املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

افزایش قیمت اجاره به دلیل تعطیلات ۶ روزه!

این روز‌ها با تعطیل شدن چند روزه کلان شهر تهران و البرز، بازار مسکن تحت تاثیر قرار گرفته و همین موضوع باعث شده قیمت‌ اجاره مسکن افزایش پیدا کند.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، نبودن مشاوران املاک در این ایام باعث شده که بازار سایت‌های خرید و فروش رونق پیدا کند و ورود سوداگران به این سایت‌ها خود نرخ‌ها را به سمت افزایشی شدن هدایت کرده است.

از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مالکان به دلیل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سعی کرده‌اند قرارداد‌های خود را تمدید کنند که البته بسیاری از آن‌ها بیش از ۲۵ درصد اجاره را برای مستاجران خود تعیین کرده‌اند.

مستاجران چه می‌گویند؟

در همین رابطه بهمنی یکی از مستاجران در منطقه آزادی تهران با بیان اینکه نرخ اجاره‌ها در این منطقه بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مالکان به هیچ عنوان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توجه‌ای نمی‌کنند.

او ادامه داد: بازار اجاره با وجود تعطیل شدن مشاوران املاک بسیاری آشفته شده و پایه نرخ اجاره هم در این روز‌ها حداقل یک میلیون تومان است. به طوری که در منطقه آزادی یک واحد ۷۰ متری ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۴ میلیون تومان اجاره تعیین کرده است.

 

در ادامه حسنی یکی دیگر از مستاجران ساکن منطقه «خانی‌آباد نو» با انتقاد از بالا بودن بسیاری از نرخ‌ها در مناطق جنوبی تهران گفت: به دلیل بالا بودن نرخ‌های اجاره در بسیاری از مناطق شمالی‌نشین تهران مردم مجبور شده‌اند به مناطق جنوبی تهران بیایند و همین باعث شده که مالکان هم سوء استفاده کنند و اقدام به افزایش نرخ‌های اجاره کنند.

صدور ۳۰۰ حکم تخلیه در دوران کرونا
چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک در رابطه با وضعیت بازار اجاره، گفت: ۱۳۰۰ شکایت به شورای حل اختلاف توسط مستاجران ارسال شده که از این تعداد تنها ۳۰۰ حکم تخلیه صادر شده و مابقی هم بین مالکان و موجران صلح ایجاد شده‌ است.

اسلامی افزود: برای اجاره دارای حرفه‌ای اقدامات لازم و همچنین زمین را تامین کرده‌ایم و تاکنون چندین‌ بار فراخوان دادیم.

اسلامی توضیح داد: تعیین سقف اجاره مسکن بسیار در کاهش قیمت اجاره موثر بوده، اما بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که باعث افزایش قیمت شده است، اما باید این‌ موضوع را یادآوری کنیم که در سال گذشته یکی از شبکه‌های تلویزیونی مستاجران و مالکان خوب را معرفی می‌کرد و همین امر نشان داد که چقدر مالکان انصاف داشتند و مراعات مستاجران را کرده بودند.

او درباره اجاره مسکن هم گفت: در سال گذشته از بسیاری از مالکانی که صفر درصد قیمت اجاره را افزایش داده بودند، تقدیر کردیم.

مطالعه بیشتر: مطب «کاهش قیمت مسکن در راه است؟» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، بازار مسکن، مشاوران املاک،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۳:۲۱ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)