املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

عقبگرد سازندگان تهراني

براساس آمارهاي رسمي سازندگان در 3 فصل پياپي رغبت براي ساخت و ساز واحد مسكوني كاهش يافته است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» آمارهاي رسمي نشان مي‌دهد در زمستان گذشته، تعداد ساخت و ساز واحد مسكوني پيش بيني شده در تهران نسبت به سال قبل كاهش پيدا كرده است.

بي‌رغبتي سازندگان تهران به دنبال تداوم تورم سنگين در بازار زمين و مصالح، وضعيت بازار و توليد باعث كاهش محسوس عرضه مسكن نوساز در بازار پايتخت شده است.

در مناطق شهري، در زمستان گذشته تعداد واحدهاي پيش‌بيني شده براي توليد مسكن در تهران 23.9 درصد نسبت به سال قبل نزول كرده است.

از جمله عواملي كه باعث عقبگرد سازندگان تهراني شده است، بالا رفتن هزينه ساخت پروژه مسكوني در پايتخت و كاهش قدرت خريد سرمايه در گردش است.

در 3 سال اخير و در شرايطي كه با افت ارزش ريالي و جهش نرخ ارز روبرو شده‌ايم، بازار معاملات ساخت و ساز واحد مسكوني به دليل متناسب نبودن ميزان افزايش قيمت با رشد درآمد خانوارها با ركود و كسادي مواجه شده است.

همزمان با حاكم شدن تورم سنگين بر بازار نهاده‌هاي ساختماني به خصوص مصالح پرمصرف، هزينه توليد به صورت تصاعدي افزايش پيدا كرده است.

بايد به اين نكته هم توجه كرد كه پرش هاي متوالي قيمت زمين ساختمان كلنگي يا مسكوني باعث شده است كه متوسط سهم قيمت زمين ارزش مسكن توليدي را به بيش از 50 درصد افزايش دهد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «نكات مهم در خريد خانه هاي قديمي» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در تهران، خانه هاي جديد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۷:۵۰ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

نكات مهم در خريد خانه‌هاي قديمي

اين روزها مردم به خريد يا اجاره خانه‌هاي قديمي تمايل بيشتري دارند. اما سكونت در خانه كلنگي معايب و مزاياي خاص خود را دارد.

هنگامي كه از سال ساخت بنا زمان زيادي بگذرد سكونت در آن خانه علاوه بر سخت شدن، هزينه بردار هم خواهد شد. اگر قصد خريد خانه‌هاي قديمي را داريد بهتر است توصيه‌هاي «مجله ملكي دلتا» را در اين خصوص تا آخر بخوانيد.

خانه‌هاي قديمي براي افرادي كه چندان تمايلي به زندگي در خانه‌ها و آپارتمان‌هاي جديد را ندارد، گزينه خوبي است. اما بايد در نظر داشت كه بافت قديمي اين خانه هم هزينه زيادي را براي صاحبخانه به همراه دارد و هم اينكه جوابگوي مصالح مدرن امروزي نيست.

خانه‌هاي قديمي براي شركت‌هاي ساختمان سازي كه به دنبال اجراي پروژه‌هاي شهرسازي و توسعه ساختمان‌هاي نوساز هستند، يك مزيت محسوب مي‌شود.

 

نكات مهم در خريد خانه‌هاي قديمي
با خريد خانه‌هاي سنتي، هزينه ها به شدت افزايش پيدا مي‌كند. اگر هدف شما از خريد صرفا در اختيار داشتن يك ملك براي پروژه‌هاي ساخت و ساز است، هزينه در اين ميان چندان دردسرساز نيست.

اما اگر تمايل داريد در خانه قديمي خريداري شده زندگي كنيد؛ بدانيد كه بسياري از قسمت خانه به خصوص آشپزخانه، حمام و سرويس بهداشتي با شكل آپارتمان‌هاي مدرن تفاوت دارد. براي تعمير اين بخش‌ها هزينه‌هاي شما 3 تا 4 برابر افزايش پيدا مي‌كند.

از ديگر نكات مهم در خريد خانه‌هاي قديمي بازديد در ساعات مختلف روز است.با اين عمل مي‌توانيد ميزان رفت و آمد و شلوغي محله را بفهميد.

براي پيش‌گيري از هزينه‌هاي پيش رو حتما از سلامت سيم كشي‌هاي برق و تلفن، لوله كشي‌هاي آب و گاز اطمينان حاصل پيدا كنيد.

اگر قصد تعمير منزل خريداري شده را داريد سعي كنيد با كمك يك كارشناس از سلامت اسكلت خانه اطلاع پيدا كنيد. در صورتي كه اسكلت ملك دچار فرسودگي باشد قطعا با مشكلات جدي و بزرگي روبرو خواهيد شد.

بيشتر خانه‌هاي قديمي داراي سند ملكي نيستند و به صورت قولنامه‌اي معامله شده‌اند. پس بهتر است بيشترين تمركز خود را بر روي خريد خانه‌هاي قديمي اما سنددار بگذاريد.

به هنگام خريد خانه‌هاي قديمي به سن ساختمان و موقعيت آن توجه كنيد. براي تخمين سن ساختمان مي‌توانيد از كارشناسان سايت ملكي دلتا مشاوره بگيريد.

پيشنهاد خريد: اگر براي سكونت محله قديمي را مي‌پسنديد، خريد آپارتمان در فاطمي – زرتشت گزينه مناسبي است.


برچسب: املاك دلتا، خانه قديمي، مالك و مستاجر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۶:۱۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

معرفي محله چيذر براي خريد آپارتمان

محله چيذر در منطقه يك تهران واقع شده و جزو محله‌هاي قديمي تهران بوده كه تاكنون بافت خود را حفظ كرده است.

اگر مي‌خواهيد در محله چيذر سرمايه‌گذاري بلند مدت را داشته باشيد، با «مجله ملكي دلتا» همراه باشيد.

خيابان‌هاي بسيار باريك و كوچه هايي با شيب عرضي بالا باعث شده كه خريد آپارتمان در چيذر نسبت به محله‌هاي اطراف آن از 10 تا 35 درصد كاهش قيمت داشته باشد.

با گشتي كوتاه در خيابان‌هاي اين محله متوجه خواهيد شد كه چيذر تلفيقي از مكان‌هاي قديمي مثل امام زاده علي اكبر، دكان‌هاي قديمي و … به همراه خيابان هاي مدرن و جديد است.

خريد آپارتمان در چيذر براي افرادي مناسب است كه مي‌خواهند از ترافيك محله فرار كنند.

محله چيذر به اعتبار بالا بودن قيمت آپارتمان و زمين، يكي از محلات اعيان نشين تهران محسوب مي‌شود.

اگر به فكر خريد آپارتمان در اين محله هستيد، نگران رفت و آمد به ساير مناطق پايتخت نباشيد.

مترو، اتوبوس و تاكسي در اين محله مسافران را به مقاصد مختلف در شهر مي‌رسانند.

اماكن مذهبي، تفريحي، تاريخي همچنين مراكز درماني و مراكز ورزشي در كنار مراكز خريد محله چيذر باعث شده است كه ساكنين چيذر براي خريد مايحتاج خود از محله بيرون نروند.

 

بررسي قيمت خريد آپارتمان در چيذر
توسعه روزافزون شهر و رشد آمار ساخت و ساز در منطقه يك، چهره چيذر را نيز دچار دگرگوني كرده است و مانند آپارتمان هاي چند طبقه زير در سايت ملكي دلتا آگهي شده است.

آپارتمان با متراژ 125 متر نو ساز؛ طبقه 5 با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) / قيمت : 10 ميليارد تومان.

آپارتمان با متراژ 137 متر با 5 سال ساخت؛ طبقه 5 با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) / قيمت : 8 ميليارد تومان.

آپارتمان با متراژ 150 متر 15 سال ساخت؛ طبقه 5 با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) / قيمت : 8 ميليارد و 700 ميليون تومان.

پيشنهاد خريد: اگر قصد سكونت در منطقه 7 تهران را داريد، خريد آپارتمان در نظام آباد از سايت ملكي دلتا انتخاب مناسبي است.


برچسب: املاك دلتا، خانه قديمي، مالك و مستاجر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۴:۵۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

ميل مردم به خريد آپارتمان بيشتر شد!

نتايج آمارهاي انجام گرفته نشان مي‌دهد بار ديگر ميل به خريد سرمايه‌اي آپارتمان نسبت به بهار امسال افزايش پيدا كرده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، طي روزهاي اخير دو تحقيق اوليه از وضعيت جديد قيمتي فايل‌هاي عرضه شده در بازار املاك پايتخت انجام شد. نتيجه «تحقيقات ميداني» و بررسي‌هاي انجام شده از «بازار نيازمندي‌هاي آنلاين» حاكي از آن است: رفتار خريداران و فروشندگان بازار مسكن در شهر تهران طي يك ماه مياني تابستان، نسبت به ماه‌هاي ابتدايي سال جاري تغيير كرده است.
 
بررسي‌ها از روند قيمتي فايل‌هاي عرضه شده از ابتداي فصل تابستان تا ميانه اين فصل نشان مي‌دهد، دو نوع جريان انتظارات در اين هفته‌ها در بازار مقابل يكديگر قرار گرفتند و همين عامل باعث شد رفتار بازيگران به تدريج از اوايل تابستان تاكنون در بازار تغيير كند.
 
از يك سو گروهي از فعالان بازار تحت تاثير ظهور نشانه‌هاي كاهش ريسك غيراقتصادي و اميدواري بابت به نتيجه رسيدن مذاكرات با طرف خارجي، به آينده قيمتي بازار خوش‌بين شدند و از سوي ديگر گروهي از فعالان با استناد به دلايل ديگري، از بهبود اوضاع اقتصادي نااميد شدند و انتظارات خود را در مسير افزايشي قرار دادند.

 
مردم به دنبال خريد سرمايه‌اي در بازار مسكن هستند
تحقيقات ميداني از فعالان بازار ملك و واسطه‌هاي ملكي وضعيت بازار مسكن طي يك ماه گذشته نشان مي‌دهد، ميزان مراجعه متقاضيان خريد مسكن براي جست‌وجوي فايل در ميانه فصل تابستان نسبت به فصل گذشته افزايش پيدا كرده است. نكته مهم در جنس مراجعات به بنگاه‌ها براي جست‌وجو و خريد مسكن است. آن‌طور كه اين گروه از فعالان بازار مسكن بيان مي‌كنند بخش عمده جست‌وجوگران ملكي در گروه متقاضيان مصرفي جاي ندارند بلكه عمدتا افرادي هستند كه به قصد خريد سرمايه‌اي به بازار مسكن مراجعه مي‌كنند.

در اين ميان ممكن است اين سوال ايجاد شود كه چرا مجددا تقاضاي سرمايه‌اي به بازار مسكن بازگشته است؟ پاسخ اين سوال با بررسي وضعيت ساير بازارهاي دارايي طي يك ماه گذشته مشخص مي‌شود. طبق اطلاعات به دست آمده طي ماه مياني تابستان، بازدهي بازارهاي موازي مسكن همچون بورس، ارز و سكه تماما دو‌رقمي شدند. به‌طوري‌كه در ميان آنها شاخص در بازار سهام بيش از 15 درصد طي يك ماه رشد كرد. روند اين بازارها به‌طور طبيعي به تغيير جو بازار مسكن طي مردادماه كمك كرد.

در عين حال بررسي وضعيت فايل‌هاي ملكي عرضه شده در بازار نيازمندي‌هاي آنلاين نيز يك تغيير ديگر را نشان مي‌دهد. براساس بررسي‌هاي انجام شده، «حجم فايل‌هاي عرضه شده براي فروش آپارتمان در تهران» در ماه مرداد، 20 درصد نسبت به تير ماه كاهش پيدا كرده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «متوسط قيمت ۱۱۸ ميليوني مسكن در زعفرانيه» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خانه قديمي، مالك و مستاجر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۳:۵۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

افزايش قراردادهاي اجاره از يك به 3 تا 5 سال

وزير پيشنهادي راه و شهرسازي براي رفع چالش‌هاي بخش مسكن به افزايش قراردادهاي اجاره از يك به سه تا پنج سال اشاره كرد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، رستمي قاسمي – وزير پيشنهادي راه و شهرسازي – برنامه خود را با شناسايي 14 چالش بخش مسكن و ارايه راهكارهايي از جمله ايجاد صندوق ملي مسكن و افزايش قراردادهاي اجاره از يك به سه تا پنج سال رونمايي كرد.

رستمي در تشريح برنامه‌هاي خود تحت عنوان «نهضت توسعه و شهرسازي مردم پايه مبتني بر عدالت و پيشرفت» به اجراي برنامه‌هاي آمايش سرزمين و توسعه بنگاههاي اجاره‌داري حرفه‌اي اشاره كرد.

رستمي در ادامه افزود: يكي از چالش‌هايي كه دامن‌گير بخش مسكن شده است، افزايش سهم اجاره‌نشيني و سهم بالاي هزينه اجاره مسكن در سبد هزينه خانوار است.

رستمي راهكارهاي پيشنهادي خود را با كاهش هزينه مبادله اجاره و افزايش ضمانت اجراي قراردادهاي اجاره مسكن، حمايت از ايجاد و توسعه بنگاه‌هاي اجاره‌داري حرفه‌اي، تخفيف عوارض و واگذاري اراضي دولتي به صورت اجاره بلندمدت ارائه داد.

اعطاي كمك هزينه اجاره و تسهيلات كمك وديعه مسكن با نرخ سود پايين به خانوارهاي مستاجر كم درآمد، افزايش زمان قراردادهاي اجاره مسكن از يك سال به 3 تا 5 سال از ديگر پيشنهادهاي رستمي قاسمي است.

خانه‌هاي خالي ملزم به پرداخت ماليات
از جمله راه‌حل‌هايي كه مي‌تواند در تبديل مسكن از كالاي سرمايه‌اي به مصرفي موثر باشد، اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي است كه وظيفه اجرايي بودن آن بر عهده سازمان امور مالياتي است.

تشكيل شوراي عالي مسكن براي هماهنگي دستگاههاي اجرايي به منظور اجراي قانون جهش توليد مسكن نيز از ديگر رئوس برنامه قاسمي است.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «شمارش معكوس پرداخت ماليات املاك اجاري» را از مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خانه قديمي، مالك و مستاجر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۰:۳۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

متوسط قيمت ۱۱۸ ميليوني مسكن در زعفرانيه

بررسي بازار مسكن پايتخت حاكي از آن است متوسط قيمت مسكن در الهيه و زعفرانيه به ترتيب 114 ميليون و 118 ميليون تومان است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، بازار مسكن كشور در بخش معاملات همچنان در ركود به سر مي‌برد، دقيقا برخلاف بازار اجاره. فعالان و دست‌ اندكاران بازار مي‌گويند اين وضعيت تا آخر تابستان 1400 ادامه دارد و بازار مسكن در انتظار اجرايي شدن برنامه‌هاي دولت سيزدهم است. در صورتي كه برنامه ساخت يك ميليون واحد مسكوني طي امسال عملياتي شود مي‌توان به تداوم ركود بخش مسكن و احتمالا از بين رفتن حباب قيمتي اميدوار بود.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك با اشاره به كم‌كاري دولت قبل در بخش مسكن كشور، گفته بود: :‌متاسفانه در دولت گذشته رسم اين بود كه مسئولان كم‌كاري خود را به گردن اين و آن مي‌انداختند؛ آيا الان كه كشور حدود 5 ميليون واحد مسكوني كمبود دارد مشاوران املاك مقصرند؟

وي با اشاره به اين‌كه گزارش‌هاي بانك مركزي از بازار مسكن اشتباه است، گفت: اين بانك در آخرين گزارش خود اعلام كرده متوسط قيمت مسكن تهران به متري 30 ميليون و 44 هزار تومان افزايش يافته است،‌ اين در حالي است كه متوسط قيمت تهران 26 تا 27 ميليون تومان است.

قلي‌خسروي درباره بازار اجاره مسكن نيز افزود: متاسفانه دخالت‌هاي دولت در اين بخش باعث شد تابستان امسال نرخ اجاره‌بها حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يابد.

 

همانگونه اشاره شد بازار مسكن تهران در ركود به سر مي‌برد. در برخي مناطق اين ركود غيرتورمي و در جهت كاهش حباب قيمتي حركت كرده است. بررسي تحولات دو هفته اخير بازار مسكن در مناطق شمالي پايتخت نشان مي‌دهد در برخي مناطق قيمت‌ها كاهش يافته است.

بررسي متوسط قيمت مسكن در برخي از محله‌ها
بر اين اساس متوسط قيمت يك مترمربع واحد مسكوني در ظفر 61 ميليون و 300 هزار تومان، در ميرداماد 67.7 ميليون، در جردن 68.5 ميليون، در شهرك غرب 73 ميليون و در قيطريه 76.4 ميليون تومان است.

متوسط قيمت مسكن در جردن نسبت به اواسط مردادماه منفي 6.3 درصد رشد داشته است. در سعادت‌آباد متوسط قيمت هر مترمربع اپارتمان مسكوني 81.1 ميليون تومان است كه رشد 2.2 درصدي داشته است. در دروس متوسط قيمت با كاهش 2.3 درصدي به 86.9 ميليون تومان رسيده و در فرمانيه نيز رشد منفي 1.4 درصدي براي هر مترمربع با قيمت 91 ميليون تومان ثبت شده است.

همچنين در ولنجك كاهش قيمت 4.8 درصدي روي داده. در اين محله متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني 95 ميليون تومان است. در الهيه و زعفرانيه نيز متوسط قيمت به ترتيب 114 ميليون و 118.8 ميليون تومان است.

مطالعه بيشتر: مطلب «با هر ميزان پول، در بورس خانه‌دار شويد» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۹:۳۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

معرفي محله گلبرگ غربي تهران

گلبرگ غربي در منطقه 8 تهران واقع شده است و وجود شهرداري ناحيه در اين محله از امتيازات آن محسوب مي‌شود.

محله گلبرگ غربي داراي يكي از خيابان‌هاي اصلي و پرتردد با طول 6 كليومتر در شرق تهران است كه «مجله ملكي دلتا» امروز به توصيف آن مي‌پردازد.

محله گلبرگ غربي در حال حاضر يكي از مناطق پرطرفدار تهران است كه جمعيت بسياري را در خود جاي داده است.

يكي از مزاياي خريد آپارتمان در گلبرگ غربي، مجاورت آن با محله نارمك است كه سبب شده است اماكن تفريحي و ورزشي مشتركي براي هر دوي اين محله‌ها داير شود.

در اين محوطه‌ها بيش از 10 پارك و بوستان وجود دارد كه مكان مناسب براي خانواده‌ها فراهم شده است.

نزديك بودن دانشگاه علم و صنعت به محله گلبرگ جزو مهم‌ترين و شاخص ترين مزيت‌هاي خريد آپارتمان در اين محله بوده و به هنگام خريد به چشم مي‌آيد.

تراكم جمعيت، رهن، اجاره و خريد آپارتمان زياد در اين محله حاكي از پرطرفدار بودن محله گلبرگ غربي مي‌باشد.

نزديك بودن مراكز خريد، انواع مغازه‌ها در حاشيه‌ي خيابان راحتي و رفاه را براي ساكنين محله فراهم كرده است.

حمل و نقل عمومي با كمك مترو، خطوط اتوبوس‌راني و تاكسي‌راني رفت و آمد براي جمعيت محله راحت به سهولت امكان‌پذير است.

 

بررسي قيمت خريد آپارتمان در گلبرگ غربي
آپارتمان با متراژ 88 متر؛ 9 سال ساخت، طبقه 4، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) / قيمت: 4 ميليارد و 250 ميليون تومان.

آپارتمان با متراژ 98 متر؛ 7 سال ساخت، طبقه 4، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) / قيمت: 3 ميليارد و 920 ميليون تومان.

آپارتمان با متراژ 111 متر؛ 3 سال ساخت، طبقه 1، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور – وام) / قيمت: 4 ميليارد و 840 ميليون تومان.

آپارتمان با متراژ 120 متر؛ نوساز، طبقه 3، با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور – وام) / قيمت: 5 ميليارد و 50 ميليون تومان.

پيشنهاد خريد: اگر قصد سكونت در منطقه 8 تهران را داريد، خريد آپارتمان در مدائن از سايت ملكي دلتا گزينه مناسبي است.


برچسب: املاك دلتا، خريد و فروش ملك، مستاجر و مالك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۸:۱۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

با هر ميزان پول، در بورس خانه‌دار شويد

فروش متري مسكن در بورس بالاخره مجوز گرفت و حالا افراد مي‌توانند با هر ميزان دارايي، در بورس كالا، اوراق سلف مسكن خريداري كنند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، معاملات مسكن سرانجام به بورس رسيد و حالا مديرعامل بانك مسكن خبر داده است كه فروش متري خانه در بورس كالا مجوز شوراي فقهي بانك مركزي را دريافت كرده و بانك مسكن براي عملياتي كردن اين طرح مشغول رايزني با سازمان بورس است.

محمود شايان، مديرعامل بانك مسكن از برنامه جديد اين بانك براي فروش متري آپارتمان با استفاده از اوراق موازي سلف (ابزار تامين مالي) خبر داده و گفته است كه طرحي با نام فروش متري آپارتمان توسط بانك مسكن تدوين شده است.

به گفته او مجوز فروش متري مسكن گرفته شده است و در حال حاضر بانك مسكن مشغول با بورس است. بنا به گفته شايان خانواده‌ها با اين طرح مي‌توانند از اين پس به صورت متري اقدام به خريد مسكن كنند.

 

فروش متري مسكن دقيقا يعني چه؟
بر اساس اين طرح افراد مي‌توانند معادل پولي كه دارند اوراق سلف مسكن بخرند. ارزش اين اوراق معادل ارزش مسكن رشد مي‌كند و در واقع ارزش پول و سرمايه خريداران اين اوراق حفظ مي‌شود.

خريداران اوراق سلف مسكن مي‌توانند هر زمان كه مايل بودند اوراق خود را با نرخ روز بفروشند و يا در طول زمان به تعداد اوراق خود اضافه كنند و در زمان مناسب اين اوراق را فروخته و معادل آن در بازار آزاد مسكن بخرند يا از پروژه‌هاي عرضه شده مسكن در بورس كالا، خانه مدنظرشان را بخرند.

شيوه فروش مسكن در بورس كالا متراژي است يعني افراد حتي اگر به اندازه خريد يك متر خانه، پول داشته باشند محدوديتي ندارند و مي‌توانند به همان ميزان خانه بخرند.

در پايان بايد گفت كه در گذشته مخالفت‌هايي با عرضه مسكن در بورس كالا وجود داشت. مخالفان اين طرح معتقد بودند كه مسكن كالاي همگن نيست و برخلاف ساير كالاهاي موجود در بورس كالا امكان عرضه به اين شيوه وجود ندارد.

مطالعه بيشتر: مطلب «گراني سيمان، كارگران ساختماني را بيكار كرد!» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد و فروش ملك، مستاجر و مالك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۶:۵۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

كاهش قيمت مسكن در ۸ منطقه تهران

متوسط قيمت مسكن در تهران در تيرماه نسبت به خردادماه حدود يك درصد گرانتر شده است، اما قيمت خانه در ۸ منطقه تهران نه تنها گران نشده بلكه ارزان هم شده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، آمار بانك مركزي نشان مي‌دهد متوسط قيمت يك متر آپارتمان در تهران در تيرماه كمي بيشتر شده و به حدود ۳۰ ميليون تومان رسيده است.

ركورد افزايش قيمت مربوط به منطقه ۲۲ تهران است. جايي كه قيمت هر متر خانه در آن ۱۵ درصد بيشتر شده است. در مقابل قيمت خانه در منطقه يك تهران ۶.۴ درصد كاهش يافته است. علاوه بر منطقه يك تهران، قيمت خانه در ۷ منطقه ديگر ارزان شده است.

ركورد كاهش قيمت مربوط به منطقه يك تهران است كه قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در آن حدود ۶.۴ درصد كمتر شده است.

پس از آن قيمت خانه در منطقه ۱۱ افت ۳.۲ درصدي داشته است. قيمت خانه در منطقه ۱۹ حدود ۲.۸ درصد و در منطقه ۱۷ حدود ۲.۷ درصد ارزانتر شده است. قيمت خانه در منطقه ۱۵ هم حدود ۲ درصد و در منطقه ۱۲ حدود ۱.۶ درصد ارزا‌ن‌تر شده است.

 

روند كاهش قيمت مسكن شروع شد؟
اما آيا اين افت قيمت، آغاز كاهش قيمت مسكن در تهران است؟ بر اساس اظهارات كارشناسان اين افت قيمت مسكن، مي‌تواند يكي از نشانه‌هاي ورود مسكن به دوره ركود چهار تا پنج ساله باشد.

علي سعدوندي، كارشناس اقتصادي گفته است: اصولا بازار مسكن بعد از جهش قيمت، دچار ركود مي‌شود. چون قدرت خريد مردم كاهش مي‌يابد و توان خريد جديد ندارند؛ از همين رو مردم شروع به پس‌انداز مي‌كنند تا به بازار مسكن برگردند.

به گفته سعدوندي، بازار مسكن در مقايسه با ديگر بازارها حباب عجيبي دارد و پيش‌بيني مي‌شود كه افزايش قيمت مسكن در چند سال آينده كمتر از رشد تورم باشد.

در پايان ذكر اين نكته ضروي است كه به نظر مي‌رسد كاهش قيمت مسكن در برخي از مناطق تهران به اين دليل است كه قدرت خريد كاهش يافته، معاملات كم شده و فروشندگان مي‌خواهند واحد مسكوني خود را به سرمايه ديگري تبديل كنند.

مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت مسكن در برخي از محله‌هاي غرب تهران» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد و فروش ملك، مستاجر و مالك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۶:۰۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

گراني سيمان، كارگران ساختماني را بيكار كرد!

نايب رييس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني گفت: گراني سيمان بسياري از كارگران ساختماني را بيكار و پروژه‌ها را متوقف كرد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، هادي ساداتي در اين رابطه عنوان كرد: متاسفانه افزايش قيمت سيمان مدتي در روند فعاليت كارگران‌ ساختماني اختلال ايجاد كرد و باعث توقف پروژه ها شد.

وي با بيان اينكه در بالا رفتن قيمت مصالح ساختماني با ضعف نظارت نهادها و دستگاه‌هاي نظارتي روبه‌رو هستيم، گفت: سال گذشته قيمتي كه در مورد سيمان توافق كرده بودند ۳۳ هزار تومان بود، ولي امسال به پاكتي ۸۵ هزار تومان رسيد و دست آخر هم قيمت را به ۹۰ هزار تومان و حتي به ۱۵۰ هزار تومان رساندند و بازار را به هم ريختند.

 

ساداتي درباره تاثير قطعي برق بر فعاليت كارخانه‌هاي سيمان گفت: قطعي برق ربطي به اين مسأله ندارد، چطور ممكن است به يكباره همه كارخانه‌ها با هم در توليد سيمان دچار مشكل شوند آن‌ هم در شرايطي كه قطعي برق در ساعات خاصي اتفاق مي‌افتد.

وي ادامه داد: متاسفانه در جريان افزايش قيمت مصالح ساختماني به ويژه سيمان، هيچ كسي اعتراض نمي‌كند كه دليل بالا رفتن قيمت‌ها چيست و پيگيري نمي‌كنند كه چرا قيمت مصالح بي‌رويه بالا مي‌رود.

نايب رئيس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ساختماني، اظهار كرد: در حال حاضر شرايط هنوز مطلوب نيست و در توزيع سيمان مشكل داريم. مصالح و سيمان به دست ما نمي‌رسد كه كارگران ساختماني بتوانند مشغول كار باشند و پروژه‌هاي ساختماني از اين وضعيت متاثر هستند.

وي در پايان گفت: مصالحي مثل سيمان و فولاد و ميلگرد به گونه‌اي نيست كه از قبل بشود آنها را ذخيره كرد و بايد مرحله به مرحله تامين كرد؛ چرا كه پروژه‌هاي ساختماني اين امكان را ندارند كه يكجا خريد كنند از همين رو آن را مرحله‌اي تامين مي‌كنند.

مطالعه بيشتر: مطلب «عواقب ساخت و ساز غيرمجاز» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، خريد و فروش ملك، مستاجر و مالك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۴:۲۳ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)