املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

رشد انفجاری هزینه ساخت مسکن

یک مقام مسئول گفت: قیمت سیمان در یک ماه گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته که همین موضوع باعث رشد ۳۰ درصدی قیمت مسکن شده است.



به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهرداد نظارت رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن در نشست خبری امروز خود گفت: اکنون بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان بتن با مشکل کمیاب شدن سیمان مواجه شده‌اند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل قطعی مکرر برق با کمبود تولید سیمان روبه‌رو شده‌اند. اما مشکل اصلی عرضه سیمان در بورس به شکل ناکارآمد و بدون برنامه‌ریزی است.

نظارت تصریح کرد: در حال حاضر نَفس صنعت ساختمانی و عمرانی به شمارش افتاده و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، کمر این صنعت شکسته خواهد شد.

نظارت اظهار کرد: صنعت بتن در شرایط کنونی در حال خورد شدن است. بیش از ۸۰ درصد از سیمان تولید کشور در حوزه بتن استفاده می‌شود، اما متأسفانه بسیاری از کارخانه‌های ما امروز برای تأمین آن دچار مشکل شده‌اند.

وی بیان کرد: در یک ماه گذشته قیمت سیمان ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و همین موضوع در حوزه ساخت مسکن و پروژه‌های عمرانی تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

 

وی می‌گوید: در همین مدت کوتاه، قیمت ساخت مسکن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

زنگ خطر تعطیلی کارخانه‌ها
او با اشاره به اینکه سیستم عرضه کنونی سیمان به بورس باید تعلیق شود و یا ساز و کار مناسبی برای آن دیده شود، افزود: اگر راهکار مناسبی برای عرضه ایجاد نشود، تمامی کارخانه‌های تولید بتن تعطیل خواهند شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: دولت بعدی که ساخت یک میلیون واحد را اعلام کرده است، این روند محقق نخواهد شد؛ چرا که اصلی‌ترین مصرف‌کننده سیمان، حوزه ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی است.

او در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از انبوه‌سازان اعلام می‌کنند که قیمت تمام شده یک متر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان است و همین افزایش قیمت سیمان هم در رشد نرخ مسکن تأثیر خواهد گذاشت؛ اما باید اعلام کنم که قیمت تمام شده ساخت مسکن بسیار پایین‌تر از این میزان است.


برچسب: املاک دلتا، ساخت مسکن، صنعت بتن،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۶:۲۳ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)