املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

مسکن با یک رکود جدی مواجه است

سیمان و فولاد دو رکن اساسی در صنعت ساختمان هستند که این روزها اختلاف قیمت در هر کدام روند ساخت و ساز را با معضل روبرو کرده است.

به گزارش «مجله ملکی دلتا» مصرف کنندگان اصلی سیمان تولیدی را بتن سازان تشکیل می‌دهند و این در حالی بوده که به جای تولیدکننده، دلالان از نحوه عرضه سیمان در بورس سود می‌برند و با عرضه سیمان پاکتی با قیمت ارزان تر نسبت به سیمان قله عملا کمر صنعت بتن آماده شکسته شده است.

مهرداد نظارت، رئیس کانون سراسری بتن آماده و قطعات بتنی ایران، اظهار داشت: از خرداد ماه سال جاری همراه با افزایش قطعی برق، افزایش قیمت سیمان فله و موضوع ورود سیمان به بورس کلا مطرح شد.

با عرضه سیمان در بورس کالا دلالان بیش از قبل وارد عمل شده‌اند و افرادی که قبلا در اصناف دیگری همچون سکه و موبایل کار می‌کردند اکنون وارد داستان سیمان شده‌اند.

وی در ادامه افزود: در طی جلسه‌ای که هفته گذشته با تمام استان‌ها برگزار شد همه به اتفاق مخالف عرضه سیمان در بورس بودند و حاضر به خرید سیمان مورد نیاز خود از بورس نیستند.

وی تاکید کرد: یکی از ارکان اصلی بحث ساختمان سازی سیمان است و زمانی که مصالحی همچون سیمان و فولاد دچار مشکل است به طور طبیعی با رکود مسکن روبرو هستیم.

نظارت در ادامه خاطر نشان کرد: سال‌های سال زحمت کشیدیم که بفهمانیم بتن آماده کنترل شده است و استانداردها بر روی این نوع بتن تاکید دارد و مردم از بتن آماده استفاده کنند.

با ورود سیمان پاکتی با قیمت پایین مردم به بتن‌های دستی رو آورده‌اند و بدون هیچگونه کنترلی در محل ساختمان توسط کارگر ساخته می‌شود و همین امر موجب شده که کمر صنعت بتن آماده بشکند.

پیشنهاد مطالعه: اگر تمایل دارید از دلایل افزایش مسکن باخبر شوید، مطلب «قیمت مسکن با قطعی برق افزایش یافت» را مطالعه کنید.


برچسب: املاک دلتا، خرید آپارتمان در تهران، خانه نوساز،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۷:۲۳ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)