املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

قراردادهای مورد پذیرش برای وام ودیعه مسکن

در صورتی که امضاکننده قراردادهای اجاره سرپرست خانوار و متاهل باشد، مشمول دریافت وام ودیعه مسکن می‌شوند.

به گزارش «مجله ملکی دلتا» در طی دو سال گذشته شاهد رشد قابل توجه و افزایش تصاعدی قیمت نرخ اجاره بهای مسکن بوده‌ایم. این در‎حالی است که به واسطه 2 عامل اثرگذار بر اقتصاد یعنی تحریم و شیوع بیماری کرونا، رشد اقتصاد نزولی شده و اقتصاد خانوار تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.

ستاد مقابله با کرونا برای کمک به خانوارهای اجاره‌نشین دستور تمدید اعطای وام ودیعه مسکن از محل اعتبارات کرونایی را صادر کرد.

در این راستا وام ودیعه 50 میلیون تومانی در شهر تهران به 70 میلیون تومان، وام ودیعه 30 میلیون تومانی کلان شهرها به 40 میلیون تومان و وام ودیعه 15 میلیون تومانی سایر شهرها به 25 میلیون تومان افزایش یافت.

برای دریافت وام ودیعه مسکن 1400، ارائه قرارداد اجازه ضرورت دارد. نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد؛ قرارداد اجاره باید مربوط به 6 ماه نخست امسال باشد و قرارداد در سامانه املاک کشور ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد.

از دیگر مشخصه‌های دریافت وام ودیعه مسکن، ذکر میزان ودیعه توافق شده در قرارداد است. علاوه براین موارد ضرورت دارد که امضاکننده قرارداد سرپرست خانوار یا متاهل باشد.

مهلت ثبت‌نام و بارگذاری مدارک در سامانه نیز تا پایان شهریور‌ماه خواهد بود و افرادی که پس از این تاریخ اقدام به ثبت نام کنند؛ نامشان در لیست دریافت کنندگان وام ودیعه قرار نخواهد گرفت.

به جز قرارداد اجاره، شناسنامه، کارت ملی و گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا الزامی است. افراد می‌توانند برای گواهی سابقه سکونت، جواز کسب، گواهی تولد متقاضی در شهر مذبور، گواهی تحصیل فرزندان و گواهی اشتغال در مراکز دولتی و خصوصی مورد تایید است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت تمام شده مسکن ملی اعلام شد!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، معاملات ملکی، خرید آپارتمان در تهران،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۹:۲۱ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)