املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

نقش دولت در خروج بازار مسکن از رکود

مدیر معاملات آژانس 2*2 دلتا با تأکید بر این مسئله که خروج مسکن از رکود، نیازمند تغییر سیاست داخلی و خارجی است، بیان کرد: برای مثال می‌بینیم، فردی که از لحاظ سیاسی شاید حتی جایگاه خاصی هم ندارد با یک مصاحبه با رسانه‌ها به افزایش قیمت مسکن دامن می‌زند.

مهران خدارحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «مجله ملکی دلتا» عنوان کرد: بازار مسکن برای خروج مسکن از رکود نیازمند این است که دولت به صورت تخصصی و واقعی‌تر وارد بازار مسکن شود، نه به صورت شبه دولتی.

او می‌گوید: اکنون شرکت‌هایی هستند که شبه دولتی‌اند؛ این شرکت‌ها به اسم ایجاد رونق و تولید، در بازار مسکن دلالی و سرمایه‌گذاری می‌کنند و بنگاه‌های اقتصادی برای خودشان ایجاد می‌کنند که اینها باعث بی‌ثباتی در بازار مسکن می‌شود.

مدیر معاملات آژانس 2*2 دلتا با بیان اینکه علی‌رغم اینکه بسیاری از افراد، صنف ما را در بحث افزایش قیمت مسکن دخیل می‌دانند، گفت: به جرات می‌توانم بگویم شبه دولتی‌ها تأثیر بیشتری در افزایش قیمت مسکن دارند.

 

خدارحیمی تاکید کرد: دولت باید برای ثبات بازار مسکن، نرخ بهره وام‌ها را کاهش دهد و از سوی دیگر تولید متریال و مصالح ساختمانی را افزایش بدهد.

مدیر معاملات آژانس 2*2 دلتا می‌گوید: یک زمان مصالح ساختمانی مستقیم دست مصرف‌کننده می‌رسید، اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از متریال ساختمان، توسط دلالان و واسطه‌ها به دست مصرف‌کننده می‌رسد. این موضوع منجر به افزایش قیمت ساخت‌وساز و در نهایت قیمت نهایی مسکن می‌شود.

نقش دلالان در بازار مسکن
وی اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که امروزه دلالان قیمت مصالح ساختمانی را هر زمان که بخواهند افزایش می‌دهند.

خدارحیمی با بیان اینکه دولت باید بحث نظارتی داشته باشد و خودش در این بازار سرمایه‌گذاری کند، عنوان کرد: دولت باید این سرمایه‌گذاری را با هدف ارتقا سطح زندگی مردم انجام دهد نه ایجاد درآمد.

وی در پایان در خصوص نحوه اجرای حداکثر 25 درصدی اجاره‌بها که توسط دولت اعلام شده گفت: می‌توانم به جرات بگویم که در برخی از مناطق تهران اجاره‌بها حتی تا 150 درصد هم افزایش داشته است.

مطالعه بیشتر: مصاحبه قبلی مدیر معاملات آژانس 2*2 دلتا تحت عنوان «چرا بازار مسکن در رکود است؟» در سایت ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، بازار مسکن، نقش دولت،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۲۲ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)