املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

نفوذ فایل فیک به استارت‌آپ‌های مسکن

شیوع عرضه فایل‌های فیک در بازار آنلاین، منجر به نارضایتی و سردرگمی تعداد قابل‌توجهی از مراجعه‌کننده‌ها اعم از متقاضیان خرید و اجاره مسکن شده است.

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، شیوع فایل‌های فیک خرید و اجاره مسکن در بازار آنلاین معاملات ملک، خریداران و مستاجرها را به دردسر انداخت. تعداد افرادی که بعد از انتخاب اینترنتی آپارتمان با مراجعه به محل قرار با فایل پوچ و غیرواقعی، غافلگیر می‌شوند، به شکل معناداری افزایش یافته است.

واسطه‌ها در این حالت مدعی می‌شوند «ملک انتخابی، معامله شده است» تا در نهایت بتوانند فایل‌های ضعیف و بی‌مشتری را به متقاضی عرضه کنند.

برای عدم مواجهه متقاضیان با این پدیده یک راهکار وجود دارد؛ اما مهم‌تر از آن، خطر بی‌اعتمادی به استارت‌آپ‌های ملکی است که طراحان این بازار می‌توانند از آن جلوگیری کنند.


نفوذ فایل فیک به استارت‌آپ‌های مسکن با مسدود کردن امکان تشخیص فایل واقعی از فایل‌های دروغین، منجر به ایجاد پارازیت ملکی در بازار آنلاین شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی که استارت‌آپ‌های ملکی با سابقه نزدیک به یک دهه هم‌اکنون به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های مراجعه متقاضیان خرید و فروش و اجاره مسکن برای عرضه و یافتن فایل ملکی تبدیل شده‌اند. اما، به تازگی شیوع انتشار فایل فیک در این سامانه‌های مجازی، خطر رکود مراجعه از سوی متقاضیان، برای پلت‌فرم‌های عرضه اینترنتی آپارتمان را پررنگ‌ کرده است.

با این حال، این وضعیت نوعی شرایط باخت – باخت برای مراجعه‌کننده‌ها به بازار آنلاین املاک مسکونی و همچنین خود این سامانه‌ها ایجاد خواهد کرد.

تاثیر فایل‌های فیک به بازار آنلاین املاک
افزایش فایل‌های فیک خرید و اجاره در سامانه‌های مجازی از یکسو منجر به اتلاف وقت و انرژی مراجعه‌کننده‌ها و همچنین از سوی دیگر، موجب بی‌اعتمادی آنها نسبت به استارت‌آپ‌های ملکی و اطلاعات ارائه شده در آنها می‌شود. همین بی‌اعتمادی می‌تواند زمینه‌ساز رکود مراجعه به این پلت‌فرم‌ها شود و کسب و کار آنها را با خطر مواجه کند.

از این رو، این پلت‌فرم‌ها جدا از مباحث مربوط به تامین رضایت و حقوق مراجعه‌کننده‌ها ناچار به صحت‌سنجی فایل‌هایی هستند که از سوی عرضه‌کننده‌های مسکن و واسطه‌های ملکی در این سامانه‌های مجازی ثبت می‌شوند.

در پایان لازم به تاکید است که طی یک دهه گذشته استارت‌آپ‌های ملکی نقش بسیار مهمی در بازاریابی ملکی از یکسو و راهنمایی خریداران وفروشنده‌ها در زمینه کشف قیمت در بازار داشته‌اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رشد انفجاری هزینه ساخت مسکن» را در سایت ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، خرید و اجاره، املاک مسکونی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۶:۳۰ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)