املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

سنگ‌اندازی بانک‌ مرکزی پیش‌پای متقاضیان وام مسکن!

آنطور که از گفته‌های مردم برمی‌آید پرداخت وام ودیعه مسکن در بیشتر شعب بانکی متوقف شده است. دبیر کانون بانک‌های خصوصی علت ته کشیدن بودجه شبکه بانکی برای پرداخت این وام را قانون بانک‌مرکزی می‌داند.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ظاهرا این روزها گرفتن وام ودیعه مسکن سخت‌تر از همیشه شده است، منتها این بار دیگر مشکل از ضامن و وثیقه یا مهلت ثبت‌نام گذشته است.

گفته‌های مردم نشان می‌دهد، اخیرا شعب بانکی از اعطای وام ودیعه مسکن رسما سر باز می‌زنند. یا می‌گویند چیزی ابلاغ نشده یا اعلام می‌کنند که بودجه‌شان ته کشیده است.

 توقف پرداخت وام ودیعه مسکن
در زیر تعدادی از پیام‌های مخاطبان در همین باره را می‌خوانید:

«هیچ خبری نیست. هربانکی میری میگن ما پارسال این وام رو دادیم و امسال اعتبار وام ودیعه ندادن.»

«من ثبت نام کردم. بانک و شعبه انتخاب کردم. رفتم شعبه میگه ما وام ودیعه مسکن نداریم. به کی باید بگم؟»

«کسی خبر نداره وام ودیعه مسکن کی به بانک‌ها ابلاغ میشه؟ من الان یک هفته هست ثبت نام کردم و ثبت نهایی انجام دادم پیغام اومد که با اصل مدارک به بانک مراجعه کن. میرم بانک میگه ابلاغ نشده‌. الان چنده روزه میرم میام»

«من ودیعه مسکن ثبت نام کردم و از بین بانک‌ها ملی را انتخاب کردم. رفتم بانک درخواست وام بدم مسئول میگه چنین چیزی هنوز دستورش نیامده. تکلیف چیست؟ آیا واقعا چیزی به نام وام ودیعه مسکن وجود دارد؟ چرا پرداخت نمیکنن؟ برای دریافت وام چه کنیم؟»

«بانک‌ها می‌گویند هنوز به ما وام ودیعه مسکن ابلاغ نشده امروز شش شعبه رفتم. بانک ملی می ‌گوید بودجه به ما ندادند برای وام»

« من همه مدارک رو اماده کردم تحویل بانک تجارت دادم اما میگن بخشنامه نیومده که وام بدهیم علتش چیه؟ الان چیکار کنیم»

«هر بانکی میرم میگم برای وام ودیعه مسکن اومدم میگن که ابلاغیه نیومده و مدارک تحویل نمیگیرن درصورتی که فقط دو هفته برای تحویل مدارک فرصت هست»

 

ماجرا چیست؟
محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی در پاسخ به علت توقف اعطای این وام می‌گوید: احتمالا بودجه بانک‌ها تمام شده است چون هیچ منعی برای پرداخت وجود ندارد. وام ودیعه از منابع قرض‌الحسنه تامین می‌شود و بعید نیست که منابعشان در این زمینه تمام شده باشد.

اما آیا ممکن است اعتبار وام ودیعه بانک‌ها مجددا افزایش یابد؟ جمشیدی در پاسخ عنوان می‌کند: خیر. طبق قانون بانک‌ مرکزی بانک‌ها نمی‌تواند در هر سال بیش از دو درصد طلب ناشی از اعطای تسهیلاتشان را افزایش بدهند. این بانک‌ها را محدود می‌کند در اعطای تسهیلات.

او می‌افزاید: حتی ممکن است سپرده‌گیری هم کرده باشند و منابع داشته باشند اما بیش از آن حد مشخص اجازه وام‌دهی نداشته باشند پس مجبور می‌شوند اعلام کنند که بودجه‌‍شان تمام شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «رونق خرید و فروش خانه در پردیس» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، نکات معاملات ملکی، خرید آپارتمان در تهران،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۲:۳۸ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)