورم نه افزايش قيمت دلار يا ساير متغيرهاي اقتصادي كه قطعي برق خواهد بود.

آيا تنها قطعي برق قيمت سيمان و ميلگرد را صعودي كرد؟
مسوولان نيز علت افزايش قيمت‌ها را قطعي برق صنايع در دو ماه اخير عنوان مي‌كنند و مي‌گويند قطعي و كمبود برق منجر به عدم توليد سيمان به ميزان كافي شده و همين امر باعث التهاب در بازار و افزايش نرخ سيمان در بازار آزاد شده و كاهش عرضه همزمان با تقاضاي بالاي قيمت‌ها همان چيزي است كه صنعت سيمان در حال حاضر به آن دچار شده است.فعالان اين حوزه معتقدند سيمان و ميلگرد پراستفاده‌ترين مصالح در ساخت مسكن است و گراني اين دو محصول مي‌تواند بر قيمت تمام شده مسكن تاثير بگذارد.

عطا آيت‌اللهي، كارشناس بازار مسكن درخصوص افزايش نجومي قيمت برخي مصالح ساختماني بر اين باور است زماني كه خبر توقف توليد هر كالايي در كشور منتشر مي‌شود شرايط را براي احتكار و دلال‌بازي بيشتر فراهم مي‌كند.

 

سودجويان دست به‌ كار شدند
آيت‌اللهي  گفت: امروز مي‌بينيم قيمت هر پاكت سيمان به ۱۳۰ هزار تومان رسيده و ميلگرد هم در سايزهاي مختلف افزايش قيمت داشته و متاسفانه بايد گفت قطعي اين روزهاي برق كارخانجات بهانه‌اي براي افزايش قيمت سيمان و ميلگرد شده اين در حالي است كه اين سيمان همان سيمان باكيفيت

او با بيان اينكه در آناليز قيمت مسكن بخش عمده قيمت‌ها مربوط به قيمت زمين مي‌شود، افزود: هرچند مصالح ساختماني قيمت عمده مسكن را تشكيل نمي‌دهد، اما بايد گفت به لحاظ حجمي سيمان در ساخت مسكن تاثير زيادي دارد و قاعدتا نبايد جهشي در قيمت مسكن ايجاد كند اما افرادي كه به دنبال فرصت و سودجويي بيشتر هستند، براي اينكه بهانه‌اي براي اين افزايش قيمت داشته باشند مسلما از اين موضوع براي بالا بردن قيمت‌ها استفاده مي‌كنند.

آيت‌اللهي با بيان اينكه اقتصاد مسكن اقتصاد مهمي است، گفت: زماني كه هر مولفه از ساخت مسكن دچار تلاطم شود، سوءاستفاده‌كنندگان نيز با فرصت‌طلبي سعي در افزايش قيمت‌ها مي‌كنند و قطعا اين شرايط بر بازار مسكن تاثيرگذار خواهد بود.

مطالعه بيشتر: مطلب «رشد انفجاري هزينه ساخت مسكن» در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، قطعي برق، قيمت مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۲:۴۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)