املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

نظارت، راه نجات بازار مسکن و مصالح ساختمانی

مهرداد گودرزوند چگینی: بازار مسکن و مصالح ساختمانی از نبود نظارت رنج می‌برد و دیگر نیازی به عرضه مصالح ساختمانی در بورس نبود.

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اگر می‌خواهیم بازار مسکن به ثبات برسد بایستی دولت مصوبه مجلس یازدهم را در رابطه با مسکن به خوبی اجرایی کند.

وی ادامه داد: نظارت یک امر مهم است که وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد. بازار مسکن و مصالح ساختمانی امروز از عدم نظارت رنج می‌برند. افزایش بی‌حد و مرز قیمت بازار مسکن و مصالح ساختمانی حاکی از این قضیه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در راس برخی کارخانه‌ها افرادی وجود دارند که برای کسری زیان خود دست به افزایش قیمت‌ها می‌زنند که در این زمینه دولت باید به این بخش ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: مصالح ساختمانی در کشور تولید می‌شود و این کالاها با تحریم و دلار در ارتباط نیستند. فعلی که باعث شده است بازار مسکن در چندین سال با مشکل رو‌به‌رو باشد عدم کنترل بر تخصیص مصالح و نبود نظارت بوده است.

گودرزوند چگینی با اشاره به بازار سرمایه، گفت: در شرایطی بورس موثر خواهد بود که شفاف و به دور از عددسازی باشد. در تمام دنیا بازار سرمایه اما به صورت بسیار شفاف وجود دارد که این امر به صنایع و اقتصاد کمک می‌کند.

وی با اشاره به صادرات سیمان در کشور، تصریح کرد: زمانی صادرات توجیه‌پذیر است که بازار داخلی اشباع شده باشد در حالی که افزایش 5 برابری قیمت آن نشان از اشباع بازار ندارد.

وی در پایان خاطرنشان شد که: باید عرضه و تقاضا باهم برابر باشند نه اینکه تقاضا از عرضه پیشی بگیرد که برای کنترل برابر کردن آن نیاز به سیاست‌های درستی است که باید دولت آن را اتخاذ کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار اجاره، بی‌رونق شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، خرید آپارتمان در تهران، نکات ملکی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۳۹ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)