املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

سرگرداني متقاضيان در سامانه مسكن ملي

با وجود آن كه ۲۰ روز از زمان به روزرساني سايت املاك و اسكان و همچنين سامانه مسكن ملي مي‌گذرد، اما همچنان اين سايت خطا مي‌دهد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، از ۱۹ تيرماه سايت املاك و اسكان كشور قطع شده كه همين موضوع باعث ايجاد مشكلات بسيار زيادي براي متقاضيان مسكن كشور شده است.

بر اساس اين گزارش با وجود آنكه سايت املاك و اسكان كشور حدود يك ماهي است كه از دسترس به دليل حمله سايبري خارج شده و هر بار وزارت راه و شهرسازي و مسئولان اين بخش وعده درست شدن و به روز رساني اين سايت را مي‌دهند، اما هنوز بعد از گذشت ۲۰ روز هيچ خبري از درست شدن اين سايت نيست.

در راستاي اينكه بسياري از اقدامات در حوزه مسكن از جمله ثبت نام براي وام وديعه مسكن و وارد كردن اطلاعات متقاضيان املاك و اسكان و همچنين ثبت نام در مسكن ملي به صورت كامل از طريق سايت املاك و اسكان انجام مي‌شود؛ بنابراين با از دسترس خارج شدن اين سايت بسياري از متقاضيان با مشكلات بسيار زيادي روبه‌رو شده‌اند.

 

در همين رابطه يكي از متقاضيان گفت: متاسفانه به روزرساني اين سايت براي ما بسيار مشكل‌‍ساز شده و من از آنجايي كه نتوانسته‌ام، استعلام بگيرم چكم برگشت خورده است.

او ادامه داد: چندين بار با پشتيباني وزارت راه و شهرسازي و همچنين پشتيباني سايت تماس گرفته‌ام، اما هر بار بيش از نيم ساعت من را پشت خط نگه مي‌دارند و بعد از آن تماس را قطع مي‌كنند.

اين متقاضي بيان كرد: من براي انجام كارم نياز به استعلام گيري براي دريافت تسهيلات از سايت املاك و اسكان و سامانه اقدام ملي مسكن دارم و هر بار هم به بانك مراجعه مي‌كنم، مي‌گويند بايد از اين سامانه استعلام دريافت شود.

مطالعه بيشتر: مطلب « معرفي يك خانه لاكچري 127 ميلياردي! » در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، مسكن ملي، وزارت و راه و شهرسازي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۵۳ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

قيمت مسكن طي 5 سال 7 برابر شد!

بر اساس آمار منتشر شده از بانك مركزي، متوسط قيمت واحد مسكوني از ابتداي سال ۱۳۹۵ تا تيرماه امسال بيش از ۷.۳ برابر شده‌است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، طبق اعلام بانك مركزي، متوسط قيمت واحد مسكوني براي هر مترمربع در شهر تهران در تير امسال به بيش از ۳۰ ميليون تومان رسيد كه نسبت به ماه گذشته افزايش ۱.۳ درصدي را نشان مي‌دهد. اگر علاقه‌مند به خواندن آمار بيشتر در رابطه با اين موضوع هستيد مقاله «قيمت خانه در پايتخت متري ۳۰ ميليون تومان را رد كرد!» را مطالعه كنيد.

بر اين اساس قيمت مسكن از ابتداي سال ۱۳۹۵، بيش از ۷.۳ برابر شده‌است.

هر چند در تير قيمت متوسط قيمت واحد مسكوني افزايشي بود اما از افزايش ۳ درصدي خرداد ماه، كم‌تر بوده‌‌ است و از سوي ديگر حجم معاملات نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته كاهش يافته‌ است.

حجم معاملات نسبت به خرداد ۱۴۰۰ و تير ۱۳۹۹ به ترتيب كاهش ۰.۶ و ۶۳.۹ درصدي را نشان مي‌دهد كه حاكي از كاهش قابل توجه حجم معاملات با وجود افزايش قيمت است.

 

 

بازار اجاره مسكن نيز وضعيت مشابهي دارد و امسال توانست ركورد 5 سال اخير خود را بشكند. در همين راستا، در بهار ۱۴۰۰، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسكوني در مناطق شهري، به عدد ۲۲۶,۰ رسيد كه اين ميزان نسبت به فصل قبل ۷.۷ درصد افزايش داشته است.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «تورم اجاره بها ركورد 5 سال اخير را شكست!» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، بانك مركزي، ساخت و ساز،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۴:۳۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

ميزان عرضه مسكن افزايش يافت

رئيس اتحاديه املاك تهران گفت: قيمت مسكن نسبت به مدت مشابه ماه گذشته حدود ۱۰ درصد كاهش داشته اما اين روزها ميزان عرضه مسكن بالا رفته است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، آژانس‌هاي مسكن تهران مي‌گويند هر چند مركز آمار و بانك مركزي در خرداد ماه از روند افزايشي قيمت مسكن گزارش داده‌اند، اما معامله‌گران خانه‌هاي خود را با تخفيف به خريداران مي‌فروشند!

مصطفي‌قلي خسروي، رئيس اتحاديه املاك تهران با اشاره به افزايش چشمگير تعداد فروشندگان خانه توضيح داد: معاملات يك ماه گذشته نشان مي‌دهد، مسكن در تهران حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه ماه گذشته، ارزان شده است.

او افزود: همچنين فروشندگان ملك خود را با تخفيف‌هاي مناسب به خريداران عرضه مي‌كنند.

در همين زمينه روزنامه دنياي اقتصاد، از قول واسطه‌هاي ملكي گزارش داده، هر روز بر تعداد آپارتمان‌هايي كه براي فروش به بازار مسكن عرضه مي‌شود، افزوده مي‌شود و برخي از فروشندگان انصرافي در ماه‌هاي گذشته، در تيرماه به بازار بازگشته‌اند.

 

هزينه ساخت و ساز در حال افزايش است
اين موضوع در حالي رخ مي‌دهد كه هزينه‌هاي ساخت و ساز روز به روز در حال افزليش است. حالا گزارش‌ها از بازار حاكي از آن است كه سيمان و فولاد به خاطر قطع برق گران شدند.

در حال حاضر قيمت هر پاكت سيمان به بيش از ۱۰۰ هزار تومان رسيده است و همين افزايش قيمت بي‌رويه سيمان باعث متوقف شدن پروژه مسكن ملي و آزادراه تهران شمال شد.

انبوه‌سازان بر اين باورند چنانچه افزايش افسارگسيخته قيمت سيمان و فولاد تداوم پيدا كند، ممكن است قيمت مسكن در ماه‌هاي پيش‌رو افزايش چشمگيري داشته باشد.

مصطفي قلي خسروي، رئيس اتحاديه املاك تهران در حالي از كاهش قيمت مسكن خبر مي‌دهد كه در اواسط بهار امسال هم وزير راه و شهرسازي مدعي شده بود قيمت مسكن حباب دارد و بايد منتظر ارزاني قيمت مسكن بود.

با اين حال روند قيمت مسكن از خردادماه امسال مجددا در گزارش‌هاي بانك مركزي صعودي گزارش شده است. بر اساس آمارهاي منتشر شده نشان مي‌دهد در خردادماه سال جاري، متوسط قيمت مسكن براي خريد و فروش يك متر مربع زيربناي واحد مسكوني در شهر تهران ۲۹۶.۷ ميليون ريال بود كه نسبت به ارديبهشت ۱۴۰۰ و خرداد ۱۳۹۹، به ترتيب ۳ درصد و ۵۶.۶ درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

مطالعه بيشتر: مطلب «بحران ساخت‌وساز و صعود قيمت‌ها» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: بانك مركزي، ساخت و ساز، قيمت سيمان و فولاد، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۲:۱۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

جزئيات پرداخت وام ۱۰۰ ميليوني مسكن روستايي

بانك مسكن با توجه به افزايش سقف تسهيلات مسكن روستايي به ۱۰۰ ميليون تومان، به سوالات متقاضيان اين تسهيلات پاسخ مي‌دهد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، طبق اعلام بانك مسكن، افزايش سقف تسهيلات مسكن روستايي به ۱۰۰ ميليون تومان در حالي در روزهاي اخير به شعب بانك ابلاغ شده است كه هم‌اكنون تعداد قابل‌توجهي از افراد ساكن در روستاها با يك سؤال مهم مواجه هستند. اين سؤال آن است كه از چه مسيري مي‌توانند براي دريافت اين تسهيلات اقدام كرده و در چه زماني و طي چه فرآيندي اين تسهيلات به آن‌ها تعلق مي‌گيرد.

با توجه به آنكه روش دريافت تسهيلات مسكن در روستاها و همچنين ضوابط مربوط به آن همچون سقف تسهيلات، نرخ سود، مدت بازپرداخت، رقم اقساط ماهانه و … متفاوت از تسهيلات مسكن در شهرها است، روستاييان با اين سؤال مواجه هستند كه چگونه مي‌توانند در فهرست واجدان شرايط اين تسهيلات قرار بگيرند.

مهم‌ترين نكته‌اي كه در ارتباط با تسهيلات ساخت مسكن در روستاها مي‌توان به آن اشاره كرد اين است كه اين تسهيلات نوعي تسهيلات حمايتي است. به اين معنا كه نرخ سود اين تسهيلات يارانه‌اي است و برخلاف رايج‌ترين روش پرداخت تسهيلات مسكن در شهرها – تسهيلات از محل اوراق – كه با نرخ سود مصوب شوراي پول و اعتبار به متقاضيان پرداخت مي‌شود، اين تسهيلات با سود يارانه‌اي و پرداخت مابه‌التفاوت سود از سوي دولت باهدف نوسازي واحدهاي مسكوني در روستاها به واجدان شرايط اختصاص مي‌يابد.

 

ميزان سود تسهيلات مسكن روستايي

سود تسهيلات مسكن روستايي ۵ درصد است كه ارزان‌ترين تسهيلات بانكي در حوزه مسكن محسوب مي‌شود. گام اول براي دريافت اين تسهيلات دريافت معرفي‌نامه از سوي روستاييان متقاضي از بنياد مسكن انقلاب اسلامي است. متقاضيان واجد شرايط براي ساخت مسكن در روستاها مي‌توانند با دريافت معرفي‌نامه از بنياد مسكن و ارائه آن به شعب بانك مسكن نسبت به تشكيل پرونده و قرار گرفتن در صف متقاضيان دريافت وام روستايي اقدام كنند.

تسهيلاتي كه در قالب تسهيلات ساخت جهت نوسازي و بهسازي واحدهاي مسكوني روستايي به متقاضيان پرداخت مي‌شود قابليت فروش اقساطي براي يك دوره زماني ۲۰ ساله دارد.

بر اين اساس، مدت‌زمان مشاركت مدني براي ساخت مسكن در روستاها تا ۲۰ واحد مسكوني حداكثر ۱۸ ماه است اما درصورتي‌كه اين تعداد از ۲۱ واحد مسكوني بيشتر شود تا ۲۴ ماه اين مدت ادامه خواهد يافت. اين موضوع يك امكان قابل توجه براي ورود انبوه‌سازي و ساخت‌وسازهاي حرفه‌اي به روستاها را نشان مي‌دهد.

همچنين، حداكثر مدت دوران مشاركت مدني سه سال تعيين‌شده است كه قابليت فروش اقساطي براي يك دوره بازپرداخت ۲۰ ساله را دارد.

ضوابط پرداخت تسهيلات مسكن روستايي 
براساس ضوابط بانك مسكن براي پرداخت تسهيلات مسكن روستايي، مهلت قانوني براي شروع به‌كار و پرداخت مرحله اول تسهيلات حداكثر ۶ ماه پس از انعقاد قرارداد با بانك خواهد بود. علاوه بر امكان دريافت تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني مسكن روستايي، امكان دريافت تسهيلات جعاله همزمان با دريافت تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني در صورت تقاضا از جانب تسهيلات گيرنده، وجود دارد.

سقف تسهيلات جعاله براي اين گروه از متقاضيان ۱۰ ميليون تومان از محل اوراق ممتاز، با سپرده، بدون سپرده و يا به‌صورت توأم به ازاي هر واحد مسكوني تعيين شده است. دريافت اين تسهيلات ازآنجاكه جزو تسهيلات حمايتي و يارانه‌اي محسوب مي‌شود، براي هر خانوار متقاضي، صرفاً براي يك‌بار ميسر است. بنابراين آن دسته از متقاضياني كه پيش‌ازاين اقدام به دريافت اين تسهيلات كرده‌اند ديگر مشمول دريافت اين تسهيلات نيستند. اين ضابطه براي رعايت عدالت در توزيع تسهيلات يارانه‌اي و بهره‌مندي همه متقاضيان از اين امكان در نظر گرفته‌شده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «وام مسكن ملي يا دو دهه بدهكاري!» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، مسكن روستايي، تسهيلات مسكن روستايي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۹:۵۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

قيمت مسكن در محله تهرانسر

محله تهرانسر در غرب استان تهران در منطقه ۲۱ واقع شده كه طي سال‌هاي اخير به دليل آغاز پروژه مسكن مهر با افزايش رشد جمعيت مواجه شد؛ اين در حالي است كه تهرانسر در گذشته يكي از خلوت‌ترين محله‌هاي تهران به شمار مي‌رفت.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اگر به دنبال خريد آپارتمان در منطقه 21 تهران هستيد ما محله تهرانسر را به شما پيشنهاد مي‌كنيم؛ در ادامه با ما همراه باشيد تا ضمن بررسي قيمت مسكن، شما را بيشتر با بيان محله آشنا كنيم.

دسترسي آسان و كم ترافيك
دسترسي آسان و كم ترافيك، يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي است. از سمت ديگر اين محله از لحاظ دسترسي به امكانات شهري و رفاهي از شرايط مطلوبي برخوردار است.

اين منطقه از شمال به بزرگراه شهيد لشگري و محله شهرك آزادي مي رسد. تهرانسر از جنوب به بزرگراه فتح و از شرق به فرودگاه مهرآباد و محله شهرك آسمان و از غرب به بزرگراه آزادگان و محله شهرك استقلال منتهي مي‌شود.

 

بررسي قيمت مسكن
اگر قصد خريد آپارتمان در تهرانسر را داريد، لازم است كه بدانيد براي خريد خانه در اين محله شما بايد براي هر متر مربع بين 22 تا 30 ميليون تومان نقدينگي داشته باشيد. البته شما امكان يافتن خانه زير متري 22 ميليون تومان در اين محله را خواهيد داشت. اما توقع داشتن امكانات زيادي را از خانه‌ها نبايد داشته باشيد.

براي مثال در حال حاضر يك واحد مسكوني 65 متري نوساز كه داراي امكانات (آسانسور – انباري – پاركينگ) است براي هر متر مربع 32 ميليون تومان در سايت ملكي دلتا آگهي شده است. يا يك واحد نوساز ديگري با مساحت 94 متر،  با امكانات (آسانسور-انباري-پاركينگ) براي هر متر مربع 30 ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

شما اگر نقدينگي كمتري داريد مي‌توانيد به سراغ واحدهاي مسكوني با عمر بناي بالاتر برويد؛ هم اكنون يك واحد  مسكوني 18 ساله با متراژ 96 متر با امكانات پاركينگ و انباري براي هر متر مربع 23 ميليون تومان قيمت گذاري شده است.

لازم به ذكر است اين قيمت‌هاي ذكر شده قطعي نيست چرا كه قيمت هر واحد مسكوني متناسب با موقعيت جغرافيايي، نوع ساخت، متراژ، سن بنا و … متفاوت است.

مطالعه بيشتر:  مطلب «قيمت آپارتمان در محله سيد خندان» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، فرودگاه مهررآباد، قيمت مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۸:۰۰ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

اجراي طرح ارتقاي فرهنگ آپارتمان‌نشيني

فاز سوم طرح ارتقاي فرهنگ آپارتمان‌ نشيني با محوريت «قوانين حريم خصوصي» توسط اداره آموزش شهروندي در محله تاكسيراني اجرا شد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، شهردار منطقه ۱۴ در اين‌ باره گفت: براي انجام هرچه بهتر پروژه ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشيني، اساسنامه «قوانين حريم خصوصي» براي شهرك گل‌ها در نظر گرفته شده است.

كامبيز مصطفي‌پور در ادامه افزود: با توجه به استقبال خوب شهروندان از طرح باغچه مشاركتي و تشكيل گروه همياران براي پايدارسازي فعاليت‌هاي داوطلبانه فاز سوم طرح برنامه‌ريزي شد.

او ادامه داد: نظم‌دهي، به روابط حاكم در محيط همسايگي و كاهش اختلافات و درگيري‌هاي ناشي از بي‌قانوني، آگاه‌سازي شهروندان براي حل مشكلات محله از موضوعات در نظر گرفته شده در اين اساسنامه است.

 

برخي از نكات آپارتمان‌نشيني كه بايد بدانيد:
۱- شما فقط اختيار واحدي را داريد كه مالك آن هستيد.

۲- قبل از اينكه در آپارتمان ساكن شويد درمورد حق استفاده از پاركينگ و انباري مطلع شويد و جاي ديگران را نگيريد.

۳- از ديگر قوانين آپارتمان‌نشيني اين است كه كفش، گلدان و … را در راه‌پله كه بين ساكنين مشترك است نگذاريد.

۴- حفظ نظافت آپارتمان از قوانين آپارتمان نشيني است.

۵- اگر مراسمي داريد كه تا ديروقت طول مي‌كشد، سعي كنيد همه‌ي همسايه‌ها را در جريان بگذاريد.

۶- اگر مي‌خواهيد به دلايلي از آب، برق يا گاز به مقدار زيادي استفاده كنيد، مثلا مي‌خواهيد غذاي نذري بپزيد، از بقيه همسايه‌ها اجازه بگيريد.

۷- در ساعاتي كه ديگران درحال استراحت هستند، مثل شب ها، ظهر‌ها و روز‌هاي تعطيل، سر و صدا توليد نكنيد.

۸- كار‌ها و تعميرات ساختماني كه سروصدا دارند را از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰، يا ۱۷ تا ۱۹ و در روز‌هاي غيرتعطيل انجام دهيد.

۹- موسيقي نيز فقط بايد در واحد خودتان شنيده شود.

۱۰- در قوانين آپارتمان‌نشيني ايجاد تغييرات در نما و بالكن‌ها بدون هماهنگي با مالكين ديگر ممنوع است.

۱۱- در قوانين آپارتمان نشيني، نگهداري حيوانات خانگي در قسمت‌هاي مشترك مجاز نيست.

۱۲- وقتي مي‌خواهيد ميز‌ها و وسايل را جابه‌جا كنيد طوري به كف و ديوار‌ها ضربه نزنيد كه صداي آن به طبقات ديگر منتقل شود.

۱۳- براي هر دوره يك مدير آپارتمان انتخاب كنيد كه مسئوليت امور مشترك آپارتمان را برعهده بگيرد.

۱۴- شارژ و هزينه‌هاي آپارتمان را به موقع بپردازيد و قوانين آپارتمان‌نشيني را رعايت كنيد.

۱۵- از وسايل همسايگان استفاده نكنيد و به آن‌ها آسيب وارد نكنيد.

۱۶- اجازه ندهيد كه صداي دعواهايتان بيرون از واحدتان برود و باعث ناراحتي ديگران و خراب شدن وجهه شما شود.

۱۷- در مواقع استراحت همسايگان سراغ آن‌ها نرويد و درشان را نكوبيد.

۱۸- اطلاعات شخصي همسايگان را به غريبه‌ها نگوييد.

۱۹-هنگام ورود و خروج درب اصلي ساختمان را ببنديد.

۲۰- درصورت خرابي يكي از قسمت‌هاي ساختمان، مدير ساختمان را در جريان بگذاريد.

۲۱- اگر مشكلي با يكي از همسايگان داريد كه نمي‌توانيد آن را حل كنيد، با مدير ساختمان مشورت كنيد.

۲۲- در قوانين آپارتمان‌نشيني، استعمال دخانيات در مكان هان سربسته‌ي مشترك، مانند آسانسور و راهرو مجاز نيست.

۲۳- ساكن هر واحد مسئول پرداخت خسارت وارد شده به همان واحد، مانند گرفتن لوله‌هاي فاضلاب، صدمه به ديوار‌ها و … است.

مطالعه بيشتر: مطلب «اثبات مالكيت ملك چگونه امكان‌پذير است؟» در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: آموزش شهروندي، فرهنگ آپارتماني، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۶:۰۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

خبر مهم وزير راه درباره مسكن مهر

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه پرونده مسكن مهر به زودي بسته مي‌شود، گفت: عمده واحدهاي مسكن مهر در دولت تدبير و اميد احداث شد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، محمد اسلامي در مراسم آغاز عمليات اجرايي احداث ۱۰۰۰ واحد مسكوني براي كارمندان صدا و سيما، گفت: مسكن مهر يكي از بزرگترين پروژه‌هاي توليد مسكن در كشور بود، اما مشكلات فراواني داشت.

چالش‌هاي مسكن مهر از زبان وزير
وي در ادامه توضيح داد: بسياري از واحدهاي مسكن مهر در مكان‌هايي احداث شده بودند كه از هيچ زيرساختي و امكانات زيربنايي برخوردار نبودند و گاها ايجاد زيرساخت براي شهرك‌هاي احداث شده از ساخت كل شهرك پر هزينه‌تر بود.

وزير راه تصريح كرد: در كل اين پروژه، هزينه هنگفتي را صرف خود كرد و منابع دولت نيز اجازه تامين مالي آن را نمي‌داد. اما با لطف الهي و تلاش همه همكاران اين پروژه به اتمام رسيد.

 

اسلامي با اشاره به مشكلات حقوقي واحدهاي مسكن مهر ادامه داد: اين پروژه مملو بود از قراردادهاي متعددي كه دچار تناقضات و مشكلات قراردادي بودند. عدم كيفيت و رعايت مشخصات فني از ديگر مشكلات مسكن مهر بود. مجموعه‌اي از مسائل حقوقي قراردادي مالي اجرايي، فني، تاسيسات زيربنايي در اين واحدها وجود داشت.

بر اساس گفته وي؛ بايد سرانه‌هاي لازم مانند مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، پارك، سراي محله، مسجد و ساير مراكزي كه براي زندگي مردم جزو ضروريات است، در اين شهرك‌ها ايجاد مي‌شد. اين اقدامات با صدها ميليارد تومان هزينه انجام شد.

وي افزود: كساني بودند كه از آن‌ها پول دريافت شده بود اما پروژه براي آن‌ها تعريف نشده بود. بخش باقي مانده مسكن مهر تازه در پرديس شروع شده و انشاالله به سرعت پيش مي‌رود. با همه اين وجود، در همين ماه‌ها پرونده مسكن مهر در كشور بسته مي‌شود.

آمار تكميل واحدهاي مسكن مهر
وزير راه و شهرسازي عنوان كرد: حدود ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكوني در پروژه مسكن مهر تعريف شده بود كه يك ميليون و ۴۰۰ هزار واحد در اين دوره اين دولت تكميل و به مردم واگذار شد.

وي در پايان گفت: در امتداد اين طرح و با برنامه‌ريزي دقيق و با ايجاد سازوكار مشخص، طرح مسكن ملي را آغاز كرديم. به طور كلي مردم در پنج مرحله در اين طرح ثبت‌نام كردند. اكنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسكوني طرح اقدام ملي مسكن در دست اجرا قرار دارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «كمبود سيمان، مسكن مهر را زمين زد!» در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، وزير راه، مسكن مهر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۲:۴۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

مقايسه بازار مسكن ايران با جهان

شيوع كرونا موجب شده بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا قيمت مسكن به ويژه اجاره بها كاهش پيدا كند و صاحبخانه‌ها براي پيدا كردن مستاجر نرخ‌هاي خود را كم كنند، اما شرايط در ايران به طور كلي متفاوت است و شاهد افزايش چندين برابري قيمت‌ها در بازار اجاره هستيم.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، شبكه خبري «بلومبرگ» در گزارشي به تاثير ويروس كوويد ۱۹ بر بازار مسكن پرداخت و عنوان داشت كه عقبگرد شرايط در شهرهاي بزرگ كشورها به دليل همه‌گيري كرونا در حوزه املاك و مستغلات به هيچ عنوان به معني ارزان‌تر شدن مسكن نيست.

از نيويورك تا لندن و سيدني، نرخ بهره بسيار پايين و حمايت گسترده مالي دولت‌ها بخش فروش را محدود ساخت. اگرچه قيمت اجاره آپارتمان تاحدودي سقوط كرده اما قيمت در مناطق حومه‌اي بالا گرفته است؛ ميليون‌ها كارگري كه از كار بيكار شده بودند ياد گرفتند شغل خود را در ديگر مناطق دنبال كنند.

قيمت اجاره بها در جهان نشان مي‌دهد بسياري از اجاره‌كنندگان منازل قادر به پرداخت اجاره‌هاي قبلي نيستند؛ دانشجويان بين‌المللي در شهرهاي بزرگ كمياب شده‌اند و بسياري از جوانان به خانه‌هاي والدينشان نقل مكان كرده‌اند.

 

لندن
قيمت اجاره بها در لندن در يك دهه اخير در حال افت بود و در يك سال گذشته شدت يافت. كارگزاران تخمين مي‌زنند فروش خانه‌هاي لوكس در اين شهر تا ۵ سال ديگر هم بهبود پيدا نمي‌كند. اگر چه قيمت‌ها در لندن به ويژه پنت‌هاوس‌ها در حال رشد است، اما شهر ساحلي كورن وال جايگزين لندن شده است. جايگاه لندن ضربه ديده است و طول مي‌كشد تا وضعيت آن بهبود يابد.

در دوره همه‌گيري كرونا، خروج از لندن به سمت شهرهاي كوچك‌تر زياد بوده است. ۲۵ درصد افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله گفته‌اند كه براي هميشه از لندن خارج مي‌شوند.

سيدني
اگر چه به نظر مي‌رسد كرونا در سيدني و استراليا مهار شده باشد، اما هراس و ادامه محدوديت‌هاي اجتماعي شهر را از هميشه خالي‌تر كرده است. تعداد بسياري از استراليايي‌ها شهرهاي بزرگ را ترك كرده‌اند؛ نبود دانشجويان بين‌المللي تعداد متقاضي براي آپارتمان را كم كرده و همين امر قيمت اجاره را كاهش داده است. در مقابل حومه شهرها در حال رونق هستند.

با اين حال قيمت‌هاي كلي در سيدني از ابتداي سال تاكنون بيشتر از ۹ درصد افزايش داشته است كه بيشتر آن ها هم مربوط به خانه‌هاي گران قيمت ساحلي در حومه شهر است. البته در مناطق روستايي هم نسبت به سال قبل قيمت‌ها تا ۱۳ درصد افزايش داشته است.

نيويورك
نيويورك از رونق قيمت مسكن كه در ساير شهرهاي آمريكا رخ داد محروم بوده است. اكنون خريداران مسكن در اين شهر به دنبال بيشترين تخفيف‌ها هستند. فروشندگان در ميدتاون شرقي مجبور هستند به طور متوسط ۱۴ درصد زير قيمت سه ماهه اول امسال راضي شوند. ۹۷ درصد فروشندگان در منطقه منهتن مجبورند كه قيمت‌هاي پايين‌تري را نسبت به قبل ارائه كنند.

سنگاپور
در جزيره‌اي كه عرض آن فقط ۳۰ مايل است گزينه‌هاي زيادي وجود ندارد. اما خريداران جديد به دنبال منازلي با امكانات بيشتر همچون استخر و … هستند. سنگاپور در اوج شكوفايي است و قيمت آپارتمان‌هاي شخصي از سال ۲۰۱۸ تاكنون با سرعت در حال افزايش بوده است. تعداد بي‌سابقه‌اي از آپارتمان‌ها با قيمتي بيشتر از يك ميليون دلار سنگاپور فروخته شد كه اين بالاترين سطح در يك دهه گذشته است.

مطالعه بيشتر: مطلب «خبر مهم وزير راه درباره مسكن مهر» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، بازار مسكن، قيمت اجاره بها،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۵۷ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

بررسي قيمت خريد آپارتمان در گاندي

براي خريد آپارتمان در خيابان گاندي تهران بايد دست‌كم براي خانه‌هاي نوساز، متري 60 تا 75 ميليون تومان و براي خانه‌هاي 10 سال ساخت به بالا، متري 35 تا 55 ميليون تومان هزينه كنيد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، براي خريد آپارتمان در گاندي، ابتدا معرفي اجمالي از محله و امكانات آن خواهيم داشت و در ادامه قيمت‌هاي اين محله را بررسي مي‌كنيم.

خيابان گاندي، خياباني در نزديكي ميدان ونك است كه شامل دو بخش جنوبي و شمالي مي‌شود. گاندي جنوبي در منطقه 6 و گاندي شمالي در منطقه 3 شهرداري تهران قرار دارد. اين دو بخش به وسيله بزرگراه همت از يكديگر جدا شده‌اند.

دسترسي خيابان گاندي
دو ايستگاه مترو شهيد حقاني و همت، از لحاظ دسترسي اين منطقه را در موقعيت مناسبي قرار داده‌اند. ايستگاه‌هاي اتوبوس‌ بي‌آرتي نيز در نزديكي اين منطقه وجود دارد. ايستگاه‌ تاكسي واقع در ميدان ونك نيز از راه‌هاي دسترسي مناسب به خيابان گاندي محسوب ميشود.

امكانات رفاهي خيابان گاندي
محله گاندي در نزديكي دو بوستان بزرگ تهران به نام هاي بوستان ساعي، واقع در خيابان وزرا و بوستان آب و آتش، واقع در بزرگراه حقاني قرار دارد. هتل بيمارستان گاندي واقع در اين خيابان، جزو بهترين مراكز درماني ايران و خاورميانه بوده و انواع خدمات تخصصي پزشكي و خدمات مراقبتي را به بيماران ارائه مي دهد.

مراكز خريد لوكس و زيباي خيابان گاندي و همچنين مراكز تجاري ميدان ونك كه در نزديكي اين خيابان قرار دارد، مي‌تواند پاسخگوي نياز خريد شما باشد. كافه‌ها و رستوران‌هاي قديمي و زيباي خيابان گاندي مكان مناسبي را براي دورهمي‌هاي دوستانه و خانوادگي فراهم ميكنند.

 

بررسي قيمت خريد آپارتمان در گاندي تهران
اگر قصد خريد آپارتمان در گاندي را داريد بايد بدانيد كه چنانچه به دنبال خانه نوساز هستيد، شما حداقل براي هر يك متر مربع بايد بين 60 تا 75 ميليون بودجه كنار بگذاريد.

براي مثال در حال حاضر يك واحد مسكوني نوساز 82 متري كليد نخورده، با امكانات (پاركينگ – آسانسور – انباري) متري 70 ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است. پس اگر شما به دنبال چنين خانه‌اي هستيد بايد نزديك به 5 ميليارد و 700 ميليون تومان نقدينگي داشته باشيد.

اما شما با نقدينگي كمتر از اين هم مي‌توانيد اقدام به خريد آپارتمان در گاندي كنيد. هم‌ اكنون يك واحد 145 متري بدون آسانسور در طبقه اول ، متري 41 ميليون تومان در سايت ملكي دلتا آگهي شده است.

در اين محله، امكان خريد خانه بين 35 تا 55 ميليون تومان براي هر متر مربع وجود دارد، اما شما با اين ميزان نقدينگي بايد به سراغ خانه‌هاي با سن بناي بالا و بدون امكانات برويد.

مطالعه بيشتر: مطلب «بررسي قيمت خريد خانه در هفت تير» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد مسكن، گاندي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۸:۰۷ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

آيا ملك قولنامه‌اي قابل توقيف است؟

مراجع قانوني، املاكي را كه به صورت قولنامه‌اي معامله مي‌شوند را به رسميت نمي‌شناسند. براساس قوانين موجود، مالك كسي است كه سندرسمي به نام او و در دفاتر اسناد، ثبت شده باشد و طبق قانون ثبت سند عادي در دادگاه‌ها و ادارات به عنوان دليل مالكيت قابل استناد نمي‌باشد.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، قولنامه مترادف سند عادي است و به معناي سندي است كه توسط اداره ثبت اسناد تنظيم نشده و رسمي نيست. قولنامه سند و نوشته‌اي است كه با توافق طرفين معامله، توسط مشاور املاك نوشته مي‌شود.

آيا ملك قول نامه اي قابل توقيف است؟
مراجع قانوني املاكي را كه به صورت قولنامه‌اي معامله مي‌شوند را به رسميت نمي‌شناسند. براساس قوانين موجود، مالك كسي است كه سند رسمي به نام او و در دفاتر اسناد ثبت شده باشد، در غير اين صورت از يكي از طرق زير مي‌توان اثبات نمود كه فرد مالك است:

تصرف ملك: چنانچه فرد در ملك معرفي شده تصرف مالكانه داشته باشد.

اگر سند ملك به نام كس ديگري است، رسما در دادگاه اقرار نمايد كه مالك بدهكار است و رضايت خود را نسبت به توقيف اموال اعلام نمايد.

شاهد يا شاهداني وجود داشته باشند كه بر مالكيت فرد شهادت دهند.

 

تكليف بدهكار به معرفي مال، مالي است كه ضمن قابليت استفاده از مال معرفي شده، مالكيت و تعلق آن به وي هم محرز باشد.

به نظر مي‌رسد در خصوص چنين املاكي، صرف ارائه قولنامه عادي نمي‌تواند نشان‌دهنده مالكيت بدهكار به عنوان معرفي مال جهت گرفتن طلب باشد و لزوما بايد اقرارنامه مالك ثبتي مبني بر انتقال مالكيت به مالك قولنامه‌اي هم به اجراي احكام ارائه شود.

در مواردي كه ملكي طبق ماده ۱۰۱ قانون اجراي احكام فاقد سابقه ثبتي، شناسايي شود اجراي احكام بايد به نحو مقتضي ولو با درخواست از كارشناس ارزيابي، نسبت به عدم وجود سابقه ثبتي اطمينان حاصل نمايد.

معرفي يا توقيف مال غيرمنقول مستند به سند وكالتي
وكالت‌نامه‌هاي تنظيمي بين طرفين ولو آن‌كه به صورت رسمي تنظيم شده باشد، نشان‌دهنده مالكيت وكيل نبوده و نمي‌توان چنين وكالت‌نامه‌هايي را مشمول سند رسمي موضوع ماده ۹۹ قانون مزبور دانست و آن را ملاك توقيف مال مندرج در آن قرار داد.

پيشنهاد مطالعه : مطلب «اثبات مالكيت ملك چگونه امكان‌پذير است؟» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، ملك قولنامه اي، معامله،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۵:۵۸ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)